2022-06-01, 12:24
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Depp og Heard kan styre unna når dommen faller

Dommen i rettssaken mellom Johnny Depp (58) og Amber Heard (36) kan komme når som helst. Men de to trenger ikke møte opp når det skjer.

https://www.vg.no/rampelys/film/i/v5...-dommen-faller

Det är ju trist, skulle vart skoj att se minerna. Intressant även i artikeln som påpekar att Depp har dragit till Storbritannien och man vet inte när han skall tillbaka..

Kan det vara, att Depp är allerdan nöjd med att ha fått ut sin version av vad som skedde ? Det var det primära för honom ?
Depp har redan nått sitt mål. Amber har avslöjats i direktsänd media hur hon har manipulerat, ljugit, överdrivit och smutskastat vittnen, advokater, läkare och Depp med familj.

Oavsett hur domen blir, så har Depp fått sin röst hörd.
Amber riskerar dessutom att bli åtalad för mened och andra brott med i samband med hennes egna uppgifter under ed.
Citera
2022-06-01, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Svensk medias desinformations-spiral som hetsar mot Johnny Depp är naturligtvis ohållbar i längden. Till slut kommer verkligheten ikapp vare sig de vill det eller inte. Det kom jag att tänka på när jag såg det här humoristiska klippet om ett skenande fordon på en flygplats:

https://twitter.com/ThisNotCom/statu...1NvZRysojCy_Gg

Haha, ska bli spännande att se reaktionerna om JD blir friad.

Kommer :
1. Svensk media lägga locket på och låtsas som att det aldrig har hänt
2. Skrika sig hesa och påstå att detta är ett nederlag för alla kvinnor
Citera
2022-06-01, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft

Kommer :

Mest troligt alternativ två. Mitt problem är att de journalister som skriver om att Depp är en hemsk hustrumisshandlare och att Heard är offer utan någon skuld kan omöjligt ha lyssnat på alla ljudinspelningar som finns tillgängliga. Eller så kanske de har gjort det men är förblindade.

Om en man hade agerat som Heard hade gjort så hade media skrivit spaltmeter om vilket monster han är. För tänk er om en man sagt och gjort följande:

* I didn't punch you, I was hitting you. You are such a baby.
* Säger att det är kvinnans fel att han blir mer arg, detta eftersom hon alltid flyr undan till badrum eller lämnar bostaden. Att kvinnan säger att hon lämnar p.g.a. att han är våldsam är irrelevant.
* Följer efter kvinnan när hon försöker fly, t.ex. genom två badrum och fem sovrum.

Detta är bara några få av många exempel.
Citera
2022-06-01, 13:26
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft

Kommer :

Jag tror mer på relativisering.

T ex betona att det här minsann endast handlar om att hon orsakat honom ekonomisk skada, att det inte på något sätt innebär att ett ställningstagande kring om han slagit henne eller inte.
Citera
2022-06-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hur kommer det sig att hela världen säger att Amber Heard inte har några bevis när jag nyss såg ett filmklipp där Johnny Depp slår Amber Heard?

Bara undrar liksom

Om det hade existerat hade vi nog sett det rättegången.
Citera
2022-06-01, 13:55
Medlem
Hoppas båda förlorar.
Heard verkar vara en omogen, empatilös, psyko.
Depp (även om vi ska tro på allt hans sida säger) Så är han en gubbe som lämnade sin familj för att hänga med en 22 åring istället.. Vem fan vill det när man själv är 45, eller vad han nu var.?..
Hon var sur för att han var sen till hennes födelsedag.. Det är liksom på den nivån ett av deras största bråk handlade om, och han gifte sig ändå med henne.. Vad förväntade han sig?

Tycker att jurin ska säga "Tack för att ni har bjudit på en super underhållande show, men ingen av er är värda mer uppmärksamhet och pengar längre!"
Citera
2022-06-01, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheriffenavutah
Hoppas båda förlorar.
Depp (även om vi ska tro på allt hans sida säger) Så är han en gubbe som lämnade sin familj för att hänga med en 22 åring istället.. Vem fan vill det när man själv är 45, eller vad han nu var.?..
Hon var sur för att han var sen till hennes födelsedag.. Det är liksom på den nivån ett av deras största bråk handlade om, och han gifte sig ändå med henne.. Vad förväntade han sig?

Tycker att jurin ska säga "Tack för att ni har bjudit på en super underhållande show, men ingen av er är värda mer uppmärksamhet och pengar längre!"

Märks att du inte har någon koll på hur relationer med narcissister funkar, från början till slut. Härligt för dig
Citera
2022-06-01, 14:15
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Hoppas båda förlorar.

Menar du hung jury eller att båda måste betala skadestånd till varandra?

Nu 45 minuter kvar tills juryn fortsätter sitt arbete.
Citera
2022-06-01, 14:21
Citat:
Hoppas båda förlorar.

Bruden är galen, men det är ju till viss del Depp med.
Citera
2022-06-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Menar du hung jury eller att båda måste betala skadestånd till varandra?

Nu 45 minuter kvar tills juryn fortsätter sitt arbete.

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

Bruden är galen, men det är ju till viss del Depp med.

https://www.youtube.com/watch?v=w7bIyHUalDk&t=0s

Kvinnan är galen men demonisk och otäck. Ingen som jag önskar att någon anhörig till mig villa vara med. Det här samtalet ovan är helt rubbat.
Citera
2022-06-01, 14:44
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
https://www.youtube.com/watch?v=w7bIyHUalDk&t=0s

Kvinnan är galen men demonisk och otäck. Ingen som jag önskar att någon anhörig till mig villa vara med. Det här samtalet ovan är helt rubbat.
Menar du att jag ska sitta och lyssna på deras bullshit i en hel timme?
Citera
2022-06-01, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Menar du att jag ska sitta och lyssna på deras bullshit i en hel timme?

Det kan vara kul att ha läst det sen för att se om filmen håller sig till fakta. Det blir en riktigt bra film detta. Men än vet vi inte slutet på det. Vad kommer efter domen? Det vill jag veta både i filmen och i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in