2022-05-19, 15:16
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Jag trodde hon hade behållit allt? Var det inte 3.5 miljoner dollar till två olika organisationer?

3.5 vardera.

Elon Musk hade skickat lite pengar. Jag tror inte Amber har skänkt ett öre.
Citera
2022-05-19, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Definiera självförsvar. Jag kan liksom inte sopa till en 50-kilos kvinna med allt jag har bara för att hon blir fysisk och ger mig små tjejslag. Jag känner att det krävs risk för faktiskt skada innan grövre våld blir acceptabelt. Att slå henne i ansiktet skulle verkligen kräva nånting extra, har svårt att föreställa mig en situation där jag skulle behöva ta till det för freda mig själv mot en kvinna.

Lite luddigt vad du menar med "ge tillbaka". Slag? Kontrollgrepp?

Det beror väl helt på situationen. Du måste förstå att om en person hamnar under väldigt stor press kan saker ske på ren impuls eller p.g.a. rädsla. Det kan vara en situation där personen inte är beredd på att bli slagen, exempelvis från blindsida eller med ett tillhygge. Då kanske svaret blir ett lite för hårt slag som kan leda till ett blåmärke. Det som sker efter ett sånt slag är väl det intressanta, d.v.s. reaktionen. För en normal person (en man i det här fallet) så blir reaktionen att jag slog för hårt, även om det var i självförsvar. Mannen försöker istället avstyra det på ett annat sätt. För en man som saknar spärrar så blir kanske reaktionen upprepade slag som kan leda till allvarligare skador. Det fördömer jag helt och hållet. Men om det kommer fram att en man varit utsatt för misshandel och en enstaka gång råkat slå lite för hårt, vilket gett upphov till ett blåmärke på kvinnan, då skulle jag ärligt talat inte påstå att han är en dålig person.

Om mannen kan kontrollera situationen på ett annat sätt så ska han givetvis göra det. Men det gäller inte bara våld i relationer, men även i samhället i stort. Om en mindre man skulle attackera mig så skulle jag givetvis försöka kontrollera situationen.
Senast redigerad av stifmeister89 2022-05-19 kl. 15:20.
Citera
2022-05-19, 15:20
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag vågar inte hoppas för mycket. Folk har ju sagt att det är i stort sett omöjligt att vinna för Johnny pga de tuffa beviskraven. Men samtidigt är ju Ambers uppträdande i rätten så jäkla skurkigt så kanske det kan gå ändå?

Det finns Många Starka bevis på att hon har ljugit under mened. Hon har gjort falska anklagelser (förtal). Skickat falska bevis. Hon har erkänt att hon har slagit (misshandlat) honom. Om juryn väljer att tro på Johnnys utsago så räknas det som grov misshandel från Ambers sida. (Fingret)

Sen vet jag inte om man måste åtalas för ett specifikt brott för att man ska dömas. Johnny har inte stämt henne för misshandel. Vad jag vet.
Citera
2022-05-19, 15:27
Medlem
HA! Vilket triangeldrama med Elon, han är fan sämst om han pungar ut för skadeståndet.
Citera
2022-05-19, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Det finns Många Starka bevis på att hon har ljugit under mened. Hon har gjort falska anklagelser (förtal). Skickat falska bevis. Hon har erkänt att hon har slagit (misshandlat) honom. Om juryn väljer att tro på Johnnys utsago så räknas det som grov misshandel från Ambers sida. (Fingret)

Sen vet jag inte om man måste åtalas för ett specifikt brott för att man ska dömas. Johnny har inte stämt henne för misshandel. Vad jag vet.

Dom är inte där för att döma henne för misshandel. All fokus är på förtal och att hon genom lögner orsakat honom ekonomisk skada och jobbtillfällen.
Citera
2022-05-19, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Rättegången visar också att det inte är lätt att slåss mot en folkkär skådespelare som har en massa fans och stålar. För mig var han dock aldrig någon skådisfavorit, har inte sett honom i nåt annat än i den filmen han är mest känd för.
Lite komiskt hur hans försvar försöker förstora upp något som en gång hänt med hennes kvinnliga ex på en flygplats. Det börjar stå klart att Depp och hans team är fulla av bullshit.... På riktigt alltså.

https://www.yourtango.com/news/did-a...-tasya-van-ree

Vad förstorar man? Och vem är det som gör det?
Citera
2022-05-19, 15:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag vågar inte hoppas för mycket. Folk har ju sagt att det är i stort sett omöjligt att vinna för Johnny pga de tuffa beviskraven. Men samtidigt är ju Ambers uppträdande i rätten så jäkla skurkigt så kanske det kan gå ändå?

Jo det är faktiskt som så att de flesta juridiska experter tippar att Amber vinner. Beviskrav, det klassiska man vs kvinna. Men hon har ju verkligen visat vilket person hon är. Ljuger om allt, kommer fram att hon faktiskt är den som fysiskt skadat honom (och det rätt allvarligt). Otrogen och ligger runt med Elon, James Franco och förmodligen fler.

Men återstår att se. För Deep handlar det ju inte om pengarna. Han vill börja filma igen och tjäna sina egna pengar. Oddsen för det skulle öka om han vann, men glasklart är det ju inte ändå. Filmstudios vill inte gärna ha drama så hans bannlysning kanske fortsätter.
Citera
2022-05-19, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det är faktiskt som så att de flesta juridiska experter tippar att Amber vinner. Beviskrav, det klassiska man vs kvinna. Men hon har ju verkligen visat vilket person hon är. Ljuger om allt, kommer fram att hon faktiskt är den som fysiskt skadat honom (och det rätt allvarligt). Otrogen och ligger runt med Elon, James Franco och förmodligen fler.

Men återstår att se. För Deep handlar det ju inte om pengarna. Han vill börja filma igen och tjäna sina egna pengar. Oddsen för det skulle öka om han vann, men glasklart är det ju inte ändå. Filmstudios vill inte gärna ha drama så hans bannlysning kanske fortsätter.

Oddsen är låga menar du? Tror att de är rätt låga på att han kommer att få stora roller även om han inte vinner. Hans fans är ju naturligtvis heta på att se hans kommande filmer. Det kommer ju att skrivas massor om en sån film. Finns det fans finns det film.
Citera
2022-05-19, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
HA! Vilket triangeldrama med Elon, han är fan sämst om han pungar ut för skadeståndet.

Han skulle ju vittna för henne men drog sig ur. Det säger en del.
Citera
2022-05-19, 15:52
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Allmänheten vet sanningen och sannolikheten ökar att han kommer vara back in business. Amber är körd för all framtid oavsett hur det här slutar.

Håll tummarna. Och vakna.
https://www.instagram.com/p/Cdt2IFJF...d=MDJmNzVkMjY=
Senast redigerad av LeCastle 2022-05-19 kl. 15:55.
Citera
2022-05-19, 15:54
Medlem
okok1s avatar
Vad är detta för vittne?
Citera
2022-05-19, 16:02
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://www.hellomagazine.com/health...ughter-oonagh/

Hon är både mamma och pappa🤡

Citat: