Citat:
Ursprungligen postat av
sommarbukett
Kan du förklara hur du ser att hon har ljugit?
Absolut. Mitt i mening avbryter hon, ögonen spärras upp och händerna täcker för munnen en kort kort kort stund, för att sen övergå i att torka av kinderna, för att sen övergå i att rätta till håret. Proceduren upprepas och sen övergår hon till demonstrativt titta på sina händer och gnugga dem rena för att sen upprepa kind- och hår proceduren en gång till. För att sen knyta ihop händerna och titta på frågeställarna med en skyldig min bakom händerna, därefter titta ner i bordet. Sen slutligen upp med en ansträngd min.
Hyfsad räddning, man ser att hon är en van lögnare. Men inte tillräckligt bra.
Hursomhelst:
1. Beteendet är inte naturligt. Människor torkar generellt inte kinderna och håret på det sättet. Inte heller händerna.
2. Beteendet förekommer inte vid hennes naturliga beteende i andra, vanliga situationer (hennes baseline, så att säga)
Slutsatsen blir att nånting hände som fick henne att bryta mönstret och bete sig väldigt märkligt.
Citat:
Och hur allvarlig tror du att lögnen skulle vara om du bara hade sett ett klipp utan ljud?
Svårt att bedöma i någon som helst objektiv bemärkelse, annat än att den var viktigt för henne personligen. Av den starka reaktionen att döma.