2022-05-24, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meddler22
Många tror att det finns en någorlunda chans för amber att vinna, vad tror ni? Ska tydligen vara väldigt svårt att vinna en ärekränkningsbrott

*räcker upp handen*
Citera
2022-05-24, 10:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Depp och hans entourage ger precis samma intryck i rätten som när gängkriminella här i Sverige ställs inför rätta:

En massa bling
En stor "posse" av ryggdunkare
Miner och segergester till varandra
Fniss och larv
Med den lilla skillnaden att Depp & co är de målsägande och inte åtalade.

Det är förövrigt en defamation trial, inte mord, våldtäkter och andra våldsbrott det handlar om.
Citera
2022-05-24, 10:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
"Willy Wonka doesn't matter to you?"😆

Den gode doktorn vänder sig mot domaren när han får den frågan, fingrar sig frenetiskt på hakan samtidigt som han gör getliknande smaskljud och undrar om han verkligen måste svara på frågan.
Och japp, det måste han såklart.🤣

För er som inte följt rättegången: detta är alltså en helt rimlig följdfråga ställd av JD:s advokat efter konstaterandet att Doc Brown -Back to the future- lookaliken ifråga skapat en helt orimlig baseline av JD utifrån karaktären Jack Sparrow!
Alltså jag dööör av asgarv!!!😆😂🤣
Ja helt sinnes. Det är nästan så man kan tro att han är betald av Johnny för att vara vittne! Han kändes mer som en skådespelare än en läkare.
Citera
2022-05-24, 10:46
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meddler22
Många tror att det finns en någorlunda chans för amber att vinna, vad tror ni? Ska tydligen vara väldigt svårt att vinna en ärekränkningsbrott

Du har missförstått. De allra flesta är överens om att Amber kommer att vinna rättsfallet om det inte sker ett mirakel. Det är Johnny som har alla odds emot sig pga mycket hårda beviskrav. Han gör detta för att få sitt namn rentvått vilket han lyckas väldigt bra med, men Sverige lever i princip i radioskugga gällande det.
Citera
2022-05-24, 10:51
Citat:

Den gode doktorn vänder sig mot domaren när han får den frågan, fingrar sig frenetiskt på hakan samtidigt som han gör getliknande smaskljud och undrar om han verkligen måste svara på frågan.

För er som inte följt rättegången: detta är alltså en helt rimlig följdfråga ställd av JD:s advokat efter konstaterandet att Doc Brown -Back to the future- lookaliken ifråga skapat en helt orimlig baseline av JD utifrån karaktären Jack Sparrow!
Är det sant, så måste hela spektaklet vara ett konstprojekt!
Citera
2022-05-24, 10:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ungtkaffe
Hur ser dagens schema ut?
Letade överallt men hittade bara följande
"... will continue until 27 May.

Court is in session from Mondays to Thursdays, starting at 9am eastern time and finishing at 5pm.

That means proceedings begin at 2pm UK time and finish at 10pm."

Jag brukar kolla liven på advokaten Nick Rekietas YT-konto Rekieta Law.
Han brukar samla ett gäng advokater/jurister och se live med. Man hör dem snacka lite och de är snabba i reaktionerna. Riktigt kul.

Fd supermodellen KATE MOSS ska vittna! Amber trodde att det skulle bli till hennes fördel att namnge Kate som ett fd offer. Ojojoj detta kommer bli roligt. Kate har nämligen bara positiva saker att säga om Johnny!
Citera
2022-05-24, 11:00
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Är han på riktigt?
Pratar om Depp som läkare, om hur han är som person, utan att ens ha undersökt honom?
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Är det sant, så måste hela spektaklet vara ett konstprojekt!

Här är Willy Wonka-ögonblicket: https://youtu.be/8ZoUzToAdts
Citera
2022-05-24, 11:04
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12

Jag såg faktiskt preecis klippet på Youtube. Helt briljant. Helt, helt briljant! Haha
Citera
2022-05-24, 11:19
Citat:
Ok, det här är helt klart ett skådespel för folket!!! Lysande!
Citera
2022-05-24, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Med den lilla skillnaden att Depp & co är de målsägande och inte åtalade.

Det är förövrigt en defamation trial, inte mord, våldtäkter och andra våldsbrott det handlar om.
Jag pratade om hur de uppträder. Inget annat. Vet ej vart du vill komma.
Citera
2022-05-24, 11:26
Medlem
PerFnurts avatar
Citat:

Man skulle vilja att en annan expert på hans område gjorde en analys av Doktorns kognitiva förmåga och psykiska hälsa, utifrån konstiga minspel, att han ständigt försvarar sig (även inför rel okomplicerade ja/nej frågor), oförmågan att ge direkt svar på en direkt fråga och oförmågan att ompröva sin analys trots att det visat sig att dess grundpremisser var felaktiga.
Citera
2022-05-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Jag pratade om hur de uppträder. Inget annat. Vet ej vart du vill komma.

Jag kan förklara det för dig.

Den stora skillnaden är att i det här fallet så är Johnny Depp offret..
Medans dom du drog upp, oftast brukar vara brottslingarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in