Citat:
Ursprungligen postat av sicmuss
Knut Stålberg från TV träffade jag på på en fest för många år sedan. Han satt och höll hov om sina resor och alla skulle sitta i timmar andäktigt och beundra. Tyckte att han var ganska så självcentrerad.
Visst är det nog så äckligt med journalister som gör anspråk på att vara stjärnor, hjältar och stora begåvningar. Varför kan de inte bara göra sitt jobb, som riktiga människor? Jag börjar snart luta åt att de är lika vidriga som skådespelare.
Ändå, Ståhlberg, Heimersson, Skytte (Ha ha) m.fl. skulle aldrig hålla hov om det inte fanns någon som var beredd att sitta hov. Det tillfälle du beskriver ser i mina ögon ut som ett utmärkt tillfälle att le i mjugg, himla med ögonen eller släppa smygfisar. Man får helt enkelt se till att ståthållaren blir osäker och tappar koncepterna. Det är ens medmänskliga ansvar.
I värsta fall får man, då andakten närmar sig klimax, avbryta med en jordnära replik som "Fan, jag måste gå och skita", varpå man avlägsnar sig.
Vulgärt och ouppfostrat, självklart. Det är det också att ö.h.t. göra gällande att man som murvel är värdig massans beundran.
Sven-Gustaf Staake