2009-01-22, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mengedig
Vilket jävla gnällande på Mexes då! Klart som fan man är frustrerad när man ligger under, och speciellt på det sättet man ligger under. Ibland rinner det över helt enkelt. Skulle kunna rabbla upp hur många spelare som helst som agerat liknande.

Känslor är en del av fotbollen helt enkelt.

Om det hade varit första gången Mexes höll på som han gjorde hade det varit en annan sak. Nu är det inte så, han beter sig som en treåring med damp i var och varannan match.
Citera
2009-01-22, 20:21
Medlem
Joel^_^s avatar
Man måste ändå respektera Mexes, det var inte direkt den minsta spelaren han gick på
Citera
2009-01-22, 20:23
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Om det hade varit första gången Mexes höll på som han gjorde hade det varit en annan sak. Nu är det inte så, han beter sig som en treåring med damp i var och varannan match.
Då måste jag ställa dig en fråga; Hur många romamatcher har du sett egentligen? Om du skulle prata om "damp" och agressioner från romaspelare så hade du ju kunnat nämna namn som De Rossi och Totti men inte Mexes.
Under dem snart fem åren jag sett honom i Roma är det här en av dem första gångerna han förlorar besinningen.
Så varför ens diskutera det?

// Ivar Vidfamne
Citera
2009-01-23, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
Då måste jag ställa dig en fråga; Hur många romamatcher har du sett egentligen? Om du skulle prata om "damp" och agressioner från romaspelare så hade du ju kunnat nämna namn som De Rossi och Totti men inte Mexes.
Under dem snart fem åren jag sett honom i Roma är det här en av dem första gångerna han förlorar besinningen.
Så varför ens diskutera det?

// Ivar Vidfamne

Jasså? Senast för några månader sedan när Roma mötte Siena blev han utvisad när han uppförde sig som ett litet barn.
Citera
2009-01-23, 09:46
Medlem
stämmer det som står om mourinho? Han brukar ju ha en tanke med allt han gör, nån som fattar vad den tanken skulle vara nu?
Citera
2009-01-23, 12:36
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinyo
stämmer det som står om mourinho? Han brukar ju ha en tanke med allt han gör, nån som fattar vad den tanken skulle vara nu?

Antar att det är något med att få ner dom på marken igen, om nu uttalandet stämmer. Det finns ju en viss sanningshalt i det, men jag säger inte att det stämmer till 100%.
Inter-spelarna kanske inte visar den viljan som dom borde enligt honom pga att dom redan har vunnit ligan dom senaste gångerna och förväntar sig att det bara ska falla i deras händer.

Bara min syn på det hela alltså
Citera
2009-01-23, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kinyo

Tror han innerligt är förvånad över hur kassa Inter egentligen är. Det märks att han bara tycker några få är riktigt bra (t.ex Zlatan). Han saknar England och vad jag kommer jubla när han är tillbaka.
Citera
2009-01-23, 12:40
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killswitch
http://se.youtube.com/watch?v=MsEstDH9S70 straffsituationen ca 1 min in i klippet. Min åsikt är att det borde varit straff.

Mexes skulle självklart fått sitt andra gula för den onödiga efterslängen.

Domarteamet får tydligen ganska rejäl kritik i italiensk media idag.

Tycker inte det är straff, Burdisso(?) tar bollen för att sedan träffa Vucinic ben och Vucinic ramlar. Samuel springer brevid axel mot axel.
Citera
2009-01-23, 14:37
Medlem
erroZs avatar
Äh jag är trött på alla situationer som Inter fått tack vare domarnas hjälp under de senaste åren. I början blev man ju förbannad, nu blir man näst intill apatisk, man bara sitter där tyst och accepterar det på något sätt. Inter+domarna=vinst känns det nästan som. Det har blivit för många gånger de för hjälp av dem.

På videon kan man ju se hur många gånger de fick hjälp av domaren förra året när de "vann" Scudetton.
http://www.youtube.com/watch?v=So-FO-wry3k&feature=channel_page

Sen så är den här skrämmande hur domaren kunde missa det:
http://www.youtube.com/watch?v=12xMitmICEk
Att 5 Interspelare kan stå offside och domaren missa det ger mig kväljningar.

Man trodde ju att det skulle ta slut och att det bara var slumpen som ledde till att det alltid dömdes till deras favör, men nu har det enligt mig gått överstyr och jag kan inte länge tro att det beror på omständigheterna.

"Calciopoli 2011", här kommer vi!
Citera
2009-01-23, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erroZ
Äh jag är trött på alla situationer som Inter fått tack vare domarnas hjälp under de senaste åren. I början blev man ju förbannad, nu blir man näst intill apatisk, man bara sitter där tyst och accepterar det på något sätt. Inter+domarna=vinst känns det nästan som. Det har blivit för många gånger de för hjälp av dem.

På videon kan man ju se hur många gånger de fick hjälp av domaren förra året när de "vann" Scudetton.
http://www.youtube.com/watch?v=So-FO-wry3k&feature=channel_page

Sen så är den här skrämmande hur domaren kunde missa det:
http://www.youtube.com/watch?v=12xMitmICEk
Att 5 Interspelare kan stå offside och domaren missa det ger mig kväljningar.

Man trodde ju att det skulle ta slut och att det bara var slumpen som ledde till att det alltid dömdes till deras favör, men nu har det enligt mig gått överstyr och jag kan inte länge tro att det beror på omständigheterna.

"Calciopoli 2011", här kommer vi!

Han valde att fria istället för att fälla för att han såg inte, det är det som är faran med att inte delta i spelet regeln...
Citera
2009-01-23, 16:02
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
"Ni har vunnit en scudetto i rätten, den andra pågrund av att det inte fanns något motstånd, den tredje vanns i sista minuten. Ni är skit allihopa"

Mourinho uppges alltså ha sagt det där efter Atalanta matchen. Snacka om att spela över om så är fallet.
Citera
2009-01-23, 17:23
Medlem
erroZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Han valde att fria istället för att fälla för att han såg inte, det är det som är faran med att inte delta i spelet regeln...
Det är svaret på en av situationerna, det tackar jag för. Men tycker fortfarande inte det rättfärdigar de andra domar misstagen, för som jag tidigare sa, det känns som att det blivit lite väl många "misstag" från domarnas sida. Till en början trodde man ju att det var den italienska domarstaben som sög. Fast det är väl nog någonting som bara kommer rinna ut i sanden, som vanligt när det gäller sådana här saker.
Senast redigerad av erroZ 2009-01-23 kl. 17:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in