2009-01-23, 18:04
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Mourinho uppges alltså ha sagt det där efter Atalanta matchen. Snacka om att spela över om så är fallet.

Han säger ju bara sanningen. Inter är inte så jävla bra, de har några riktigt bra spelare som bär medelmåttorna i laget.
Citera
2009-01-24, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joel^_^
Antar att det är något med att få ner dom på marken igen, om nu uttalandet stämmer. Det finns ju en viss sanningshalt i det, men jag säger inte att det stämmer till 100%.
Inter-spelarna kanske inte visar den viljan som dom borde enligt honom pga att dom redan har vunnit ligan dom senaste gångerna och förväntar sig att det bara ska falla i deras händer.

Bara min syn på det hela alltså

Instämmer. Ser ingen annan anledning till uttalandet.
Och eftersom AS inte står som källa denna gång så får man utgå från att uttalandet är sant.
Citera
2009-01-24, 13:40
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Mourinho uppges alltså ha sagt det där efter Atalanta matchen. Snacka om att spela över om så är fallet.
Det säger allt om Inters monopol på fotbollen idag.
Merda internatzionale!

// Ivar Vidfamne
Citera
2009-01-24, 15:30
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Han säger ju bara sanningen. Inter är inte så jävla bra, de har några riktigt bra spelare som bär medelmåttorna i laget.

Det ifrågasätter jag egentligen inte. Dock är det (om det är sant, vilket jag tvivlar på) som att kila in en kniv i ryggen på Moratti och hela Inter som äntligen fått vinna något.
Citera
2009-01-24, 17:07
Medlem
Bjørnebrygs avatar
http://www.channel4.com/sport/football_italia/jan24i.html
Citat:
Mourinho was furious with his squad after the 3-1 thrashing by Atalanta last week and there were reports in the newspapers – later retracted by the journalist responsible – claiming he had told them they “only won the first Scudetto through the courts, the second because there was nobody else and the third at the last minute.”

The Coach has angrily denied making such statements and in fact confirmed he will sue the journalist for libel.

“I will not talk about this here, I’ll only discuss it in the courts,” said Mourinho during today’s Press conference.
Citera
2009-01-24, 22:29
Medlem
En tät, jämn och ganska bra match mellan Juventus och Fiorentina. Underbara passningar från Del Piero och bra målvakter. Fast patetiskt snack om att Frey har haft det bättre betygsnittet av de två de senaste åren.

Ranieri gjorde rätt i att ta ut Del Piero då Giovinco kom in, med tanke på matchsituationen. Men jag vill se Del Piero och Giovinco på plan samtidigt oftare, och från start. Mer Giovinco åt folket.
Citera
2009-01-24, 22:51
Medlem
Tveksamt om det blir något snack om stölden i Turin i morgondagens media.
Citera
2009-01-25, 10:35
Medlem
4522s avatar
Ögnade lite titt som tätt på matchen och jag uppfattade den som en relativt hafsig historia. En hel del felpassningar från båda håll vilket ledde till att det sällan blev någon struktur på spelet. Måste dock medge att, mina dåliga åsikter om Melo, förändrades till det bättre under gårddagen. Satan vilken fysik och satan vilka krossbollar han matade. Helt magnifikt. Jag var mitt uppe i ett alkoholrus och tvingades se matchen via en kackig stream, men Del Pieros (?) framspelning till målet var verkligen i en klass för sig.

Sen skulle väl endå Fiorentina inte haft sitt mål bortdömt? Kändes som han låg helt rätt i linje och att det var ett ödesdigert misstag av domaren. Nåja. Hade varit kul att få se både Giovinco och Jovetic på plan under en längre period. Igår tycker jag dock att båda var relativt bleka om man jämför med deras vanliga standard. Jovetic och hans filmande blir lite väl mycket ibland.

Napoli - Roma i eftermiddag kan bli en riktig succé.
Senast redigerad av 4522 2009-01-25 kl. 10:49.
Citera
2009-01-25, 13:23
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Napoli - Roma i eftermiddag kan bli en riktig succé.
Fotbollsfest visserligen då det rör sig om en sexpoängsmatch annars så har polisen redan sabbat den igenom att inte tillåta romare att resa till Napoli.

// Ivar Vidfamne
Citera
2009-01-25, 13:42
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Inter vann två titlar i rättsalen, inte på planen.

Man vann pågrund av att Calciopoli-domarna var överdrivet hårda.
Citera
2009-01-25, 13:44
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
En tät, jämn och ganska bra match mellan Juventus och Fiorentina. Underbara passningar från Del Piero och bra målvakter. Fast patetiskt snack om att Frey har haft det bättre betygsnittet av de två de senaste åren.

Ranieri gjorde rätt i att ta ut Del Piero då Giovinco kom in, med tanke på matchsituationen. Men jag vill se Del Piero och Giovinco på plan samtidigt oftare, och från start. Mer Giovinco åt folket.
Frågan är om Giovinco är tillräckligt stabil för att spela på mittfältet i en 4-4-2. Jag tycker att Juventus taktik ligger lite honom i fatet, han hade tjänat på en 4-2-3-1 eller 4-3-2-1-uppställning. Han har lite grann samma problem som Christian Wilhelmsson i det svenska landslaget.
Citera
2009-01-25, 14:04
Medlem
Maniks avatar
Kan Del Pieros passning i gårdagens match vara en av de vackraste framspelningarna någonsin? Herregud va fint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in