2009-01-21, 23:24
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romanista10
"Märks att ibra har växt" ja och han lärde sig ett och annat där mexes läxa upp han, Skulle gjort samma sak och ge zlatan en bitchslap.

Hur gammal är du? 12?
Citera
2009-01-21, 23:24
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romanista10
"Märks att ibra har växt" ja och han lärde sig ett och annat där mexes läxa upp han, Skulle gjort samma sak och ge zlatan en bitchslap.

Tycker inte om att sitta o försvara spelare från Inter men vad gjorde Ibrahimovic för fel då? För att förtjäna en bitchslap menar jag?
Citera
2009-01-22, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Tycker inte om att sitta o försvara spelare från Inter men vad gjorde Ibrahimovic för fel då? För att förtjäna en bitchslap menar jag?

Inget i den situationen att döma av TV-bilderna iallafall, däremot hade Mexes och Ibra del kamp under hela matchen så det är ju inte helt omöjligt att det förekommit en den tjuvnyp, ja som det brukar göra i fotbollsmatcher helt enkelt.

Om matchen då. Ja, vad ska man säga? Roma spelar fantastisk fotboll i stort sett under hela matchen. Får ett mål bortdömt när det var solklar straff, Inter gör mål i sekvensen efter samt att de gör ett offside-mål.

Typiskt Inter med andra ord. Skitsamma, nu fokuserar vi på att klättra i tabellen genom att krossa Napoli och sedan betar vi av Arsenal av bara farten.
Citera
2009-01-22, 11:07
Medlem
neguins avatar
Citat:

Jag såg det som att Ibra bara höll i bollen för att få tiden att gå, Mexes tröttnade och gjorde en ful tackling och sen en eftersläng. Han borde fått kort.
Citera
2009-01-22, 11:09
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mengedig
Inget i den situationen att döma av TV-bilderna iallafall, däremot hade Mexes och Ibra del kamp under hela matchen så det är ju inte helt omöjligt att det förekommit en den tjuvnyp, ja som det brukar göra i fotbollsmatcher helt enkelt.

Om matchen då. Ja, vad ska man säga? Roma spelar fantastisk fotboll i stort sett under hela matchen. Får ett mål bortdömt när det var solklar straff, Inter gör mål i sekvensen efter samt att de gör ett offside-mål.

Typiskt Inter med andra ord. Skitsamma, nu fokuserar vi på att klättra i tabellen genom att krossa Napoli och sedan betar vi av Arsenal av bara farten.

Snälla, säg inte att du menar situationen där Vucinic slår in bollen med handen? Den är så långt ifrån straff man kan komma.
Citat:
Han blir nedgjord av två spelare när han har bollen under kontroll. Solklar straff, punkt.

Att den ena försvararen träffar bollen och att den andra inte ens nuddar Vucinic är inget du tar med i dina beräkningar? Hade kunnat vara fem miljoner försvarare kring honom och endå inte innebära straff eftersom dom inte gör något fel. Vucinic och hans handboll däremot, vad tror han egentligen? Ett sämre skämt skulle jag vilja säga.
Senast redigerad av 4522 2009-01-22 kl. 11:49.
Citera
2009-01-22, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Snälla, säg inte att du menar situationen där Vucinic slår in bollen med handen? Den är så långt ifrån straff man kan komma.

Jo, jag menar situationen med Vucinic. Så långt ifrån straff man kan komma? Icke.

Han blir nedgjord av två spelare när han har bollen under kontroll. Solklar straff, punkt.

Sen är det ju inte första gången Inter har "tur" med domaren om man säger så...
Citera
2009-01-22, 12:51
Medlem
Killswitchs avatar
http://se.youtube.com/watch?v=MsEstDH9S70 straffsituationen ca 1 min in i klippet. Min åsikt är att det borde varit straff.

Mexes skulle självklart fått sitt andra gula för den onödiga efterslängen.

Domarteamet får tydligen ganska rejäl kritik i italiensk media idag.
Citera
2009-01-22, 13:04
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killswitch
http://se.youtube.com/watch?v=MsEstDH9S70 straffsituationen ca 1 min in i klippet. Min åsikt är att det borde varit straff.

Mexes skulle självklart fått sitt andra gula för den onödiga efterslängen.

Domarteamet får tydligen ganska rejäl kritik i italiensk media idag.

Utan att ha någon kärlek för varken Roma eller Inter så måste jag säga att det var straff, dom trycker ihop honom sen sparkar den ena av dom på båda bollen och hans knä.
Citera
2009-01-22, 15:53
Medlem
Fotzens avatar
Mår illa när ja ser Mexes, inte bara att han ser ut som en snorvalp utan han beter sig som en också.
Citera
2009-01-22, 16:41
Medlem
Citat:
Mexes bör sluta hålla på att löjla sig så förbannat. Märks att Ibra växt, hade det varit för några år sedan hade det nog brunnit till i skallen.
För några år sedan skulle Zlatan mosat Mexes ;D
Citera
2009-01-22, 18:36
Medlem
Vilket jävla gnällande på Mexes då! Klart som fan man är frustrerad när man ligger under, och speciellt på det sättet man ligger under. Ibland rinner det över helt enkelt. Skulle kunna rabbla upp hur många spelare som helst som agerat liknande.

Känslor är en del av fotbollen helt enkelt.
Citera
2009-01-22, 19:54
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mengedig
Vilket jävla gnällande på Mexes då! Klart som fan man är frustrerad när man ligger under, och speciellt på det sättet man ligger under. Ibland rinner det över helt enkelt. Skulle kunna rabbla upp hur många spelare som helst som agerat liknande.

Känslor är en del av fotbollen helt enkelt.
Är det verkligen gnällande i det avseendet att han först trycker till honom och sen förnedrar honom igenom att sätta foten på honom när han ramlat?
Även om jag vid sidan av Roma är MFF'are så går Zlatan mig något otroligt på nerverna när det gäller Serie-A.

// Ivar Vidfamne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in