Satan då. Petter sa det mest av vad jag tänkte skriva men det tåls att upprepas ännu en gång. Chiellini och Samuel gör båda två en riktig hästmatch, står rätt hela tiden, bygger upp anfallen från grunden och sliter som djur rakt genom.
Muntari är den som växer i andra halvlek vilket kryddas med ett relativt konstigt mål. Zlatan försöker sig på ett skott som blir misslyckat och antar skepnaden som en genialisk målpass. Min spontana känsla är dock att Manninger borde ta Muntaris "placering". Hade han bara varit med i matchen och spelat till domaren blåser så hade han fanimej varit nere på den bollen.
Ranieris agerande bör också ifrågasättas, när du endast har ett byte kvar ser jag det som totalt idiotiskt att byta ut en spelare för att ersätta honom med en exakt likadan spelartyp. Det var inte brist på tyngd i dåläget och Amauri hade inte varit klipskt värdelös. Jag hade mycket hellre sett den lilla magikern komma in då han besitter de attribut som behövdes under det matchskeendet. Han kan föra bollen framåt och hota med genialiska passningar. Mittfältet saknade kreativitet i mer eller mindre hela matchen och det går även att fråga sig om Camoranesi inte borde startat, eller om bytena skulle genomförts något tidigare.
Ibragol? En godkänd insats men inte mycket mer.
Udineses match missade jag tyvärr av diverse anledningar men det verkar inte ha varit någon höjdare. Snygg straff av Mutu dock. Nu kommer vi nog tyvärr dala i tabellen ..