2008-11-22, 18:40
Medlem
Pumpkings avatar
0-1 till Udinese genom Floro Flores borta mot Fiorentina. Kul för Udine, men samtidigt dötrist för Fiorentina.. Deras säsong har ju inte börjat övertygande bra, varken i serie a eller cl :/ Trots att Gilardino har varit nyttig.. men de ska nog ordna upp sig till slut.. Tycker att de haft en hel del tuffa matcher..
Citera
2008-11-22, 20:17
Medlem
Ari.Golds avatar
1-2 till Juve.
Zlatan gör första men Del Piero frisparkar in en jäkel innan halvtid och med 10 kvar så kommer Iaquinta och sätter en i krysset.

Skål!
Citera
2008-11-22, 20:43
Medlem
pirates avatar
Bra öppning av bägge lagen i detta tidiga skede av matchen, högt tempo och fint spel, men lite för många fel-passningar och offsides från Inter.
'Ett byte redan för Juve...
Citera
2008-11-22, 21:06
Medlem
Är det bara jag som lite då & då får störningar i bilden?
Citera
2008-11-22, 21:21
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Everglot
Är det bara jag som lite då & då får störningar i bilden?

Nej upplever likadant här oxå...störande som fan men det går snabbt över...
Annars en bra match där Inter hade något övertag men där Juve hade lite farligare anfall...Synd bara att Muntari inte nätade där i slutet...

Återstår att se hur andra halvlek utspelar sig...
Citera
2008-11-22, 21:29
Medlem
Amors avatar
Jag tycker det känns som att kommentatorn är lite osynkad med bilden. Aldrig roligt när det är så.
Citera
2008-11-22, 21:33
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Nej upplever likadant här oxå...störande som fan men det går snabbt över...
Annars en bra match där Inter hade något övertag men där Juve hade lite farligare anfall...Synd bara att Muntari inte nätade där i slutet...

Återstår att se hur andra halvlek utspelar sig...

Själv så ser jag matchen helt tvärt om. Juventus har mycket boll och Inter skapar de farligaste chanserna i Ibragol, Muntari och Adriano. Mycket imponerad av att den gamla damen lyckas ha den mängden boll och göra det bra trots deras tunga avbräck. Sissoko är oroväckande ojämn, det kan mycket väl bli han som får rollen som syndabock och Inter kontrar in en balja. Samtidigt är Muntari av samma korn och skrot i dagens match. Det här kan sluta hur som helst!

Och ja, Petter är osynkad med bilden.... vilket är riktigt kass.
Citera
2008-11-22, 21:49
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Själv så ser jag matchen helt tvärt om. Juventus har mycket boll och Inter skapar de farligaste chanserna i Ibragol, Muntari och Adriano. Mycket imponerad av att den gamla damen lyckas ha den mängden boll och göra det bra trots deras tunga avbräck. Sissoko är oroväckande ojämn, det kan mycket väl bli han som får rollen som syndabock och Inter kontrar in en balja. Samtidigt är Muntari av samma korn och skrot i dagens match. Det här kan sluta hur som helst!

Och ja, Petter är osynkad med bilden.... vilket är riktigt kass.

Ja det var helvete vad dålig Muntari är idag...måste fan bytas ut omgående...
Senast redigerad av pirate 2008-11-22 kl. 21:54.
Citera
2008-11-22, 22:33
Medlem
4522s avatar
Satan då. Petter sa det mest av vad jag tänkte skriva men det tåls att upprepas ännu en gång. Chiellini och Samuel gör båda två en riktig hästmatch, står rätt hela tiden, bygger upp anfallen från grunden och sliter som djur rakt genom.

Muntari är den som växer i andra halvlek vilket kryddas med ett relativt konstigt mål. Zlatan försöker sig på ett skott som blir misslyckat och antar skepnaden som en genialisk målpass. Min spontana känsla är dock att Manninger borde ta Muntaris "placering". Hade han bara varit med i matchen och spelat till domaren blåser så hade han fanimej varit nere på den bollen.

Ranieris agerande bör också ifrågasättas, när du endast har ett byte kvar ser jag det som totalt idiotiskt att byta ut en spelare för att ersätta honom med en exakt likadan spelartyp. Det var inte brist på tyngd i dåläget och Amauri hade inte varit klipskt värdelös. Jag hade mycket hellre sett den lilla magikern komma in då han besitter de attribut som behövdes under det matchskeendet. Han kan föra bollen framåt och hota med genialiska passningar. Mittfältet saknade kreativitet i mer eller mindre hela matchen och det går även att fråga sig om Camoranesi inte borde startat, eller om bytena skulle genomförts något tidigare.

Ibragol? En godkänd insats men inte mycket mer.

Udineses match missade jag tyvärr av diverse anledningar men det verkar inte ha varit någon höjdare. Snygg straff av Mutu dock. Nu kommer vi nog tyvärr dala i tabellen ..
Senast redigerad av 4522 2008-11-22 kl. 22:53.
Citera
2008-11-22, 22:34
Medlem
Luffsens avatar
Hade varit intressant att veta vart Nedved höll hus idag.
Citera
2008-11-22, 22:50
Medlem
Pumpkings avatar
Tung förluster för Juventus. Viktiga poäng för Inter, detta känns som en bra säsong för Mourinho. Han stöter på hårdare konkurans än de 2 senaste säsongerna, ändå leder han fortfarande. Starkt att vinna sånna här toppmatcher också, både mot Udine och Juve.
Citera
2008-11-22, 22:55
Medlem
pirates avatar
Gött med seger till Inter men jag skulle ändå vilja lyfta fram svagheterna när Inter anfaller, då blir det ganska stora luckor bakom anfallarna och när/om de förlorar bollen så finns det ingen backup i ryggen...dåligt där...medans i Juve så fanns det alltid nån som såg till att vara bakom anfallaren så att den spelaren kunde ta returen....

Bra match i övrigt där bägge lagen visade stor teknik och bra taktiskt spel...

Som jag skrev tidigare så hade det varit bra ifall Ibra kunde näta även i enkla och inte så svåra situationer...men men det kanske kommer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in