2009-01-17, 21:56
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Fast du kan inte döma ut City redan. Om två år så kommer laget spela om PL-titeln och CL-titeln. Det säger sig självt.

Så att Robinho är en hora för att han går till en klubb som inte vunnit tidigare. Men C Ronaldo är bra för han gick till en klubb som vunnit tidigare? Hmm.

Nej Absolut inte, men jag tycker ändå att man ska kunna gå till en klubb med huvud högt och säga att jag verkligen vill spela för den klubben istället för att säga "ok, ge mig stålar så spelar jag"...men jag förstår din poäng
Citera
2009-01-17, 22:46
Medlem
Shuyins avatar
Bra rull på San Siro i kväll. Dock synd att Viola släpper in mål så tidigt då kände jag att det skulle bli svårt...

Annars positivt att Jovetic utvecklas hela tiden och han var nog bäst i Fiorentina i afton. Men Bonazzolli och Gobbi är för vekt att slänga in kan jag tycka, men det är som det är.

I Milan blev jag mycket imponerad av Zambrotta, bäst på plan.
Citera
2009-01-17, 23:28
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Nej Absolut inte, men jag tycker ändå att man ska kunna gå till en klubb med huvud högt och säga att jag verkligen vill spela för den klubben istället för att säga "ok, ge mig stålar så spelar jag"...men jag förstår din poäng

Äh, jag är egentligen med på vad du säger. Problemet är att det egentligen inte håller.
Mest irriterad blir jag på folk som säger "den här spelaren är för bra för allsvenskan". Som om saker och ting är huggna i sten. Allsvenskan hade fram till ett speciellt år på sig att bli bra, men nu är det för sent.
En liga blir ju bara så bra som dess spelare är.

Lite så har jag svårt för folk som säger att en klubb är si eller så. Typ hade Man City fram till ett speciellt år på sig att bli "stora", "gedigna" m.m. innan det var för sent? Njae...
Citera
2009-01-18, 00:30
Medlem
Ja, det var en tråkig inledning på San Siro - matchen, men i övrigt en underhållande match med kreativt spel. Synd bara att Gilardino och Santana inte var tillräckligt vässade idag.. Tycker att det är grymt kul att se framför allt Jovetic och Melo ta för sig så mkt, tillsammans med Montolivo och Kuzmanovic har de en grym formation i Viola
Citera
2009-01-18, 13:11
Medlem
4522s avatar
Såg inte mycket av matchen igår men var inte Milan skamligt bleka? Första halvlek var gåfotboll på hög nivå och det var egentligen bara Kaká och Pato som hade något fart att tala om. Jag vet inte riktigt vad Seedorf sysslade med heller, var inte många rätt i bollbehandlingen där och ibland var det förenat med livsfara. Ett annat stort frågetecken är vad som har hänt med Beckhams högerfot? Slår inte ett inlägg, frispark eller hörna rätt och vilka idiotpassningar han levererade stundtals. En cross mitt in i banan som lika gärna kunde resulterat i en giftig kontring.

Annars finns det mycket gott i dagens omgång, ska bli spännande att se om jag eller Brille blir lyckligast i eftermiddag. Med tanke på bortaplan och Udineses form så lär jag dra det kortaste strået men delad pott ligger närmast till hands. Sen har vi "derbyt" Atalanta - Inter där Floccari ska bli en fröjd att se, sååå jäkla underskattad spelare.
Citera
2009-01-18, 13:16
Medlem
pirates avatar
Kul att kanal 9 börjar visa lite mer matcher från Serie A. Hoppas idag att Inter håller i den fina form de har haft på sistone och spelar fin fotboll.
Undrar oxå ifall det kommer att komma in en ny anfallare som kan vara fast i sin position och hjälpa Ibra...
Hoppas verkligen inte att Obinna spelar idag alltså...
Sen har vi en ganska fin match att se fram emot tills ikväll oxå, Lazio - Juve...
Citera
2009-01-18, 13:18
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Kul att kanal 9 börjar visa lite mer matcher från Serie A. Hoppas idag att Inter håller i den fina form de har haft på sistone och spelar fin fotboll.
Undrar oxå ifall det kommer att komma in en ny anfallare som kan vara fast i sin position och hjälpa Ibra...
Hoppas verkligen inte att Obinna spelar idag alltså...
Sen har vi en ganska fin match att se fram emot tills ikväll oxå, Lazio - Juve...

Kul? Det kan jag inte påstå, iaf om den sjukt dåliga Martin Åslund ska vara sk "expertkommentator"

Angående Obinna så håller jag med, han ska inte vara med alls om det vore upp till mig. Hoppas mitt kära Inter säljer han i sommar.
Citera
2009-01-18, 13:18
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Kul? Det kan jag inte påstå, iaf om den sjukt dåliga Martin Åslund ska vara sk "expertkommentator"

Jag tänkte mer på att de visar i en icke-betal kanal, där matcherna annars går på canal+ och viasat-kanalerna.
Citera
2009-01-18, 13:29
Bannlyst
Vilka Roma spelare borta idag?
Tror ni på Udinese får med sig poäng idag? Ni som är mer insatt på Serie A...
Citera
2009-01-18, 13:31
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvisTn
Ja, det var en tråkig inledning på San Siro - matchen, men i övrigt en underhållande match med kreativt spel. Synd bara att Gilardino och Santana inte var tillräckligt vässade idag.. Tycker att det är grymt kul att se framför allt Jovetic och Melo ta för sig så mkt, tillsammans med Montolivo och Kuzmanovic har de en grym formation i Viola
Jag blev mycket imponerad av Fiorentina igår. Det är väldigt sällan man ser ett lag dominera bollinnehavet mot Milan på San Siro. Inter gör det aldrig.

Jag vill lyfta fram Melo och Jovetic främst, två härliga bollskickliga spelare som gör Fiorentina vackert. Fiorentina måste dock vässa sista tredjedelen både kring eget straffområde och motståndarnas.

Det syntes att Gilardino var hämmad av att möta Milan. Annars har han varit helt strålande denna säsong. Både som bollmottagare och måslkytt.
Citera
2009-01-18, 15:02
Medlem
Treehorns avatar
Vem i helvete är det som är expertkommentator på Kanal 9? Verkar helt invalido!!!
Citera
2009-01-18, 15:03
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Vem i helvete är det som är expertkommentater på Kanal 9? Verkar helt invalido!!!
Martin Åslund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in