Jag väntar med spänning på premiäromgången. Det ska bli otroligt kul att se vilka startelvor de olika klubbarna ställer på benen efter Silly season. Mest intressant är det att se om Milan lyckas genomföra sitt generationsskifte någolunda smärtfritt och återta sin ledarposition i Italien. Personligen är jag skeptisk. Pato kommer inte kunna bära ett helt lag på sina axlar, krävs minst en riktigt tung anfallare för att rädda det sjunkande skeppet.
När det gäller mitt Udine så tror jag nog att det blir svårt att matcha förra säsongens spel. Många spelare överpresterade och det har blivit minst ett riktigt kännbart avbräck hittils. Vårt hopp hänger på de unga talangerna och att de ska utvecklas i rätt takt, Laurito, Sanchez, Inler (om vi får behålla honom efter EM) och så vidare. Gör dom inte det kommer vi få det tufft att matcha tidigare säsonger. Men än så länge är jag riktigt optimistisk.
Ni kommer nog få se mig häcka i den här tråden en hel del nu när jag upptäckt Fotbolls-forumet här på Flashback. Nuuu kör vi! Nåja, om någon månad iallafall.