2009-02-01, 17:15
Medlem
Vidfamnes avatar
Reggina - Roma slut.
Därmed fick reggina den mest oförtjänta poängen i år.
Pissestraff, pissunderlag, pisseskador.
Dobbiamo il capitano.

// Ivar Vidfamne
Citera
2009-02-01, 17:16
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Inter-Torino 0-1 Rolando Bianchi.

Inter ser som vanligt sega ut, hoppas att Toro åtminstone kan ta en poäng, vore bra för spänningen i ligan.

Edit: 1-1 Oj vilken andra halvlek. Tung tung press av Inter, Torinospelarna såg verkligen ynkliga ut när Inter lyfte in sina hörnor och frisparkar. Torino hade väldigt tur som klarade en poäng. Målvakten Sereni får en 9:a av mig i betyg. Han gjorde två riktiga Buster-räddningar plus ett antal ytterligare riktigt avgörande räddningar.

Genoa visar moral genom att i tredje matchen på raken fixa poäng i slutminuterna, man slutar aldrig att imponeras av det laget.

I övrigt kan man undra hur det är fysiskt möjligt att Rosinas lilla kropp kan innehålla ett så stort ego. Idag gjorde han verkligen allt svårare än nödvändigt, Torino hade några riktigt guldlägen i andra halvlek som han kunde förvaltat mycket bättre. Det är helt klart Sereni som ska ha en extra guldstjärna i bortalaget även om jag tyckte Abate var bra med i det lilla jag såg.

Underlaget i Reggina - Roma gjorde så att matchen blev till en sämre fars. Minsta lilla boll som hamnade i Romas straffområde kunde bli livsfarlig med tanke på dom stora vattenskadorna. Campagnolo gjorde en ruskig räddning på Pizzaros straff, synd bara att allt studsade Chilenarens väg idag och att han fick sätta dit returen. Lite småkul att Loria fortfarande är jagad av en skaplig otur.
Citera
2009-02-01, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Stort grattis, härligt att se Cagliaris kontringsspel framförallt.

Vilken härlig liga vi har där det hela tiden är nya lag som kommer och överaskar. Jag tänker på Atalantas insats mot Inter också.

Känns som att smålagen har börjat tappat lite av sin respekt för storlagen.

Dock var det här synd för spänningen i toppen.

Visst är det som du säger. Serie A är jämnare och intressantare än på länge. De fem bottenlagen (Bolognas uppskjutna hemmamatch inte inräknad) tog alla poäng, trots att det var kvalificerat motstånd i form av bl a Roma och Inter. Alla dessa hårda matcher sliter såklart på topplagen, som aldrig kan slappna av eller vila spelare inför europacupspel. Serie A lever!
Citera
2009-02-01, 22:36
Medlem
Kul att jämföra de olika stilarna och filosofierna i Serie A klubbarna. När Inter fullständigt dominerade sista kvarten mot Torino så var det genom tyngd och styrka, medan Milan försökte avgöra de sista minuterna i första halvlek och de första i andra genom elegans och passningsspel.

Pirlo har fått mycket kritik de senaste säsongerna. Orättvist mycket enligt mig. När Zambrotta och Jankulovski nu sätter fart på kanterna, och Pato och Kaká ständigt söker luckor framåt, så kan han återigen dominera med sina underbara passningar. Utan rörelse hos medspelarna så ser han bara trög och tvehågsen ut.

Beckhams inlägg har varit strålande. Han har på intet sätt gjort bort sig i Serie A, tvärtom.

Och denna Pato. Nio mål på mindre än en halv säsong förra året, och tio denna säsongen. Han är redan riktigt bra, och kan bli hur stor som helst. Tillsammans med Kaká kan han komma att dominera calcio för lång tid framöver. De har otrolig fart och kvalitet.
Citera
2009-02-01, 22:49
Medlem
Luffsens avatar
Vad i helvete har domarna imot Pirlo?
Ancelotti kan ju lika gärna peta honom om domarna valt att sätta i system att vinka av samtliga djupledsbollar signerade Pirlo.
Citera
2009-02-01, 22:51
Medlem
Beckham fortsätter att visa hur jävla bra han är på just inspelen från sidan och Abbiati måste väl komma med i landslaget igen? Såhär bra har han inte varit sedan vi tog ligan senast. Jisses.
Citera
2009-02-01, 23:02
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirGrunge
Beckham fortsätter att visa hur jävla bra han är på just inspelen från sidan och Abbiati måste väl komma med i landslaget igen? Såhär bra har han inte varit sedan vi tog ligan senast. Jisses.

Beckham var medioker dom två första matcherna men nu har han verkligen kommit in i det. Tempot passar honom perfekt som jag sa till alla belackare när utlåningen var ett faktum, det är även fint att se vilken vilja han visar i hemjobbet. Stundtals kan det dock bli lite lättläst att den långa bollen ska komma så fort den ligger vid foten på Beckham. Men det verkar ha varit svårt att stoppa hittils. En skön karaktär som sätter sin prägel på ligan, minst sagt.

Jag undrar förövrigt vart alla laziale tagit vägen på senaste tiden? Nog för att ni fullkomligt tappat spelidén och modet men det är fortfarande ett intressant lag som ställs på banan.
Senast redigerad av 4522 2009-02-01 kl. 23:06.
Citera
2009-02-02, 03:35
Medlem
laziales avatar
Vi kommer igen, om vi petar idioten Fernando Muslera. han duger inte ens i den svenska korpserien
Citera
2009-02-02, 11:44
Medlem
Shuyins avatar
Jaha, och Bologna-Fiorentina spelas i dag kl 15.00!?
Citera
2009-02-02, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirGrunge

Jaa Milan har verkligen gått otroligt bra den senaste tiden. Tror nog de tar titeln tillslut även om jag vill att Zlatans Inter tar det
Citera
2009-02-02, 12:01
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jaha, och Bologna-Fiorentina spelas i dag kl 15.00!?

15.15 närmare bestämt med tanke på protesterna. Gårddagens snötäcke i Bologna kan mycket väl vara bland det sjukaste jag sett på länge.
Citera
2009-02-02, 13:33
Medlem
Ari.Golds avatar
Tänk om Milan tar hem ligan och Becks spelar kvar.

Det vore nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in