Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Inter-Torino 0-1 Rolando Bianchi.
Inter ser som vanligt sega ut, hoppas att Toro åtminstone kan ta en poäng, vore bra för spänningen i ligan.
Edit: 1-1 Oj vilken andra halvlek. Tung tung press av Inter, Torinospelarna såg verkligen ynkliga ut när Inter lyfte in sina hörnor och frisparkar. Torino hade väldigt tur som klarade en poäng. Målvakten Sereni får en 9:a av mig i betyg. Han gjorde två riktiga Buster-räddningar plus ett antal ytterligare riktigt avgörande räddningar.
Genoa visar moral genom att i tredje matchen på raken fixa poäng i slutminuterna, man slutar aldrig att imponeras av det laget.
I övrigt kan man undra hur det är fysiskt möjligt att Rosinas lilla kropp kan innehålla ett så stort ego. Idag gjorde han verkligen allt svårare än nödvändigt, Torino hade några riktigt guldlägen i andra halvlek som han kunde förvaltat mycket bättre. Det är helt klart Sereni som ska ha en extra guldstjärna i bortalaget även om jag tyckte Abate var bra med i det lilla jag såg.
Underlaget i Reggina - Roma gjorde så att matchen blev till en sämre fars. Minsta lilla boll som hamnade i Romas straffområde kunde bli livsfarlig med tanke på dom stora vattenskadorna. Campagnolo gjorde en ruskig räddning på Pizzaros straff, synd bara att allt studsade Chilenarens väg idag och att han fick sätta dit returen. Lite småkul att Loria fortfarande är jagad av en skaplig otur.