Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Cesar är duktig, men nu överdriver du. En match som Inter dominerar och leder med 3-0 kan knappast enbart bero på Julio...
Cesár förtjänar faktiskt ett bättre lag, han är helt fenomenal. Jag håller honom utan tvekan som topp tre av världens målvakter och kanske den främsta vad beträffar dagsform. Inte nog med att han är fläckfri, han verkar även ha en sjukt skön inställning till fotbollen. Firar målen som Pippo och ler mer eller mindre hela matcherna.
Vad kan man säga om Zlatan? Incredibili Ibracadabra! Eller som Gazzettan,
"Magia di Zlatan", killen är tamefan gud. Utan tvekan den starkast lysande stjärnan i Italien den här säsongen. Är det bara för mig som tankarna förs till Tottis mål mot just Inter, säsongen 05/06? Synd att han blandar och ger så friskt bara, men det är svårt att hela tiden hålla det på en extrem nivå. Vad hände med Jimenez? Måste ha känt av en skada eller något annars är det nog det skummaste bytet jag varit med om.
Udinese åkte som väntat på torsk. Synd att Sanchez inte infriat mina förväntningar, hade kanske satt dom lite väl högt inför säsongen. Men han är fortfarande ung och fortsätter utvecklingskurvan att gå uppåt kanske det kan bli något. Han är dock inte redo att axla antingen Quagliarellas eller Di Natales mantel redan till nästa säsong. Idag utvisad och nollad i målprotokollet vilket givetvis inte är tillräckligt.