Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-01-19, 21:03
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Jag butte de propparna som ligger på den fasen fast den röda "grejen" inte trillat bort. Inget hände ändå. Hela spisen är död! Frös in brödet jag bakat direkt på plåten. Men nu är jaq hungrig!...
Verkar skumt att hela spisen dog. Det låter ju som om det vore en säkring som gått. Trist.
Citera
2013-01-19, 21:04
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Verkar skumt att hela spisen dog. Det låter ju som om det vore en säkring som gått. Trist.
Ifall det är en hyresrätt så skulle jag unna mig ett samtal till jouren, spisar ska inte vara trasiga, och det är lite akut nu på en kväll.
Citera
2013-01-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ja, men det står inte i min makt att åtgärda detta i kväll tyvärr. Tack ändå för råd.
Citera
2013-01-19, 21:07
Medlem
constants avatar
Citat:
Ungefär lika osannolikt som att alla lampor i ett rum går sönder samtidigt.
Citera
2013-01-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Ifall det är en hyresrätt så skulle jag unna mig ett samtal till jouren, spisar ska inte vara trasiga, och det är lite akut nu på en kväll.
Ja det är en hyresrätt. Orkar inte böka med detta nu ändå. Tack iaf.
Citera
2013-01-19, 21:08
Medlem
Citat:
Jag butte de propparna som ligger på den fasen fast den röda "grejen" inte trillat bort. Inget hände ändå. Hela spisen är död! Frös in brödet jag bakat direkt på plåten. Men nu är jaq hungrig!...

Säkert säkringar i ugnjäveln som har gått. Elände. Kan du trycka ut brödet ordentligt och torrsteka det i panna över eld som du gör av en stol?
Citera
2013-01-19, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Ungefär lika osannolikt som att alla lampor i ett rum går sönder samtidigt.
Det är väl en säkring då, men jag kan inte lösa det. Min fråga här gällde det jag har bakat och hur jag skall kunna bevara det ogräddat.
Citera
2013-01-19, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Säkert säkringar i ugnjäveln som har gått. Elände. Kan du trycka ut brödet ordentligt och torrsteka det i panna över eld som du gör av en stol?
Gör pinn (stol) bröd nu, hoppas inte brandlarmet går
Citera
2013-01-19, 21:13
Medlem
constants avatar
Citat:
Det är väl en säkring då, men jag kan inte lösa det. Min fråga här gällde det jag har bakat och hur jag skall kunna bevara det ogräddat.
Det fungerar rätt bra att ställa degen i kylen.
Med tanke på kylan ute nu, så skulle nog jag testat att frysa - mest som en kul grej.
Citera
2013-01-19, 21:16
Medlem
Citat:
Det fungerar rätt bra att ställa degen i kylen.
Med tanke på kylan ute nu, så skulle nog jag testat att frysa - mest som en kul grej.
Har en massa fåglar och skit på balkongen men ställde plåtarna i frysen. Skall rapportera hur det blev sen.
Citera
2013-01-19, 21:25
Medlem
constants avatar
Citat:
Har en massa fåglar och skit på balkongen men ställde plåtarna i frysen. Skall rapportera hur det blev sen.
Det är nog fiffigt att täcka med en handduk.

Ska man ställa in i kylen, är det bra med en fuktig handduk över plåten och bullarna.
Citera
2013-01-19, 21:32
Medlem
Citat:
Det är nog fiffigt att täcka med en handduk.

Ska man ställa in i kylen, är det bra med en fuktig handduk över plåten och bullarna.
ställde i frysen och inte kylen då jag inte räknar med att jag få ugnen igång under de närmsta dygnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in