Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-19, 17:26
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Har soprent i skåpen, det som finns är spaghetti, kryddor osv.
Så kom jag att tänka på fattigmanskosten "Spaghetti aglio". Det är väl bara spaghetti med vitlök och olja? Det låter som det skulle vara gott med en bit bröd till (det har jag).
Någon som testat? Eller skall jag slakta spargrisen och köpa mig en pizza?
Det händer att jag gör sådant, är riktigt gott. Medan pastan rinner av steker jag mycket vitlök i olja i pastakastrullen, och sedan rör jag ner pastan.
Ibland har jag även i chili. Brukar äta det som en rätt, men just nu satt jag och åt stekt falukorv med vitlökspasta.
Citera
2013-01-19, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det händer att jag gör sådant, är riktigt gott. Medan pastan rinner av steker jag mycket vitlök i olja i pastakastrullen, och sedan rör jag ner pastan.
Ibland har jag även i chili. Brukar äta det som en rätt, men just nu satt jag och åt stekt falukorv med vitlökspasta.
Skall testa sen, önskar att jag hade lite parmesan. Det hade nog gjort sig fint. Falukorv har jag faktiskt men gillar inte det, den har jag till barnen när dom är här...
Citera
2013-01-19, 18:21
Medlem
christerys avatar
Citat:
Har soprent i skåpen, det som finns är spaghetti, kryddor osv.
Så kom jag att tänka på fattigmanskosten "Spaghetti aglio". Det är väl bara spaghetti med vitlök och olja? Det låter som det skulle vara gott med en bit bröd till (det har jag).
Någon som testat? Eller skall jag slakta spargrisen och köpa mig en pizza?

Meh... ska du ut och handla så köp lite rotsaker, och för en minestrone: lök, tomat, fänkål, olivolja, vita bönor, selleri, morot, pasta och annat du tycker passar.

Månne det går att knäcka ett ägg i soppan... Det har jag inte testat med annat än nudlar.

Slå en aioli till brödet och grilla det (om det inte är knäckebröd)
Senast redigerad av christery 2013-01-19 kl. 18:24.
Citera
2013-01-19, 20:24
Medlem
Har bakat två plåtar frallor och nu när dom skall in i ugnen funkar den inte! Vad göra? Skall jag frysa dem?
Citera
2013-01-19, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Meh... ska du ut och handla så köp lite rotsaker, och för en minestrone: lök, tomat, fänkål, olivolja, vita bönor, selleri, morot, pasta och annat du tycker passar.

Månne det går att knäcka ett ägg i soppan... Det har jag inte testat med annat än nudlar.

Slå en aioli till brödet och grilla det (om det inte är knäckebröd)
Upptäckte att spisen inte funkade så jag beslutade mig för att baka... Men nu funkar inte ugnen heller
Citera
2013-01-19, 20:33
Medlem
constants avatar
Citat:
Har bakat två plåtar frallor och nu när dom skall in i ugnen funkar den inte! Vad göra? Skall jag frysa dem?
Kolla säkringarna.
Citera
2013-01-19, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Kolla säkringarna.
Har jag gjort, inget fel där.
Citera
2013-01-19, 20:42
Medlem
christerys avatar
Citat:
Upptäckte att spisen inte funkade så jag beslutade mig för att baka... Men nu funkar inte ugnen heller

Är det svart i lägenheten? annars är det bara nån säkring som gått.
Nån platta borde fungera i alla fall, men ugnen behöver alla.

utomhusgrillen kan du använda (utomhus, annars får du CO förgiftning), inte till att baka men fixa lite käk så du tänker bättre.

Ta det som en utmaning, jag har ju en gasolgrill på balkongen för sådana tillfällen. Är lite prepper.
Citera
2013-01-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Är det svart i lägenheten? annars är det bara nån säkring som gått.
Nån platta borde fungera i alla fall, men ugnen behöver alla.

utomhusgrillen kan du använda (utomhus, annars får du CO förgiftning), inte till att baka men fixa lite käk så du tänker bättre.

Ta det som en utmaning, jag har ju en gasolgrill på balkongen för sådana tillfällen. Är lite prepper.
Inget fel på propparna, har kollat dem. Varken ugn eller spis funkar.
Provade att baka en fralla i micron, den blev skit.
Kan jag frysa övriga jästa bullar?
Citera
2013-01-19, 20:52
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Det kan du, men då får du baka dem direkt från frysen sedan.
Citera
2013-01-19, 20:53
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Är de färdigjästa kan det vara svårt, men du förlorar ju inget på att testa. Du har inte någon granne som kan låta dig grädda bullarna?

Har du bytt säkringar även fast de ser okej ut? Jag har ju ett gammalt proppskåp med porslinssäkringar, och ibland så trillar inte färgplutten bort när de går.
Citera
2013-01-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Är de färdigjästa kan det vara svårt, men du förlorar ju inget på att testa. Du har inte någon granne som kan låta dig grädda bullarna?

Har du bytt säkringar även fast de ser okej ut? Jag har ju ett gammalt proppskåp med porslinssäkringar, och ibland så trillar inte färgplutten bort när de går.
Jag butte de propparna som ligger på den fasen fast den röda "grejen" inte trillat bort. Inget hände ändå. Hela spisen är död! Frös in brödet jag bakat direkt på plåten. Men nu är jaq hungrig!...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in