2009-12-08, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av addim
Jag går Samhäll och har varken MaC eller MaD som karaktärsämne. MaC är mitt individuella val och MaD är ett tillägg som jag fick tillåtelse att läsa utanför min vanliga studieplan.

Har för övrigt alla betyg som krävs för att bli behörig till HHS, förutom MaD då.. När jag frågade om jag kunde ta bort MaC om jag endast fick G fick jag till svar att "du kommer inte att kunna få högre betyg i MaD än i MaC".. Givande.

Hur ligger det till?

Jag var i precis samma situation. Jag ringde HHS och de sa klart och tydligt att de inte tittar på någonting annat än MaD och snittet. Sedan fick jag ändå oväntat MVG i MaC så jag kan inte garantera någonting.

Vem var det som sa ditt citat? HHS?
Citera
2009-12-08, 01:02
Medlem
addims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealFille
Jag var i precis samma situation. Jag ringde HHS och de sa klart och tydligt att de inte tittar på någonting annat än MaD och snittet. Sedan fick jag ändå oväntat MVG i MaC så jag kan inte garantera någonting.

Vem var det som sa ditt citat? HHS?

Nej, det var våran SYV på mitt gymnasium.
Citera
2009-12-08, 02:59
Medlem
Ivar Kreugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flow91
Aha, okey. Det är ju nice. Är det många som brukar komma på festerna?

Är det sant att man måste ha 95% på en tenta för att få ett A? :O

Standard är: 0-49% F, 50-54% E, 55-64 % D-65-74% C, 75-84% B och 85-100% A. Det anges dock i poäng istället för i procent. Sedan tycker åtminstone jag inte att det är alltför lätt att få A även om man pluggar riktigt mycket. Det första två åren och framförallt det första när de flesta tar de lite lugnare med pluggandet kan det nog stämma. Jag tog det dock själv lite för lugnt för att veta om detta stämmer. När man väljer intriktning och folk börjar plugga betydligt mer så är jag dock tveksam om detta stämmer. Tror t:ex att omkring 60% kuggade eller blankade på tentan i första kursen på redovisningsinriktningen. Endast två av omkring 100 fick dessutom A på denna kurs.
Citera
2009-12-08, 19:42
Medlem
Daskkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivar Kreuger
Standard är: 0-49% F, 50-54% E, 55-64 % D-65-74% C, 75-84% B och 85-100% A. Det anges dock i poäng istället för i procent. Sedan tycker åtminstone jag inte att det är alltför lätt att få A även om man pluggar riktigt mycket. Det första två åren och framförallt det första när de flesta tar de lite lugnare med pluggandet kan det nog stämma. Jag tog det dock själv lite för lugnt för att veta om detta stämmer. När man väljer intriktning och folk börjar plugga betydligt mer så är jag dock tveksam om detta stämmer. Tror t:ex att omkring 60% kuggade eller blankade på tentan i första kursen på redovisningsinriktningen. Endast två av omkring 100 fick dessutom A på denna kurs.

Fast på de tentorna jag har haft nu i början har det varit 90% som har gällt för MVG
Citera
2009-12-08, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daskkk
Fast på de tentorna jag har haft nu i början har det varit 90% som har gällt för MVG

Tyckte du tentorna var svår eller? Pluggar du på HHS eller? Det är väl inte så många i din "klass" som får A?
Citera
2009-12-08, 20:36
Medlem
Citat:

MVG?

Och det stämmer ju faktiskt inte, på mikron t. ex. var det knappt 85 %.
Citera
2009-12-08, 22:54
Medlem
Finns det människor på HHS som spelar tvspel? Känns som att det inte kommer finnas så många nördar där i den bemärkelsen, men jag hoppas ändå det finns några som tycker det är lite kul åtminstone... Eller i alla fall med datorintresse?

Har för övrigt planer på att börja nästa höst=)
Citera
2009-12-08, 23:44
Medlem
Daskkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarrick
MVG?

Och det stämmer ju faktiskt inte, på mikron t. ex. var det knappt 85 %.

A menade jag såklart :P

Och se blir det väl inte 85% med tanke på allt det andra man fick poäng på?
Senast redigerad av Daskkk 2009-12-08 kl. 23:46.
Citera
2009-12-08, 23:47
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cortana
Finns det människor på HHS som spelar tvspel? Känns som att det inte kommer finnas så många nördar där i den bemärkelsen, men jag hoppas ändå det finns några som tycker det är lite kul åtminstone... Eller i alla fall med datorintresse?

Har för övrigt planer på att börja nästa höst=)
Ja, det finns en oklar datorspelsklubb (Counter-Strike?) och många nördar i allmänhet. Du kommer garanterat hitta människor som du kan dela dina intressen med (gäller i överlag på skolan). Vi har f.ö. lanat WC3 i datorsalen ett par gånger .
Citera
2009-12-09, 09:23
Medlem
Citat:
A menade jag såklart :P

Och se blir det väl inte 85% med tanke på allt det andra man fick poäng på?

Totalt behövde man 103/122 för A, vilket är 84,4 %. Om man bara ser till hur många poäng som krävdes på dugga + tenta var det minst 81, förutsatt att man hade fullt på allt det andra, alltså 81 %.
Citera
2009-12-09, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Ja, det finns en oklar datorspelsklubb (Counter-Strike?) och många nördar i allmänhet. Du kommer garanterat hitta människor som du kan dela dina intressen med (gäller i överlag på skolan). Vi har f.ö. lanat WC3 i datorsalen ett par gånger .

Haha okej det låter superbra Nu blev jag mer taggad på att börja!
Citera
2009-12-09, 16:18
Medlem
Lär man sig någonting på HHS som man inte lär sig på andra motsvarande utbildningar, t.ex. på SU?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in