2014-03-22, 18:14
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är uppenbart meningslöst att försöka få dig att ändra uppfattning också - det påstår du ju t.o.m själv!
Jag skulle inte börja tvivla eftersom jag redan har min uppfattning klar, nämligen den att det är ett seriöst prpgram. https://www.flashback.org/sp48051961
Det kanske finns människor som har något att lära er därute? Ni skeptiker verkar tro att ni har svaret på allting men så är det faktiskt inte.
Citera
2014-03-22, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det är meningslöst att försöka få en skeptiker att ändra uppfattning, de har inte hunnit så långt på sin andliga resa ännu.
Så för att ändra sin uppfattning ska man för det första vara "andlig"? Men sen då, ska man ändra tillbaka uppfattning? Det är uppenbart att du inte tänkt färdigt.

Matteus 5:3» Saliga äro de som äro fattiga i anden, ty dem hör himmelriket till.
Citera
2014-03-22, 18:19
Medlem
Citat:
Det kanske finns människor som har något att lära er därute? Ni skeptiker verkar tro att ni har svaret på allting men så är det faktiskt inte.

Ännu ett typiskt Amilofsigt försök att undvika att svara på en fråga.
Kan du inte bättre än så?
Citera
2014-03-22, 18:42
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:

Människan har idag svar på det mesta som vi inte hade svar på tidigare - tack vare vetenskapliga metoder har man kunnat täppa till de allra flesta kunskapshålen. Dessa hål fylldes tidigare av vidskepliga förklaringsmodeller - men det har visat sig finnas naturliga förklaringar.

Några få hål finns fortfarande kvar att fylla - och där trängs nu paranormalister ihärdigt desperata i sina låsta tankebanor. Trots att de tidigare övernaturliga svaren har tvingats överges så ser man inte mönstret utan man vill så innerligt gärna tro på att det finns något i vår tillvaro som inte styrs av naturlagarna.
Citera
2014-03-22, 20:05
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Människan har idag svar på det mesta som vi inte hade svar på tidigare - tack vare vetenskapliga metoder har man kunnat täppa till de allra flesta kunskapshålen. Dessa hål fylldes tidigare av vidskepliga förklaringsmodeller - men det har visat sig finnas naturliga förklaringar.

Några få hål finns fortfarande kvar att fylla - och där trängs nu paranormalister ihärdigt desperata i sina låsta tankebanor. Trots att de tidigare övernaturliga svaren har tvingats överges så ser man inte mönstret utan man vill så innerligt gärna tro på att det finns något i vår tillvaro som inte styrs av naturlagarna.
Man har alltid någonting att lära, fullärd blir man aldrig. Påstår man det har man verkligen stagnerat.
Citera
2014-03-22, 20:21
Medlem
Citat:
Man har alltid någonting att lära, fullärd blir man aldrig. Påstår man det har man verkligen stagnerat.

Ännu ett typiskt Amilofsigt försök att undvika att svara på en fråga.
Kan du inte bättre än så?
Citera
2014-03-22, 20:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur kan du samma dag påstå att du "redan har din uppfattning klar" och att "man har alltid något att lära"? Är du full/drogad, dum i hela huvudet, eller bara allmänt förvirrad? Det är nämligen de enda tre alternativ jag kan se som kan förklara ditt beteende, har du någon alternativ förklaring så är jag idel öra.
Citera
2014-03-22, 20:55
Medlem
constants avatar
Citat:
Efter att ha debatterat med er en tid så har jag fått uppfattningen att ni inte alls är öppna i ert tankesätt utan mycket begränsade och ofta har ett fyrkantigt sätt att se på världen.
I mitt svar hade jag ett exempel på varför du inte är vidare öppen. Var är ditt exempel på att jag inte är det?
Citera
2014-03-22, 20:56
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur kan du samma dag påstå att du "redan har din uppfattning klar" och att "man har alltid något att lära"? Är du full/drogad, dum i hela huvudet, eller bara allmänt förvirrad? Det är nämligen de enda tre alternativ jag kan se som kan förklara ditt beteende, har du någon alternativ förklaring så är jag idel öra.
Dum i hela huvudet...kan man vara dum i halva? Vi talade om seriositeten i programmet "Det Okända", ett program som är trovärdigt även om det skulle visa sig att någon av dessa medium skulle vara en bluff. När jag skrev att man aldrig är fullärd och alltid har någonting att lära så talade jag om livet rent generellt.
Citera
2014-03-22, 20:57
Medlem
constants avatar
Citat:
Som skeptiker vill man veta mer om andar och spöken innan man påstår att det finns.
Du vill bara få alla att tro vi inte behöver veta mer, du vet nämligen allt (om andar).

Vem av dessa är det som vill lära sig mer?
Citera
2014-03-22, 21:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Dum i hela huvudet...kan man vara dum i halva? Vi talade om seriositeten i programmet "Det Okända", ett program som är trovärdigt även om det skulle visa sig att någon av dessa medium skulle vara en bluff. När jag skrev att man aldrig är fullärd och alltid har någonting att lära så talade jag om livet rent generellt.
Så du har alltid något nytt att lära, så länge det inte handlar om något som avhandlas i tv-programmet 'det okända' . Är det så du menar??

Självklart kan man vara dum i halva huvudet, vi (ja de flesta i alla fall) har ju två hjärnhalvor som fungerar ganska olika. Skulle ena hjärnhalvan fallera så blir man dum i halva huvudet, men det är inget du behöver oroa dig för.
Citera
2014-03-22, 21:01
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Som skeptiker vill man veta mer om andar och spöken innan man påstår att det finns.
Du vill bara få alla att tro vi inte behöver veta mer, du vet nämligen allt (om andar).

Vem av dessa är det som vill lära sig mer?
Nej, det vill ni inte. Ni har er världsbild redan klar för er och är egentligen inte intresserade av några alternativa förklaringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in