2014-02-12, 10:12
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormaJean
T ex. alla vet att dinosarierna har funnits, men hur vet vi egentligen hur de såg ut, vilka färger de bar, om de var håriga....? Det är bara TRO! Ben är inte hårstrå.

Tro vad du vill:

http://www.dailymail.co.uk/sciencete...e--GINGER.html
Citera
2014-02-12, 11:34
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kassasaljare
Hur vet vi att du är rätt person då? Hur vet vi att du ens är ett medium? Du kan ju vara Sven 58 från Beckomberga som sitter och skriver lika gärna.
Var någonstans har jag sagt att jag är rätt person att avgöra det? Jag talar om medium rent generellt.
Citera
2014-02-12, 11:49
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Var någonstans har jag sagt att jag är rätt person att avgöra det? Jag talar om medium rent generellt.

Alltså kan vi bortse från din kommentar att Pierre Hesselbrandt verkar seriös och skicklig?
Citera
2014-02-12, 11:59
Medlem
constants avatar
Citat:
Om jag säger att jag kan gå på vatten, måste det till någon annan som kan gå på vatten för att se om jag kan det eller inte?
Citera
2014-02-12, 19:04
Medlem
NormaJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Tro vad du vill:

http://www.dailymail.co.uk/sciencete...e--GINGER.html

OP.Men är de verkligen så säkra på det? Det är omöjligt att exakt veta hur en utdöd art såg ut. Det var en som påstod att de fick en fjäder som var röd när de blev könsmogna....

..................

Undrar varför de aldrig någonsin har fått fram något på film, även när de varit på gamla slott där de sovit över...

obs, att de bara har fått 2 "bevis", en gång toadörren plötsligt började röra på sig, andra gången med den döde pojkvännen som hade spelat in sin röst på hennes mobil, då han redan hade varit död ett tag. Men det finns nog förklari.gar till det också...
Citera
2014-02-12, 20:02
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Alltså kan vi bortse från din kommentar att Pierre Hesselbrandt verkar seriös och skicklig?
Inte alls, jag har rätt bra omdöme när det gäller att avgöra seriositeten och skickligheten hos ett utövande medium, trots att jag inte själv arbetar som det.
Senast redigerad av enfindam 2014-02-12 kl. 20:41.
Citera
2014-02-12, 23:47
Medlem
Muertosans avatar
Citat:
Inte alls, jag har rätt bra omdöme när det gäller att avgöra seriositeten och skickligheten hos ett utövande medium, trots att jag inte själv arbetar som det.

Wow, så bara er hemliga klubb kan se... Men resultaten av de här förmågorna borde ju gå se, vad som faktiskt är rätt och fel i slutändan. Vad hjälper det att vara supermegamagisk om man ger fel svar hela tiden? Hur bra är en förmåga när den inte går skilja ifrån någon som bara gissar?
Citera
2014-02-13, 00:18
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Skulle du kunna förtydliga vad du menar här?

Vadi består denna skicklighet?
Alltså, vad är medium (i varierande grad) skicklig på? Vad gör dom (ev.)skickligt?
Citera
2014-02-13, 09:51
Medlem
En sak som är både roande, och oroande i sammanhanget är att en person påstår att den kan prata med andar. Dvs folk som har dött och gått över till andra sidan. Och vi ska enbart svälja det. Varför är det så att man per definiton MÅSTE tro på något som en person som häver ur sig dylika påståenden?
Citera
2014-02-13, 12:08
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kassasaljare
En sak som är både roande, och oroande i sammanhanget är att en person påstår att den kan prata med andar. Dvs folk som har dött och gått över till andra sidan. Och vi ska enbart svälja det. Varför är det så att man per definiton MÅSTE tro på något som en person som häver ur sig dylika påståenden?
Man måste inte tro på det, vad man väljer att tro på är varje persons ensak. Men man måste acceptera att det finns människor som faktiskt tror på detta och låta dom ha sin tro i fred.
Citera
2014-02-13, 12:16
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Man måste inte tro på det, vad man väljer att tro på är varje persons ensak. Men man måste acceptera att det finns människor som faktiskt tror på detta och låta dom ha sin tro i fred.

Problemet blir ju när det handlar om att utnyttja personer som redan har en svag ställning. Kan ju handla om en familj som mist ett barn och är desperata och väljer att svälja det mediumet säger med hull och hår. Extra grisigt är det när de ska ha betalt.
Citera
2014-02-13, 13:23
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Problemet blir ju när det handlar om att utnyttja personer som redan har en svag ställning. Kan ju handla om en familj som mist ett barn och är desperata och väljer att svälja det mediumet säger med hull och hår. Extra grisigt är det när de ska ha betalt.
Vad människor väljer att tro på, vilka TV-program de tittar på eller var de vill lägga sina pengar är helt upp till dom själva och ingen annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in