2014-03-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Nej, det vill ni inte. Ni har er världsbild redan klar för er och är egentligen inte intresserade av några alternativa förklaringar.
Ännu ett typiskt Amilofsigt försök att undvika att svara på en fråga.
Kan du inte bättre än så?
Citera
2014-03-22, 21:24
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Man har alltid någonting att lära, fullärd blir man aldrig. Påstår man det har man verkligen stagnerat.

Precis. Men du fungerar ju inte så utan fortsätter förlita dig på vidskepelse och annat som har visat sig vara förlegat. Istället för att inse att andar inte existerar ( eftersom precis allt tyder på att det är så ) så väljer du att lita på lösa påståenden och personer som tar betalt istället för att förlita dig på fakta.
Citera
2014-03-22, 21:28
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Nej, det vill ni inte. Ni har er världsbild redan klar för er och är egentligen inte intresserade av några alternativa förklaringar.

Alternativa förklaringar kan vara intressanta om de är just förklaringar. Påstådda andar som pratar om gardiner, sockar och snarkningar är inte en förklaring - det är ett löst, icke underbyggt och befängt påstående!!

Du ser kanske inte skillnaden på en förklaring och ett påstående?
Citera
2014-03-22, 21:52
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Alternativa förklaringar kan vara intressanta om de är just förklaringar. Påstådda andar som pratar om gardiner, sockar och snarkningar är inte en förklaring - det är ett löst, icke underbyggt och befängt påstående!!

Du ser kanske inte skillnaden på en förklaring och ett påstående?
Det är omöjligt att föra en diskussion med någon som står så långt ifrån mig - därför avstår jag.
Citera
2014-03-22, 22:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och det har förstås inte du som själv skriver att du "redan har din uppfattning klar"?
Citera
2014-03-23, 01:09
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Det är omöjligt att föra en diskussion med någon som står så långt ifrån mig - därför avstår jag.

Så du ger dig bara in i diskussioner med andra troende? Vad diskuterar ni då tro - huruvida Terry ska påstå att offret dog av ett tryck runt bröstet eller att han/hon inte kunde andas? Eller om moffas ande kände någon vars namn börjar på T, K eller P ???
Citera
2014-03-23, 10:16
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Så du ger dig bara in i diskussioner med andra troende? Vad diskuterar ni då tro - huruvida Terry ska påstå att offret dog av ett tryck runt bröstet eller att han/hon inte kunde andas? Eller om moffas ande kände någon vars namn börjar på T, K eller P ???
Jag blir så irriterad när vissa tror att bara för att man skriver här och inte är skeptiker så tillhör man per automatik en grupp som kallas för "de troende", några "våpiga fruntimmer" som spår i kaffesump, lägger tarotkort eller går in i trans. Jag är bara nyfiken och vill dela med mig av mina tankar och erfarenheter kring ämnet.
Senast redigerad av enfindam 2014-03-23 kl. 10:20.
Citera
2014-03-23, 10:50
Medlem
Muertosans avatar
Citat:
Jag blir så irriterad när vissa tror att bara för att man skriver här och inte är skeptiker så tillhör man per automatik en grupp som kallas för "de troende", några "våpiga fruntimmer" som spår i kaffesump, lägger tarotkort eller går in i trans. Jag är bara nyfiken och vill dela med mig av mina tankar och erfarenheter kring ämnet.

Till skillnad mot hur du trycker in alla i gruppen "skeptiker" och bestämmer vad de tänker och tycker?
Citera
2014-03-23, 10:57
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muertosan
Till skillnad mot hur du trycker in alla i gruppen "skeptiker" och bestämmer vad de tänker och tycker?
Hur menar du nu? Det är ju ni själva som grupperar er. Ni använder er av samma språk, tuffa jargong och hårda attityd. Aldrig någon som sticker ut eller kör sitt eget race.
Senast redigerad av enfindam 2014-03-23 kl. 11:13.
Citera
2014-03-23, 12:03
Medlem
Muertosans avatar
Citat:
Hur menar du nu? Det är ju ni själva som grupperar er. Ni använder er av samma språk, tuffa jargong och hårda attityd. Aldrig någon som sticker ut eller kör sitt eget race.

Jahapp. Inte konstigt att folk bräker om näthat åt höger och vänster om den här tråden klassas som "hård ton". Om man har kontakt med de döda borde man väl vara lite mer hårdhudad. Du styr ju dessutom in det på detta spår hela tiden för att slippa svara på besvärande frågor om själva programmet.

Det känns ju rätt trist att det handlar om övernaturliga händelser, det är orsaken att programmet ens finns och det skulle lika gärna gå spela in i valfri redaktionsmedlems hem med några vänner som "familjen" och "mediet" och slutprodukten skulle inte gå att skilja från det vi ser nu. De skulle spara en massa tid i klippning också.
Citera
2014-03-23, 13:33
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muertosan
Jahapp. Inte konstigt att folk bräker om näthat åt höger och vänster om den här tråden klassas som "hård ton". Om man har kontakt med de döda borde man väl vara lite mer hårdhudad. Du styr ju dessutom in det på detta spår hela tiden för att slippa svara på besvärande frågor om själva programmet.

Det känns ju rätt trist att det handlar om övernaturliga händelser, det är orsaken att programmet ens finns och det skulle lika gärna gå spela in i valfri redaktionsmedlems hem med några vänner som "familjen" och "mediet" och slutprodukten skulle inte gå att skilja från det vi ser nu. De skulle spara en massa tid i klippning också.
Ni har väl synnerligen gett utryck för näthat? Visst ska man ställa människor mot väggen men att göra det på det sättet som ni har gjort och i grupp är fegt. Jag är nog ganska hårdhudad om jag fortfarande hänger kvar här, jag tar inte dessa trakasserier personligt. Men det kan ju finnas andra som inte mår så bra därute, har ni ägnat dom en tanke någon gång?
Senast redigerad av enfindam 2014-03-23 kl. 13:39.
Citera
2014-03-23, 13:43
Medlem
Muertosans avatar
Citat:
Ni har väl synnerligen gett utryck för näthat? Visst ska man ställa människor mot väggen men att göra det på det sättet som ni gör och i grupp är fegt. Jag är nog ganska hårdhudad om jag fortfarande hänger kvar här, jag tar inte dessa trakasserier personligt. Men det kan ju finnas andra som inte mår så bra därute, har ni ägnat dom en tanke någon gång?

Hur är det vårt fel att ingen annan försvarar programmet?

Har proffsen i Det Okända ägnat en enda tanke åt hur deras kunder mår? Finns det någon yrkesetik överhuvudtaget eller gäller det bara att ta varenda chans att slå mynt av deras sorg och lidande?

Du undviker ju bara att svara när det blir obekvämt så det krävs ju inte så mycket för att du ska hänga kvar här och jag vet inte vad det är för trakasserier du utsatts för. Ge ett exempel på hur man ställer en kritisk fråga om Det Okända utan att det är näthat och trakasserier. (det eskalerar snabbt, snart är vi väl uppe i nätdråp om det här ska fortsätta)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in