2015-10-19, 10:41
Medlem
Väntar på att "enfindam" skall påminna oss andra om att programmet ikväll handlar om att Christin efter hon flyttat in i sitt hus upplever otäcka saker. Saker och ting började rasa i huset och det dröjde inte länge förrän hon insåg att felen i huset handlade om andliga besökare.
Hoppsan, nu gjorde jag det istället
Citera
2015-10-19, 10:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det står alla fritt att googla på "cold spots" och informera sig på nätet.

Du har fortfarande inte visat varför dessa "oförklarliga" cold spots skulle vara ett tecken på andar?
Citera
2015-10-19, 11:07
Medlem
meramans avatar
Citat:
Det går att mäta temperaturskillnader som har med andlig närvaro att göra men det är ju inte detsamma som att mäta andliga energier.

Hur kommer det sig att alla spökjägarprogram mäter massa energier då? Alla dessa instrument i alla dessa program?
Citera
2015-10-19, 12:06
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du har fortfarande inte visat varför dessa "oförklarliga" cold spots skulle vara ett tecken på andar?
En oförklarlig temperatursänkning på tio grader, vad drar du själv för slutsatser av det?
Citera
2015-10-19, 12:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
En oförklarlig temperatursänkning på tio grader, vad drar du själv för slutsatser av det?

Eftersom du definierar den som "oförklarlig" så går det väl inte att dra några slutsatser?
Vad drar du själv för slutsatser av något som är oförklarligt?
Citera
2015-10-19, 13:48
Medlem
Citat:

Att svara med en motfråga betyder bara att du är svar skyldig
Citera
2015-10-19, 14:22
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Väntar på att "enfindam" skall påminna oss andra om att programmet ikväll handlar om att Christin efter hon flyttat in i sitt hus upplever otäcka saker. Saker och ting började rasa i huset och det dröjde inte länge förrän hon insåg att felen i huset handlade om andliga besökare.
Hoppsan, nu gjorde jag det istället
Det tackar vi för!
Citera
2015-10-19, 14:32
Medlem
meramans avatar
Citat:

Min slutsats är inte att det automatiskt måste vara något paranormalt i alla fall.

kan ju vara bra att börja med att försöka hitta en naturlig förklaring?

Och varför svarar du inte på frågor ställda till dig?
Citera
2015-10-19, 14:41
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Min slutsats är inte att det automatiskt måste vara något paranormalt i alla fall.

kan ju vara bra att börja med att försöka hitta en naturlig förklaring?

Och varför svarar du inte på frågor ställda till dig?
Om det inte är något paranormalt, vad kan det då vara? Eftersom jag inte är någon spökjägare själv så har jag inte riktigt koll på vad för sorts instrument dom använder sig av. Har hört ordet thermo scanner i vissa sammanhang och det är ju någon form av termometer.
Senast redigerad av enfindam 2015-10-19 kl. 15:16.
Citera
2015-10-19, 18:02
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Man låter frågan stå öppen tills det visats att inte folk ljuger, manipulerar mätningen eller någon kan förklara vad det handlar om.

Men man är ju en idiot av stora mått om man hittar på något och inte kan påvisa detta.
Eller hur?
Citera
2015-10-19, 19:03
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:

Kallras är ett hett tips.
Citera
2015-10-19, 21:27
Medlem
Aakkes avatar
Vad tänker ni är det riggat alltihopa? Kvällens program sätter mediumet nästan allt mitt i prick
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in