2008-11-20, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roshambo
Åk på söndag. Du har hela dagen på måndag att ta dig till brigaden.
Chocken kommer först på tisdag kl 0550...

06.00 väcks enheterna som tidigast nu. Order från brigadkomdri. Men vi hade väckning 05.30 första morgonen, och hela G-perioden och en bit in på S-perioden, sen kom ordern. Spännande var första morgonen iaf
Citera
2008-11-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laaf
06.00 väcks enheterna som tidigast nu. Order från brigadkomdri. Men vi hade väckning 05.30 första morgonen, och hela G-perioden och en bit in på S-perioden, sen kom ordern. Spännande var första morgonen iaf

05.30 är ju vanlig vardag att stiga upp. Men antagligen så skiljer sig sättet att stiga upp på. Några roliga detaljer du vill avslöja?
Citera
2008-11-20, 18:23
Medlem
Dr Snoozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmorgis
05.30 är ju vanlig vardag att stiga upp. Men antagligen så skiljer sig sättet att stiga upp på. Några roliga detaljer du vill avslöja?
Här ska du få lite skojiga detaljer som kan förekomma en random morgon.
-väcking fittigt tidig,därpå ett jäkla stressande genom hela morgontvagningen,bädda sin mjuka säng,på med m91:an,ut på gården utställning i kolme rivin järjestys mars mars lågt springandes inomhus,full fart utomhus,få höra att sängarna ser för fittiga ut,in o rätta,springa ut igen få höra samma sak igen 3 ggr minst till,tro man få gå till morgonmålet,nejdå nu ska det springas runt enheten medsols 2ggr
Vid mogonmålet ska den tjocka o "goda" gröt slängas in i munnen snabbare än man hinner svälja,tid att äta 3min,2min,1min,1 pluton UPP ropar nån stressad us
Tillbaka på enheten ska det städas,trodde man att det skulle räcka med att städa en gång så trodde man fel,här blir det omgranskning
Klockan är 08.00 nån tråkig lektion börjar
Senast redigerad av Dr Snooze 2008-11-20 kl. 18:24. Anledning: ordfel
Citera
2008-11-20, 18:51
Medlem
Roshambos avatar
Citat:
Hur är det med repmöten efteråt? Måste man fara dit några gånger efter utbildningen eller hur blir det i efterhand?

Bor man utomlands blir man inte kallad till repmöten.
(Om det inte ändrat på det sen min tid.)

Första morgonen hade jag inte fatta att vi bara fick två minuter på oss för tvagning, så det var bara att svälja tandkrämen...
Citera
2008-11-24, 11:28
Medlem
Ryckte in på Nylands brigad sommaren 2002.
Första morgonen vaknade man 05.55 av att dörren slets upp och "You're in the army now" spelades på full volym.
Efteråt följde "morgontvagning".
Minns att en kille ställde sig i duschen.. har var tydligen inte införstådd i att vi hade 30 sekunder på oss att pissa och borsta tänderna (man gjorde båda samtidigt).

Sängarna bäddades. Efteråt blev det uppställning på gården.
För dåligt bäddade sängar "revs". In igen och bädda om.
Och så om och om igen tills det fanns 101 perfekt bäddade sängar på enheten.
Citera
2008-11-24, 18:34
Medlem
TomEMTs avatar
Nå alla ni som ska rycka in, vilken tjänst vill ni helst ha?
Citera
2008-11-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
Nå alla ni som ska rycka in, vilken tjänst vill ni helst ha?

Vill du vara vänlig och rada upp några hårda tjänster?

Nåja, hade kustjägare som förstahandsval på papperet jag skickade in så jag hoppas på att komma in där iaf! Vad bör man springa cooper på för att få en hyffsat hård och krävande tjänst?
Citera
2008-11-25, 01:44
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Vill du vara vänlig och rada upp några hårda tjänster?

Nåja, hade kustjägare som förstahandsval på papperet jag skickade in så jag hoppas på att komma in där iaf! Vad bör man springa cooper på för att få en hyffsat hård och krävande tjänst?

De flesta tjänster på KJK är hyffsat krävande och sen finns Kustrobot på 1KK.
Ligg över 3000 så har du iaf inte för dåligt cooper resultat för att uteslutas från någon tjänst.
Citera
2008-11-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ligg över 3000 så har du iaf inte för dåligt cooper resultat för att uteslutas från någon tjänst.

Styrkan känns stabil, det är bara cooper som kan ställa till det, men det jobbar jag på

Vart på kjk låg/ligger du?
Citera
2008-11-25, 16:06
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Styrkan känns stabil, det är bara cooper som kan ställa till det, men det jobbar jag på

Vart på kjk låg/ligger du?

Från kont 2/06, g-period på KJK sen aukkin i KJL, efter det ATU och sedan hjälputb på KJL för kont 1/07.
Citera
2008-11-25, 18:54
Medlem
Citat:

Tror inte 3000 i cooper egentligen är något krav. Denna kontingent tog KJK allt folk de kunde få, de tog i slutet av G-perioden ett antal gubbar från PionK som utfyllnad.
Citera
2008-11-25, 19:54
Medlem
Någon som vet hur grabbarna på GRK har det? Är full fart även där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in