2008-11-26, 14:19
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laaf
Tror inte 3000 i cooper egentligen är något krav. Denna kontingent tog KJK allt folk de kunde få, de tog i slutet av G-perioden ett antal gubbar från PionK som utfyllnad.

Hade de 2 UHplutoner? Nej överlag på KJK behövs ju inte 3000, men om man t ex vill bli spanare så är det bäst att ligga över 3000, det jag menade med att inte bli nekad något pga cooper.
Citera
2008-11-26, 14:20
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmorgis
Någon som vet hur grabbarna på GRK har det? Är full fart även där?

LättaGrk är det iaf full fart på.
Citera
2008-11-27, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
LättaGrk är det iaf full fart på.

Är kraven för att komma in där liknande de till Spaning?
Citera
2008-11-27, 15:59
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Är kraven för att komma in där liknande de till Spaning?

nix, det är inte ett så populärt Utbildas lättaGRK på GrkK nuförtiden? har för mig att den och eldledningen flyttades dit från KustJK.
Citera
2008-11-27, 16:43
Medlem
Citat:
nix, det är inte ett så populärt Utbildas lättaGRK på GrkK nuförtiden? har för mig att den och eldledningen flyttades dit från KustJK.

Varför är inte den populär då?
Citera
2008-11-27, 17:06
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Varför är inte den populär då?

vet inte, antagligen inte så mkt "action-hero" antar jag
Citera
2008-11-29, 08:45
Medlem
logarrs avatar
Citat:

Eldledningen finns på KJK nuförtiden. Lätta GRK utbildas fortfarande på GrkK.
Citera
2008-11-29, 11:02
Medlem
Citat:
Hade de 2 UHplutoner? Nej överlag på KJK behövs ju inte 3000, men om man t ex vill bli spanare så är det bäst att ligga över 3000, det jag menade med att inte bli nekad något pga cooper.

Aija, nej de har har nog bara en UH-pluton, 3 Kustjägarplutoner och en Kommandopluton.

Lätta Grk är en av tre plutoner vid GrkK, finns tunga, lätta och signalpluton där. 2/06 utbildades sista lätta Grk plutonen vid KJK under utbildning av Lt. Westerholm. Eldledarna utbildas vid KJKs kommandopluton. GrkK är överlag det bästa kompaniet man kan hamna på som A-man ifall man vill ha en inte alltför jävlig tid som manskap, det är så att säga ganska slappt där egentligen, men jag tror inte det slår 2 KustK. Lätta Grk är ju en del av en krigstida kustjägarenhet, och de har ganska bra fart på övningarna då de sköter indirekta elden åt KJK, men de som är där av mina vänner klagar nu inte på att det skulle vara fittigt eller speciellt tungt egentligen, inte mot vad man gjorde på KJK och vad kompisarna där berättar vad de gör.
Senast redigerad av Laaf 2008-11-29 kl. 11:06.
Citera
2008-11-29, 11:03
Medlem
http://www.mil.fi/merivoimat/joukot/...ustjkny_sv.dsp

Om ni tittar på hemsidan jag länkar till så kan man på höger sida se några som stiger upp ur vattnet i någon slags våtdräkt. Ser ut som om det skulle kunna varit attackdykare men det är ju information om kustjägarutbildningen. Är det där något man kommer få testa på?
Citera
2008-11-29, 11:13
Medlem
Citat:
http://www.mil.fi/merivoimat/joukot/...ustjkny_sv.dsp

Om ni tittar på hemsidan jag länkar till så kan man på höger sida se några som stiger upp ur vattnet i någon slags våtdräkt. Ser ut som om det skulle kunna varit attackdykare men det är ju information om kustjägarutbildningen. Är det där något man kommer få testa på?

Våtdräkterna finns på Rustförrådet, men de har inte kvitterats ut på många år. Förr tror jag de användes av spanarna, men inte mera.
Citera
2008-11-29, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laaf
Våtdräkterna finns på Rustförrådet, men de har inte kvitterats ut på många år. Förr tror jag de användes av spanarna, men inte mera.
Allt blir bara sämre med tiden ser jag... en kustjägare skall givetvis få utbildning på "ytsim".
Citera
2008-11-29, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Allt blir bara sämre med tiden ser jag... en kustjägare skall givetvis få utbildning på "ytsim".

Jag är inte säker, men tror de får utbildning i ytsim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in