Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
Hade de 2 UHplutoner? Nej överlag på KJK behövs ju inte 3000, men om man t ex vill bli spanare så är det bäst att ligga över 3000, det jag menade med att inte bli nekad något pga cooper.
Aija, nej de har har nog bara en UH-pluton, 3 Kustjägarplutoner och en Kommandopluton.
Lätta Grk är en av tre plutoner vid GrkK, finns tunga, lätta och signalpluton där. 2/06 utbildades sista lätta Grk plutonen vid KJK under utbildning av Lt. Westerholm. Eldledarna utbildas vid KJKs kommandopluton. GrkK är överlag det bästa kompaniet man kan hamna på som A-man ifall man vill ha en inte alltför jävlig tid som manskap, det är så att säga ganska slappt där egentligen, men jag tror inte det slår 2 KustK. Lätta Grk är ju en del av en krigstida kustjägarenhet, och de har ganska bra fart på övningarna då de sköter indirekta elden åt KJK, men de som är där av mina vänner klagar nu inte på att det skulle vara fittigt eller speciellt tungt egentligen, inte mot vad man gjorde på KJK och vad kompisarna där berättar vad de gör.