2008-09-09, 22:49
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laaf
Mycket mars mars och hajoo kommer de iaf att ha

mars mars och hajoo är det man åker till lumpen för att få! vad är det annars för vits med att vara där?
Citera
2008-09-10, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
mars mars och hajoo är det man åker till lumpen för att få! vad är det annars för vits med att vara där?

Finns nog många som kommer hit för att slippa allt detta, och då man ändå måste, så gör man det så enkelt för sig som möjligt. Sen jag fick B-papprena fick jag den inställningen :P Känns inte riktit spännande att vara här längre.
Citera
2008-09-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT

Mars mars och hajoo vad är detta?
Citera
2008-09-10, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Mars mars och hajoo vad är detta?

Mars mars betyder ungefär: springande eller snabbare. Det vanliga kommandot är annars bara mars (jmf svenskans marsch).

Hajoo är i en ordagrann översättning "gå sönder". Med detta menas snarast ett sinnestillstånd ofta framkallat av för lite sömn, mycket fysisk aktivitet och gärna nåt "skoj" som en indragen permission.
Citera
2008-09-10, 15:52
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laaf
Finns nog många som kommer hit för att slippa allt detta, och då man ändå måste, så gör man det så enkelt för sig som möjligt. Sen jag fick B-papprena fick jag den inställningen :P Känns inte riktit spännande att vara här längre.

Vad är det för mening att utbilda beväringar i "sode-sittning" eller "bevkom-gaming"? Oavsett om mannen vill ha det slappt eller ej borde det inte finnas något alternativ. Är av den åsikten att Finska försvaret utbildar lite för mycket bastuvärmare Fast dem står väl å andra sidan för största delen av sodes intäkter med tanke på hur många munkar såna feta fajjor som härjar på 2KustK måste sätta tänderna i om dagen har inga goda ord att säga om de pampesiska chaufförerna, lata päron helt enkelt.
Senast redigerad av TomEMT 2008-09-10 kl. 15:56.
Citera
2008-09-11, 21:07
Medlem
Vart ska man hamna för att få spendera mest tid ute i skogen/naturen? Är det spanarna eller? Är det strikta krav på syn och hörsel för spanarna eller kan det kompenseras med bra fysiska resultat förrutsatt att syn och hörsel är knappt nedsatt?
Prick 4 månader kvar nu om några timmar
Citera
2008-09-11, 21:55
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmorgis
Vart ska man hamna för att få spendera mest tid ute i skogen/naturen? Är det spanarna eller? Är det strikta krav på syn och hörsel för spanarna eller kan det kompenseras med bra fysiska resultat förrutsatt att syn och hörsel är knappt nedsatt?

På de flesta utbildningar på KJK får du tillbringa mkt tid i skogen, KustRobot samma sak. Har du inga större fel på syn och/eller hörsel så är det inga problem.
Citera
2008-09-13, 02:10
Medlem
logarrs avatar
Citat:

Vill du dalla runt i skogen så mycket som möjligt tror ja att kustrobot vid 1.KustK är alternativet för dig. De som utbildas till manskap tillbringar omkring 40-45 dygn i skogen under de 4 månaderna efter G-perioden. Dvs. omkring 33% i skogs. Det samma gäller antagligen för de som går AUK (bortsett från G-perioderna (egen och mulli kont.)).
Citera
2008-09-28, 21:25
Medlem
Måste reda ut en sak. Ligger nylands brigad i Ekenäs eller utanför? Och hur långt från Helsingfors är det? Tänker nämnligen ta flyget till helsingfors och sedan buss till brigaden det blir väl snabbast och bekvämaste sättet!

Vad springer ni coopers på nu ni som ska in i januari?
Citera
2008-09-29, 04:56
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Måste reda ut en sak. Ligger nylands brigad i Ekenäs eller utanför? Och hur långt från Helsingfors är det? Tänker nämnligen ta flyget till helsingfors och sedan buss till brigaden det blir väl snabbast och bekvämaste sättet!

Vad springer ni coopers på nu ni som ska in i januari?

Ligger lite utanför, i Dragsvik. Längd: http://www.mil.fi/merivoimat/joukot/uudpr/lage_sv.dsp

Ta tåget från Helsingfors, sen hoppar du av vid öööh... fan hette det, Karis (Karjaa) tror jag.

Cooper har man ju 12 minuter men måste hålla igång så jag inte tappar konditionen i vinter.
Citera
2008-09-29, 16:18
Medlem
rafael1337s avatar
Hur fungerar det med glasögon riktigt? Begränsar det vilken utbildning jag kan gå?
Citera
2008-09-29, 21:14
Medlem
Det jag menade med hur coopers går är hur långt ni springer på 12 min nu? Själv springer jag mycket på löpband nu för att inte dra på mig onödig förkylning. Ligger lite i underkant på 3000 m men ska fixa det utan problem när det blir dags att springa på allvar. Vad kan det tänkas ingå för moment i muskeltesterna? Armhävningar, chins och situps kanske?

Släpps man in på området om man kommer en dag för tidigt och kan sova där eller får man leta upp något hotell i närheten om man är lite tidig?

Fan grabbar nu börjar det dra ihop sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in