2008-09-30, 00:46
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmorgis
Det jag menade med hur coopers går är hur långt ni springer på 12 min nu?

Ja, just, ja. Cooper mäts längden. Jag mäter på hur lång tid jag springer 3000 meter för att få bra något sånär bra i cooper, vilket mitt mål är att inte sjunka under. Så 3000 har jag. Mjo, snart är det dags. Fan, måste ringa FPA och fixa med hyran. Kommer bli jobbigt att de ger mig en summa i euro, sen kanske den är för liten ifall kursen faller. Eller så har de nog något smart sätt di däran ekonomi fajorna.
Citera
2008-09-30, 10:28
Medlem
Punchlines avatar
Citat:
Det jag menade med hur coopers går är hur långt ni springer på 12 min nu? Själv springer jag mycket på löpband nu för att inte dra på mig onödig förkylning. Ligger lite i underkant på 3000 m men ska fixa det utan problem när det blir dags att springa på allvar. Vad kan det tänkas ingå för moment i muskeltesterna? Armhävningar, chins och situps kanske?

Släpps man in på området om man kommer en dag för tidigt och kan sova där eller får man leta upp något hotell i närheten om man är lite tidig?

Fan grabbar nu börjar det dra ihop sig!

Alltså, att springa på löpband ger inte det där "naturliga" motståndet som du får när du är ute och springer på bar backe. Jag vet själv hur det är; höll på att kollapsa när man var ute och sprang för första gången efter att ha kört en tid på löpbandet. Jag skulle nästan rekomendera dig att börjar springa utomhus, så din kropp vänjer sig vid den belastningen.
Citera
2008-09-30, 15:06
Medlem
Dr Snoozes avatar
Citat:
Det jag menade med hur coopers går är hur långt ni springer på 12 min nu? Själv springer jag mycket på löpband nu för att inte dra på mig onödig förkylning. Ligger lite i underkant på 3000 m men ska fixa det utan problem när det blir dags att springa på allvar. Vad kan det tänkas ingå för moment i muskeltesterna? Armhävningar, chins och situps kanske?

Släpps man in på området om man kommer en dag för tidigt och kan sova där eller får man leta upp något hotell i närheten om man är lite tidig?

Jämfotahopp ingår även i muskeltestet i allafall när jag var där
Ja man släpps in på området om man kommer en dag tidigare,men du kommer väl ihåg att ha med dig "inryckningslappen" annars bli det att sova i diket bredvid porten en natt
Citera
2008-09-30, 17:52
Medlem
Citat:

Armpressar, situps, ryggböj, armhävningar och jämnfotahopp utan ansats.
Citera
2008-10-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laaf
Armpressar, situps, ryggböj, armhävningar och jämnfotahopp utan ansats.

Är armpressarna samma sak som "drag till hakan" alltså när man ska dra sig upp för en stång tills stången passerat hakan?

Vad innebär jämnfotahopp?
Citera
2008-10-01, 20:50
Medlem
Dr Snoozes avatar
Citat:
Är armpressarna samma sak som "drag till hakan" alltså när man ska dra sig upp för en stång tills stången passerat hakan?

Vad innebär jämnfotahopp?
Armpress är precis som du säger,man drar upp sig så många gånger man orkar,ju fler gånger desto mera poäng får man
Jämnfotahopp innebär att du hoppar så långt som möjligt jämnfota ,helst över 2,5 meter
Citera
2008-10-01, 22:43
Medlem
Genaus avatar
Svenskan i Finland påstås vara mera ålderdomlig än den i Sverige och det syns kanske här. Armhävning har fortfarande kvar den ursprungliga betydelsen. I Sverige har ordet en annan betydelse i folkmun. En del begreppstrogna existerar emellertid http://www.fitness-magazine.com/mars03/insandare.html

ARMHÄVNING: höjning af kroppen gm armarnas böjande, under det man hänger i dem

HÄVA 1: lyftande, upplyftande, lyft- ning; äv. motsv. verbets refl. anv.: handling(en) l. förhållande(t) att lyfta sig.

http://g3.spraakdata.gu.se/saob/
Citera
2008-10-01, 23:48
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genau
Svenskan i Finland påstås vara mera ålderdomlig än den i Sverige och det syns kanske här. Armhävning har fortfarande kvar den ursprungliga betydelsen. I Sverige har ordet en annan betydelse i folkmun. En del begreppstrogna existerar emellertid http://www.fitness-magazine.com/mars03/insandare.html

ARMHÄVNING: höjning af kroppen gm armarnas böjande, under det man hänger i dem

HÄVA 1: lyftande, upplyftande, lyft- ning; äv. motsv. verbets refl. anv.: handling(en) l. förhållande(t) att lyfta sig.

http://g3.spraakdata.gu.se/saob/

Helt korrekt. För de som inte fattar är armböjningar som är såkallade pushups enligt korrekt svenska.
Citera
2008-10-02, 16:01
Medlem
Får man fråga om det är med handflatan mot sig eller från sig i "drag till hakan på stång"?
Citera
2008-10-03, 02:22
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Får man fråga om det är med handflatan mot sig eller från sig i "drag till hakan på stång"?

Om jag kommer ihåg rätt så fick vi göra hur vi ville, men dem sa att att ha handflatorna mot sig är att rekommendera.
Citera
2008-10-03, 12:18
Medlem
BaZes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rafael1337
Hur fungerar det med glasögon riktigt? Begränsar det vilken utbildning jag kan gå?

Du kan bli allt förutom båtchaufför!
Citera
2008-10-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaZe
Du kan bli allt förutom båtchaufför!

Även spanare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto