2010-05-22, 20:58
Medlem
Finn-Fans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Det är så att färjan som går den 11e juli blir lite seg för mig.

Får jag komma den 11e och sova över till den 12e?, annars måste jag sova ute.
Jag körde kryssning med polarna och kom fram till åbo dagen innan jag ryckte in och då hade jag ett rum bokat på hotellet i hamnen där jag sov ruset av mig en natt innan jag stack iväg till brigaden. Det är nog den bästa idén jag nånsin haft, första dagen är nämligen väldigt stressig.
Citera
2010-05-23, 00:07
Medlem
Var kommer jag få sova om jag dyker upp dagen innan?, med massa inbitna sura lumpare ?

De här blickarna jag kommer få i civilkläder, skadar ju mig inte, kan det hända det urartar i något?

Får jag sova gratis på brigaden gör jag det istället för vandrar hem, har inget att skämmas för.

Fan alltså

Åker nog till schweiz o kräver dödshjälp snart fy fan
Citera
2010-05-23, 00:11
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Var kommer jag få sova om jag dyker upp dagen innan?, med massa inbitna sura lumpare ?

De här blickarna jag kommer få i civilkläder, skadar ju mig inte, kan det hända det urartar i något?

Får jag sova gratis på brigaden gör jag det istället för vandrar hem, har inget att skämmas för.

Fan alltså

Åker nog till schweiz o kräver dödshjälp snart fy fan

Har inte den blekaste, det enda jag vet är att större delen av alla borde ha ryckt ut vid den tiden. De enda som borde finnas är 362 och 270dagars från föregående kontingent, dvs USar, Kuskar å Sanin, så en "massa" sura lumpare är det iaf inte.
Citera
2010-05-23, 00:21
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finn-Fan
Jag körde kryssning med polarna och kom fram till åbo dagen innan jag ryckte in och då hade jag ett rum bokat på hotellet i hamnen där jag sov ruset av mig en natt innan jag stack iväg till brigaden. Det är nog den bästa idén jag nånsin haft, första dagen är nämligen väldigt stressig.

Själv kom jag dit (bak)full som ett svin. Visste att jag inte skulle dragit med polarna, tänkte "ah, max 2 öl på båten då, sen slagga"

Iofs hade jag nog kunnat räknat ut själv hur det skulle bli så jag har enbart mig själv att skylla, men fan vad gött det skulle varit med ett rum dagen innan att sova ruset av sig.

Kontenta:var inte bakis då du rycker in! Tips till blivande särmä krigare Trovalla. Hajoo med dagarna!
Citera
2010-05-23, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luigi
Hur är tandvården i Dragsvik? Undrar bara om det skulle vara värt att laga ett hål jag har i en tand före jag rycker in då tänderna också undersöks vid läkargranskningen? Och efter vad jag har hört är det inte speciellt trevligt att få sina tänder fixade där

Då jag var där 2008 så hade iaf en kille varit till tandläkaren förr lagning av ett eller ett par hål, minns inte. Hålen blev inte lagade, tandläkarn hade boratt på andra ställen än hålen och sen vägrat erkänna att han gjort fel, killen gjorde väl rättsak av det och haft kontakt med nån ombudsman av något slag. Detta var ett ämne på ett bevkom möte, så någon mulliradio var det inte.
Citera
2010-05-23, 14:09
Medlem
Finn-Fans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laaf
Då jag var där 2008 så hade iaf en kille varit till tandläkaren förr lagning av ett eller ett par hål, minns inte. Hålen blev inte lagade, tandläkarn hade boratt på andra ställen än hålen och sen vägrat erkänna att han gjort fel, killen gjorde väl rättsak av det och haft kontakt med nån ombudsman av något slag. Detta var ett ämne på ett bevkom möte, så någon mulliradio var det inte.
Han är fantastisk vår käre slaktare. Jag fattar inte hur de kan ha en sån inkompetent idiot att meka med ungdomars tänder.
Citera
2010-05-23, 14:09
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finn-Fan
Han är fantastisk vår käre slaktare. Jag fattar inte hur de kan ha en sån inkompetent idiot att meka med ungdomars tänder.

han kanske är billig i drift? Eller så är han krigsplacerad som fånghörare och har tandläkaryrket vid sidan om som någon slags praktik/hobby.
Citera
2010-05-23, 14:16
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Hur ofta löper/springer man och hur långt brukar de va/utökas till så småningom?
Har du otur så är det språngmarsch som gäller vart ni än ska inom regementets inhägnader. Lite lagom tungt kl. 06.05 precis innan frukost. Beror helt på vem ni får som befäl / var du ligger inne.
Citera
2010-05-23, 14:20
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Har du otur så är det språngmarsch som gäller vart ni än ska inom regementets inhägnader. Lite lagom tungt kl. 06.05 precis innan frukost. Beror helt på vem ni får som befäl / var du ligger inne.

Å andra sidan är det rätt bra att börja där, det gör under för coopertestet, hellre det än att man börjar språngmarcha först då man kommit så långt i utbildningen att stridsutrustningen är på hela tiden.
Citera
2010-05-23, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man

Fy fan =(

Den här tandläkaren ni snackar om jobbar han kvar fortfarande ?
Citera
2010-05-23, 15:17
Medlem
Söker folk att dela hytt med. 8 juli till hki =)Kanske nån som vill åk då!?! tror dock chanserna är minimala :/ Men lär åka tidigare åh fixa lite saker.
Citera
2010-05-23, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lycra
Söker folk att dela hytt med. 8 juli till hki =)Kanske nån som vill åk då!?! tror dock chanserna är minimala :/ Men lär åka tidigare åh fixa lite saker.

Hade helst delat med lumpare, vill inte bli av med grejjer.

Dock så är nog 8e Juli för tidigt för mig.

Tänkte mer på 10e eller 11e Juli.

Har ingenstans att sova förns jag är på brigaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in