2008-07-04, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
Ok var också på KJK, å andra sidan var jag inte i så stort behov av civilskåp då jag hade min fasta permissions-bas i Finland. Det var mer när jag nån gång i aukkin fick nys om dessa och då passade man ju på

Skönt btw att det inte finns nått 2 KJK längre utan en tydlig skillnad mellan eliten och skiten med tanke på att det var väl där militärpoliserna utbildades förr i världen? Och varför då heta 2 kustjägarkompaniet!

Det fanns både militärpoliser och kustjägare på 2 KJK. De bodde i samma korridor men hade helt skilda utbildningar. Självklart var vi ju tvungna att mobba 2 KJK litegrann för att de bara var nummer 2 och vi var nummer 1, hehe.
Citera
2008-07-04, 01:13
Medlem
Var det inte 1 JK och 2 JK? Alltså Jägarkompani, inte kustjägarkompanier.
Citera
2008-07-04, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laaf
Var det inte 1 JK och 2 JK? Alltså Jägarkompani, inte kustjägarkompanier.
När jag låg inne så hette det första och andra kustjägarkompaniet, förkortat 1 KJK och 2 KJK.
Citera
2008-07-04, 01:42
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Det fanns både militärpoliser och kustjägare på 2 KJK. De bodde i samma korridor men hade helt skilda utbildningar. Självklart var vi ju tvungna att mobba 2 KJK litegrann för att de bara var nummer 2 och vi var nummer 1, hehe.

Va fasen?! Hur många Kustjägare utbildades det på den tiden?
Citera
2008-07-04, 01:52
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
.

Har du genomfört utbildningen nu?
Citera
2008-07-04, 02:10
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Har du genomfört utbildningen nu?

Nej, blir kontigent 1/09 för mig. Vart strul 1/07 pga pågående läkarundersökning så jag fick fara hem efter en kort tid, sen fabbla de bort min kommision 08 och kom på att det blir bättre 09 för en "fresh start".
Citera
2008-07-05, 17:47
Medlem
Citat:
Va fasen?! Hur många Kustjägare utbildades det på den tiden?
En hel del blev bortkommenderade till andra enheter både frivilligt och mindre frivilligt under/efter grundutbildningsperioden men vi måste ha varit ett par hundra iallafall med tanke på att det fanns två kompanier.
Citera
2008-07-05, 21:24
Medlem
Linkkas avatar
Fick veta idag av en kompis som är inne nu att jag hamnar till PionK, hoppas det är något jag tycker om
Citera
2008-07-05, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkka
Fick veta idag av en kompis som är inne nu att jag hamnar till PionK, hoppas det är något jag tycker om

Är sådant officiellt? Vad sökte du till i papprena vi fick för några veckor sedan? Hm... Blir spännande nu. Håret är fixat nu, och sakerna börjar packas ihop.
Citera
2008-07-06, 13:04
Medlem
Linkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naqilja
Är sådant officiellt? Vad sökte du till i papprena vi fick för några veckor sedan? Hm... Blir spännande nu. Håret är fixat nu, och sakerna börjar packas ihop.

Som första alternativ satt jag kjk, och som andra Pionjär, och som tredje militärpolis
Citera
2008-07-06, 13:13
Medlem
BaZes avatar
Satan i gatan grabbar, det börjar dra ihop sej
Citera
2008-07-06, 16:16
Medlem
Kustjägare blir det för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera