2008-06-12, 16:51
Medlem
25 dagar kvar då.
Citera
2008-06-12, 17:47
Medlem
BaZes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laaf
25 dagar kvar då.

indeed
Citera
2008-06-12, 17:48
Medlem
logarrs avatar
Citat:
25 dagar kvar då.

Ses där då!

En praktisk fråga om militären: Hur ofta ges tillfällen för att bajsa? Kan man behöva gå runt up till 12h med olidliga smärtor? :P
Citera
2008-06-12, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av logarr
Ses där då!

En praktisk fråga om militären: Hur ofta ges tillfällen för att bajsa? Kan man behöva gå runt up till 12h med olidliga smärtor? :P

I skogen skiter du väl iaf när du tycker?
Citera
2008-06-12, 18:31
Medlem
logarrs avatar
Citat:
I skogen skiter du väl iaf när du tycker?

Givetvis, då kommer följdfrågan: hur är det med tillgång på papper då? Eller får man torka sig med vad naturen har att erbjuda alternativt otorkad?
Endå hur ser sitatuionen ut t.ex. de första intensivaste veckorna? :P
Citera
2008-06-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av logarr
Givetvis, då kommer följdfrågan: hur är det med tillgång på papper då? Eller får man torka sig med vad naturen har att erbjuda alternativt otorkad?
Endå hur ser sitatuionen ut t.ex. de första intensivaste veckorna? :P

Haha, vilka frågor. Du bär med dig din egen toarulle... eller så tar du konsekvenserna.

De första veckorna har du egentligen bara ledig tid på kvällen efter 18.00 och kanske inte ens det de första dagarna. Att skita på morgonen kan du glömma, den tiden finns inte.
Citera
2008-06-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Haha, vilka frågor. Du bär med dig din egen toarulle... eller så tar du konsekvenserna.

De första veckorna har du egentligen bara ledig tid på kvällen efter 18.00 och kanske inte ens det de första dagarna. Att skita på morgonen kan du glömma, den tiden finns inte.

Då får man undvika större mängd mat innan man går å lägger sig då så man slipper vakna med full tarm

Sjukt taggad nu på inryck i Januari. Ska dra igång marschträningen snart! Hur går träningen för er andra grabbar då?
Citera
2008-06-12, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars i småland
Då får man undvika större mängd mat innan man går å lägger sig då så man slipper vakna med full tarm

Sjukt taggad nu på inryck i Januari. Ska dra igång marschträningen snart! Hur går träningen för er andra grabbar då?

Nja, konditionen känns sug, men ska väl nöta på och springa nu innan jag rycker in. Sen får man leva på motivationen tills konditionen hänger med.
Citera
2008-06-12, 20:29
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Att skita på morgonen kan du glömma, den tiden finns inte.

Mjae, alltså precis efter man vaknat i början så hinner man ju inte, men efter frukost och/eller efter städning hinner man ju.

Citat:
Ursprungligen postat av Lars i småland

Oroa dig inte, med tanke på hur mycket det klagas på skolmaten numera så kan ni efter en tid i Dragsvik tänka tillbaka med glädje på de maträtter som serverades i skolan
Citera
2008-06-12, 20:35
Medlem
Hehe okey

Ni som ska in antingen i sommar eller till vintern, vad lämnar ni i det civila? Jag tänker då framförallt på jobb, utbildning/utbildning som ni skulle kommit in på, flickvän osv?
Citera
2008-06-12, 20:46
Medlem
Jag lämnar mitt jobb på NTM som jag haft ungefär 2 månader. Men jag är välkommen tillbaka efter fullgjord värnplikt. Jobbar som elektriker på sopbilsproduktionen.
Citera
2008-06-12, 20:46
Medlem
tobes: Maten som serveras på brigaden nu för tiden sägs vara helt okey, men skogskäket verkar inte något vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in