Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Jo mat har jag svårt att låta bli,
Har du några tips på energihöga matvaror som jag kan köpa in och lagra i skåpet?
Som även kan säljas ;D
Om man skulle vilja ta körkort i Finland, hinner man detta under permissioner?
Har ni några fler tips och saker att berätta så ös på, t.ex. saker man bör och inte bör göra i vissa situationer som är svåra att hålla koll på, vad kan jag börja träna på nu inför inryckning och "låtsas" jag lär mig fort för vill gärna vara lite mindre efterbliven när jag rycker in än vad jag kan vara.
Allt som är flötigt och gött, choklad etc går alltid åt!
Första tiden kommer du inte ha ork att ta körkort, det enda du vill göra är sova/supa när du är "hemma". Precis som henkka hade jag med mig rediga mängder snus som såldes för jämnan, det tjänar du bra på! Få inte för dig att bli vän med en klumpeduns till pampes bara... dessa har en tendens att bli förbannade för att man säljer till samma pris som till de andra, trots att man är i samma pluton *urho.2* "it's business".
Hade jag varit du så hade jag lärt mig de olika gradbeteckningarna innan, sparar grymt mycket tid att redan kunna det när du rycker in!
Kanske prova några dagar att sätta dig vid köksbordet, säg 2-3 timmar, utan musik och med endast några tidningar. Gör detta mellan 00.00-03.00, gå sedan upp 06.00 och spring några kilometer, lägg dig tidigast 22.00 på kvällen. Upprepa.
Ta ett järnrör, ca: 3kg, bind fast i ett rep, ca 1 meter långt. Gå runt med den en vecka. Är du mer än armlängds avstånd från den, bestraffa dig själv med ett par varv runt huset. Ålandes förhöjer känslan av att du varit olydig och klantig. Se till att dina närmsta kamrater skrattar åt dig samtidigt.
Så. Verkställ Trovalla!