Citat:
Ursprungligen postat av logarr
Men å andra sidan, vad är det för tröst då kompisarna är ute i det civila och festar/slappar/njuter av frihetern :P (alltid en liten trött but still)
Själv krattade jag (och 4 andra till som tvingats kvar p.g.a. "beredskap") den satans gräsplanen i 5 dagar när resten hade permission över valborg, då hade jag fan kunnat döda skrivarna och kompanifältväbeln i ren frustration. Utöver det så funderade jag på att skära halsen av de fanskap som egentligen skulle ha varit kvar men hittat på diverse icke-existerande bröllop och andra lögner för att slippa hem till valborg. Jag var inte ens i närheten att vara bland de som skulle vara kvar över helgen men när x-antal andra sökte permission, vilket jag inte gjort då jag borde fått det iallafall, så hamnade jag bland de som måste vara kvar (det var då försent att komma med "ursäkter" för att slippa hem).
Min "hämnd" kom till midsommaren. Hela underofficersskolan hade "storberedskap". Alla tvingades att vara kvar utom jag som åkte hem på nästan två veckors sjukledighet (med en halskrage). Fy f*n vilken avundsjuka det spred, haha. Bäst av allt var givetvis att se de asen som sökt permission med diverse påhittade ursäkter till valborg få sitta kvar över midsommar.
När jag kom tillbaka så hade jag fyllt på mina sprit, öl och cigarettförråd och dessutom så hade jag med mig ett par bilder från mitt midsommarfirande ute på landet med sol, bad, mat, öl och tjejer, haha. Hämnden kan vara mycket ljuv.