2008-07-19, 13:05
Medlem
KSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laaf
Nu på KJK har vi ingen morgontvagning. Och sängen har jag inte fått riktigt ordentligt sprängd ännu heller, vilket är ett bra tecken Sen pinkan hatar jag och de jävligt korta minuterna.

Så ni har permis nu ?

Hur har första veckorna gått annars då ?
Citera
2008-07-19, 14:28
Medlem
Yep, kom hem ca 22.00 igår kväll. Första veckorna har varit ganska bra, men i torsdast hade vi läkargranskning så nu har vi börjat springa. Så i torsdast körde vi "suojaan" övning med regnkläderna på, tungt som fan då man är ovan Igår var vi första gången på skjutbanan, språngmarsch dit 3.5-4 km och sen skjuta ett par timmar, sen gick vi ut på första fotmarschen om ca 10 km skulle jag gissa, med loma-farten på i slutet, alltså springa. Med skit kondition var detta väldigt tungt, men jag antar det kommer bli lättare.
Citera
2008-07-19, 15:16
Medlem
Jojomen, första permisen.

Själv ligger jag på 2KustK. KjK är jäkla slappisar :P Fick höra att ni går upp först 6.00!? Och ingen morgontvagning!? Vi går minsann upp 05.30 och har morgon tvagning med allt vad det är. Vi var i Syndalen i måndags - regn, regn, och sand sand. Vi hade cooper i torsdags, men jag missade den tackvare en förklyning som gav mig en BUT

I övrigt måste jag säga att det är ändå mer eller mindre precis som man tänker sig den stereotypiska armén. Det är skrikande beäl, det är hård diciplin, de äldre/högre (iaf vissa) befälen är precis så svininga som man förväntar sig osv.

Har hört att de inte får spränga sängarna sådär riktigt ordentligt längre eftersom vissa rekryter hade tagit det som pimsning...

Nästa vecka väntar fler marcher och skjutbana. From måndag har vi också morgonlänk 4ggr/veckan >.<
Citera
2008-07-19, 15:41
Medlem
Vi har väckning 05.30 vi också, vissa morgnar kan man vakna av att det härjas på nedre våningen där 2. KustK befinner sig.

På 2. Pluton säger de att de inte heller får spränga pinkorna pga klagomål från någons morsa Morgontvagning kan komma tillbaka då enhetschefen kommer från semester. KJK vill inte synas i media mycket mer pga en massa skit sade Premiärlöjtnant Laukka vill jag minnas.
Citera
2008-07-19, 15:57
Medlem
Ah, men jag bor på 2KustKs nedre kasern, gamla granatkastarkompaniet...

Ja ja.. Har KjK sprungit cooper än? Det var snack om att 2KustK kanske kommer slå KjK i cooper iår, tack vare många ATU-sökande bland 2KustK, vi får väll se...

Jag hade inte med mig nån kamera, men det kommer kanske lite bilder senare.. Men ja, vi har fått lite bittra uppmaningar om att man inte ska fota
Citera
2008-07-19, 16:11
Medlem
Vi springer Cooper på tisdag eller onsdag. Åtminstone i min pluton finns det folk som springer ganska bra, jag är en av dem som inte springer så bra, men det blir väl bättre med tiden.
Citera
2008-07-20, 12:59
Medlem
När fick ni veta till vilket förband ni skulle till?
Citera
2008-07-20, 14:55
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmorgis
När fick ni veta till vilket förband ni skulle till?

När jag kom dit tror jag. Fick papper med truppförbandskoden (1200) på inryckningspappret, men det var den enda infon jag fick.
Citera
2008-07-20, 15:52
Medlem
Vi gick till Amfibieskolan för att iställa oss i tjänst, där man uppvisa inryckningsförständigande samt ID och så bläddrade de i listor där det stod vart man skulle hamna.
Citera
2008-07-20, 21:06
Medlem
Så man blir placerad ut till kustJK, militärpolis osv före läkarundersökning och coopertest? Är det då läkarundersökningen man gjort tidigare som de går på?
Citera
2008-07-21, 12:44
Medlem
TomEMTs avatar
Vilket jävla mindrevärdeskomplex alla andra kompanier har mot KJK, som vanligt "vi kanske slår er på cooper" "Vi stiger minsann upp 05.30" Det är fortfarande g-perioden! Och alla kompanier är mer eller mindre lika slappa, skillnaden kommer senare då 2kustK vaktar skjutbanan som KJK använder
Citera
2008-07-25, 22:20
Medlem
logarrs avatar
Hata mornarna! Speciellt morgontvagningen, hinner knappt börja lätta på trycket i urinblåsan så hör man "formation i tvättstugan!". You've gotta hate it :P
Annars tycker jag det är riktit bra i miitären, kan mycket väl tänka mig stanna 362 om det är så att folk anser mig vara skolans man.
Ett annat hatobjekt är även "nassen" (gasmasken). :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in