Kontingent 2/14!!
Pionjärkompaniet. Halvårsman. Den Gröna Barett fick man samt kustjägarmedalj. Rannikkojääkärikilta.
Fick skaka hand med "Big Fajjas" (gubbarna med hög grad)
Jävligt roligt att göra lumpen, nu i efterhand! fyhelvete vad jag hatade skiten när jag var inne.
vår länsi 214 (slutkriget) så försvann det ett stormgevär (en annan brigads vapen). sägs att den var en skappare som snodde det..och att från en brigad så försvann det en värmekikare.
och sen i första kust så tappade en gruppchef en rökgranat inne i stugan som han sen kastade ut i korridoren. Mycket Minnen! vi var alltid tvungna och gräva ner vår jävla tält! ca 40cm. ( HP tält) Det var ALLTID kålsvart när vi börja ställa upp tältet. Hajoo
samt skyttegroparna skulle vara till bröstet och att du skulle kunna gå ner på huk, så ganska breda skulle dom också vara!
Måste tillägga att Nylandsbrigad ÄR Finlands fattigaste brigad! dom vill ju lägga ner den firman. man märker det när man är på loppusota. Alla andra brigader har mycket Mycket nyare tält, vapen, fordon.
-Sen så om ni Kan Finska, så lönjar det sig att söka till dom finskspråkiga. Ångrar själv att jag inte gjordet det faktiskt! men det är det jag tycker.
- Mulli HAJJJJOOOOO!!!!