2010-07-10, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luigi
Fick veta av en kompis som är US att jag slapp in på GrkK! Och håret ryker imorgon, det börjar närma sig!

jag rakar av mig håret på båten, eller i brigaden. Någon annan som är sugen på att raka samtidigt och vara ledsen? hahahah
Citera
2010-07-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Snooze
Civiltjänst inom 3veckor för dig
Ont.Kanske lite sent att fixa kondition inför coopern nu?

Blir de civiltjänst om man har dålig kondis?

Säger inte att jag försöker fixa upp kondisen nu i sista minuten, utan är mer en fundering.

Tycker jag har dålig kondis då jag inte sprungit lika mycket som jag borde, men den är grundläggande iallafall.
Citera
2010-07-10, 23:31
Medlem
en fråga,

Om man råkat ut för en olycka så att man går på krycka men skadan är läkt om 10 dagar, tidigast 7 om det behövs.

Kan man bli b-klassad eller civilplacerad, kryckan går ju kasta om det blir bråk om det.

Bör jag kasta den innan jag åker dit eller visa upp läkarintyg och säga jag inte kan bära tungpackning eller springa den första veckan?
Citera
2010-07-11, 00:30
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
en fråga,

Om man råkat ut för en olycka så att man går på krycka men skadan är läkt om 10 dagar, tidigast 7 om det behövs.

Kan man bli b-klassad eller civilplacerad, kryckan går ju kasta om det blir bråk om det.

Bör jag kasta den innan jag åker dit eller visa upp läkarintyg och säga jag inte kan bära tungpackning eller springa den första veckan?

Nä, inte blir du b-klassad. Finns en hel del som går på kryckor efter barettmarchen också pga marchfraktur.

Första veckan brukar det inte heller vara så mycket spring och stoj. Det är mest lektioner, paperwork och allmänt intro till livet på brigaden som försikommer, så det är nog mest passliga tiden å vara lite handikappad.
Citera
2010-07-11, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Nä, inte blir du b-klassad. Finns en hel del som går på kryckor efter barettmarchen också pga marchfraktur.

Första veckan brukar det inte heller vara så mycket spring och stoj. Det är mest lektioner, paperwork och allmänt intro till livet på brigaden som försikommer, så det är nog mest passliga tiden å vara lite handikappad.

Tack gode gud, allt jag oroade mig medans blodet forsa var lumpen.

Första jag ville veta av läkaren var om jag kan göra lumpen.

Får jag hoppa på krycka i uniform då?
Citera
2010-07-11, 00:43
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Tack gode gud, allt jag oroade mig medans blodet forsa var lumpen.

Första jag ville veta av läkaren var om jag kan göra lumpen.

Får jag hoppa på krycka i uniform då?

Jodå, det får du. Galmoröst att börja sin militärakarriär i vemppaformation
Citera
2010-07-11, 00:46
Medlem
Citat:
Jodå, det får du. Galmoröst att börja sin militärakarriär i vemppaformation

Hahaha ;D, de lär ju tro ja fejkar, kommer läkaren få titta på de o avgöra?
Citera
2010-07-11, 01:17
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Hahaha ;D, de lär ju tro ja fejkar, kommer läkaren få titta på de o avgöra?

Du får säkert gå dit, så ger han utlåtande över hur länge du ska vara befriad, dvs slippa springa osv. Men det är inget riktigt sådant i början, så du missar nog inget pga handikappet.
Citera
2010-07-11, 10:13
Medlem
Citat:
Du får säkert gå dit, så ger han utlåtande över hur länge du ska vara befriad, dvs slippa springa osv. Men det är inget riktigt sådant i början, så du missar nog inget pga handikappet.

Skönt att höra vill inte hamna efter =)
Citera
2010-07-11, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragvalds
Tja, så farligt blir det väl inte. Trångt, svettit och jobbit att hålla sig ren. Det är något fel med avloppet i gamla sjukis, så det har installerats en sanitetsbarack utanför och där skall man sen göra sina behov samt tvätta sig, om jag förstått det rätt. Och till skillnad från att det i byggnad 2 rymms minst 7/8 dubbelsängar i varje rum så rymms det i vissa 2 dubbelsängar... Det är alltså gamla en patients rum som det kommer bo fyra stycken i, TREVLIGT!

Kan felet tro bero på min överraskning?
Citera
2010-07-11, 16:37
Medlem
Citat:
Skönt att höra vill inte hamna efter =)

Till på köpet får du helt säkert massa bärhjälp när all material skall kvitteras ut de första dagarna.

En liten vink bara, så fort du blir fri från dina kryckor skall du omedelbart börja ta itu med din konditionsträning och i framtiden undvika sjukstugan, det är inget vidare stort nöje att ligga där.
Citera
2010-07-11, 18:04
Medlem
Nu tar sommarlovet slut, är det någon annan här som rycker in till kjk imorgon?
Fy fan för att rycka in nu när sommaren är som varmast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in