Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
japp och kan säga så pass mycket att jag aldrig skulle byta bort min KJ utbildning mot ATU.
ATU är roligt ett tag, men håller inte i längden, för omilitäriskt;D
Och snart är det dags för er småpojkar att rycka in, fyfasen vilken nostalgi, känns nästan som att man aldrig varit där! Ett blott minne som dock förevigt kommer att finnas inom mig

Nästan så att man ibland längtar tillbaka!

Tror det blir en liten visit till Dragsvik på faneden! gjorde förövrigt ett besök på sode i våras, helvete var äckligt korv-görans kebabhamburgare smakade i det civilia!!
Var på skjutbanan med Ak4an idag, bästa skjutningen sen jag gick med i Hemvärnet, blastade säkert 250-300 skott genom piplinjen på mellan 5 och 50 meter inom loppet av kanske 2 timmar. Inget tjafs, bara smatter. Roligare har jag inte haft på länge.
Sedan drog jag mig till minnes skjutningarna från KJK och Amfsken och så var tillvaron sämst pånytt..
Lite kul dock att en KJ som inte fått öva på 3 år och med helt annat vapen än senast ändå skjuter bättre och snabbare än diverse olika svenska soldatbakgrunder, och det på finskt vis utan att använda sikte på bössan ens en gång :P
Jag tror det säger lite om utbildningen man får vid NylBr ändå, tar man den bara till sig så är den riktigt bra.
Å va fan snackar du för skit, Korvgörans är fan bra! ..fast jag håller med om att det säkert är mer inbillning än ren sanning.