2010-06-15, 17:57
Medlem
Dionyoss avatar
Sinkomies

Men du måste erkänna att pulverköttfärssåsen alltid var en favorit, och den lilla burken som ingen visste vad det var, men det ryktades om att det var skinkpastej.
Citera
2010-06-15, 20:19
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dionyos
Sinkomies

Men du måste erkänna att pulverköttfärssåsen alltid var en favorit, och den lilla burken som ingen visste vad det var, men det ryktades om att det var skinkpastej.

Hm, känner inte igen något utav det. Å andra sidan har jag fortfarande mardrömmar om leversoppan som serverades i matsalen såväl som i fält. Den både smakade och såg ut som gammal grävling.. väldigt gammal grävling.
Citera
2010-06-16, 01:38
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Hm, känner inte igen något utav det. Å andra sidan har jag fortfarande mardrömmar om leversoppan som serverades i matsalen såväl som i fält. Den både smakade och såg ut som gammal grävling.. väldigt gammal grävling.

Fast du måste erkänna att när broilern vankades, då var det fest på brigaden. Saknar ärtsoppan också :/ Med den finhackade löken och senapen.
Citera
2010-06-16, 02:31
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dionyos
Fast du måste erkänna att när broilern vankades, då var det fest på brigaden. Saknar ärtsoppan också :/ Med den finhackade löken och senapen.

Ååh ärtsoppan. Bättre har jag aldrig smakat, tom Morfar som avskyr Dragsvik mer än något annat kunde inte hålla sig borta då han fick höra att det vankades Drakans Ärtsoppa då vi hade faned
Citera
2010-06-16, 02:36
Medlem
_Monk_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lohe
Usch, lumpen i Finland. Alltid haft svårt att förstå varför någon skulle vilja tillbringa ett halvår på det sättet. Varför skippar folk inte skiten som alla andra?

Vafan ska folk göra istället då, sitta hemma o knarka eller?
Citera
2010-06-16, 03:12
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Monk_
Vafan ska folk göra istället då, sitta hemma o knarka eller?

"Har ni funderat på självmord? Det är också ett alternativ." / Wiksten (om jag inte minns fel) till ett par civiltjänstgörare.
Citera
2010-06-16, 04:24
Medlem
_Monk_s avatar
Citat:
"Har ni funderat på självmord? Det är också ett alternativ." / Wiksten (om jag inte minns fel) till ett par civiltjänstgörare.

o med detta menas?
Citera
2010-06-16, 04:31
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:

Hahaha LTN Wiksten, hur skön lirare som helst. Favoritskapparen. Han fick man höra ett par gånger.
Citera
2010-06-16, 14:31
Medlem
Dr Snoozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Förresten är det internet på soldathemmet?

Jag är en riktig internet krigare!

Citat:
Är det trådlöst ?

Citat:
Och vad tycker du är nyttigare?

Att jobba på ICA?

Att skaffa sig en utbildning?

Medellängden ligger något runt 70 år, och jag är 20. Tror nog jag har runt sisådär 50 år på mig att göra det jag vill efteråt.

Ksam: Gick du ner på Nordea o sa du vill ha ett Finskt bankkonto?

Knpty: Jag lovar inga mer frågor från mig=)
Tydligen har du massor av frågor ändå
Citera
2010-06-16, 17:01
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Monk_
o med detta menas?

Nå, då de kom in och ansökte om civiltjänst (att hoppa av) så frågade Wiksten om de inte skulle ta å begå självmord när de ändå var igång. Jävligt korrekt.
Citera
2010-06-16, 17:50
Medlem
Finn-Fans avatar
Citat:
Nå, då de kom in och ansökte om civiltjänst (att hoppa av) så frågade Wiksten om de inte skulle ta å begå självmord när de ändå var igång. Jävligt korrekt.
Ett rent mysterium varför han blev degraderad till löjtnant på 2:a Kustkompaniet
Ett riktigt praktarsle, men grym utbildare!
Citera
2010-06-16, 17:58
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finn-Fan
Ett rent mysterium varför han blev degraderad till löjtnant på 2:a Kustkompaniet
Ett riktigt praktarsle, men grym utbildare!

Haha han gillade att skrika också. Vi var på russarö en gång. Kanske 1-2 km avstånd mellan oss och Wiksten. Våran US pratade då med honom genom radion, kan lova dig, vi hörde han både i radion och "utanför" radion. Dvs när han stog och skrek så hade man inte behövt radion. Vilken kraft han hade i rösten.

Han hade varit bra att ha under krig, skrämmer bort ryssarna med hans röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in