2013-10-15, 10:36
Medlem
C-3POs avatar
Hur är er erfarenhet av att posta grejer i vanligt brev? Brukar det komma fram?
Citera
2013-10-15, 18:30
Medlem
drflipps avatar
Är nog bra med iaf vadderat kuvert och välpackat...
Citera
2013-10-15, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drflipp
Tror ni det är lugnt att beställa från typ tysklan eller finland? Är då inte röka det gäller utan tablett läkemedel.
Mvh Drflipp

Allt beror på paketering samt lite tur

Tyskland kommer det mycket brev från (elektronik m.m) & Finland är det ju nästan omöjligt att få IN något genom tullen så ut ANTAR jag att det är lugnt
Citera
2013-10-25, 17:04
Medlem
För ungefär en månad sedan var tyskland i fokus, men även med insatta resurser hade tullen ingen chans att beslagta någon märkvärdig andel av smuggelgods som kom in i landet. Inte ens när de före det hade instatser mot postsmugglningen från storbritannien, jag gissar på att de lyckades beslagta circa 5-10% max, och det är troligtvis lite av en överskattning. Så sist ungefär en månad sen satsade de på tyskland, men jag vet folk som fick igenom skit därifrån ändå. Tullen är ett skämt.
Citera
2013-10-26, 10:20
Medlem
Jag råkade av misstag smuggla med mig 2 gubbar koks från Mexiko i den lilla sidofickan på ett par jeans jag hade nerpackade i bagaget. Jag kom på det under flygresan och fick panik, kunde inte slappna av på hela resan. Men det vare värt haha. Gissa om jag kunde dra en lättnadens suck väl framme i sverige när jag återförenades med mitt bagage utan några som helst problem. Det firades....
Citera
2013-10-26, 11:31
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Hur är er erfarenhet av att posta grejer i vanligt brev? Brukar det komma fram?

Inrikes? Inga problem.
Citera
2013-10-26, 15:49
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unico
Jag råkade av misstag smuggla med mig 2 gubbar koks från Mexiko i den lilla sidofickan på ett par jeans jag hade nerpackade i bagaget. Jag kom på det under flygresan och fick panik, kunde inte slappna av på hela resan. Men det vare värt haha. Gissa om jag kunde dra en lättnadens suck väl framme i sverige när jag återförenades med mitt bagage utan några som helst problem. Det firades....
Haha, varför slängde du dom inte bara på flygplanet? Inte så att du hade jättemycket med dig, och risken jämfört med vad man har att vinna känns ju inte alls värt det
Citera
2013-10-26, 16:00
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Haha, varför slängde du dom inte bara på flygplanet? Inte så att du hade jättemycket med dig, och risken jämfört med vad man har att vinna känns ju inte alls värt det
Så tänkte jag också men läste inlägget igen och förstod att kokset måste ha legat i jeans som låg i det incheckade bagaget (som TS ju också skriver). Men även i detta fallet så kunde TS fortfarande ha dumpat kokset innan han gick genom tullen. Hämtat väskan från bagagebandet, gått åt sidan, kanske t o m in på toaletterna, och tagit ut det från väskan och slängt det och sedan gått genom tullen helt ren.
Senast redigerad av Bdonk 2013-10-26 kl. 16:04.
Citera
2013-10-27, 11:30
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Inrikes? Inga problem.
Det tror inte jag heller. Men om man till exempel postar ett litet brev till sig själv när man är i Holland?
Citera
2013-10-27, 11:55
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Det tror inte jag heller. Men om man till exempel postar ett litet brev till sig själv när man är i Holland?
Om du använder Mousture barrier bags så brukar det gå igenom tulen, men antar att du inte har det och då blir det svårt.
Citera
2013-10-27, 13:27
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Om du använder Mousture barrier bags så brukar det gå igenom tulen, men antar att du inte har det och då blir det svårt.
Var hittar man sådana? Länka gärna
Citera
2013-10-27, 13:30
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Var hittar man sådana? Länka gärna

3 sekunder på google: http://www.moisturebarrierbags.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera