2015-07-19, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Om du har en platt bit röka i skon så lär det inte märkas vid röntgen. Eventuella narkotikahundar kommer däremot att känna av det tydligt.
Hur menar du med att ha det i skon? Man måste ju ta av sig skorna och lämna dom på rullbandet.. eller du kanske syftade på som jag skrev? I strumpan under foten typ?
Citera
2015-07-19, 15:15
Medlem
Ni som skriver att man ska ta in det i arslet, hur menar ni då? Vad är det man ska täcka det med för att inte hela biten ska bli full med bajs och stinka skit sen?
Förklara gärna steg för steg hur ni hade gjort om ni hade tyckt att arlset är en bra lösning!
Citera
2015-07-19, 15:51
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnez
Hur menar du med att ha det i skon? Man måste ju ta av sig skorna och lämna dom på rullbandet.. eller du kanske syftade på som jag skrev? I strumpan under foten typ?
Jag har aldrig behövt ta av mina skor i säkerhetskontrollen på en flygplats... Vad pratar du om, egentligen?

Jag förmodar att det piper om man bär stålhätta, men vanliga skor lär de inte vara intresserade av att kolla närmare på.
Citera
2015-07-19, 15:56
Medlem
Citat:
Jag förmodar att det piper om man bär stålhätta, men vanliga skor lär de inte vara intresserade av att kolla närmare på.

Moderna skyddsskor har oftast plast och inte stål som förstärkning så det borde inte vara ett stort problem.
Citera
2015-07-19, 16:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag har aldrig behövt ta av mina skor i säkerhetskontrollen på en flygplats... Vad pratar du om, egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av M.Zazzio
Moderna skyddsskor har oftast plast och inte stål som förstärkning så det borde inte vara ett stort problem.

Dr Martens modell 1919 har i alla fall stålhätta och dom ger utslag. Sist jag flög så tog det både mig och säkerhetspersonalen säkert fem minuter innan vi kom på att jag har tåhättor. Har jag haft sneakers har jag fått behålla dom på.
Citera
2015-07-19, 17:57
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:

Men det har jag, när jag flög hem från USA, fick även gå in i en enorm scanner, hade inte chansat på att ha ett dugg på mig :/

I "Border Security Australia", scannar de ju fan allt, och folk är så urbota dumma att de tar med sig saker som de sedan haffas för
Citera
2015-07-19, 22:17
Medlem
Cannandlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnez
Ni som skriver att man ska ta in det i arslet, hur menar ni då? Vad är det man ska täcka det med för att inte hela biten ska bli full med bajs och stinka skit sen?
Förklara gärna steg för steg hur ni hade gjort om ni hade tyckt att arlset är en bra lösning!
Stoppa in biten i 2-3 kondomer och sen upp med det i röven
Bästa vore att köpa röka när du är framme,hur svårt kan det va?
Citera
2015-07-19, 23:36
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Men det har jag, när jag flög hem från USA, fick även gå in i en enorm scanner, hade inte chansat på att ha ett dugg på mig :/

I "Border Security Australia", scannar de ju fan allt, och folk är så urbota dumma att de tar med sig saker som de sedan haffas för
Det förklarar saken - kontrollerna har givetvis blivit rejält mycket hårdare sedan jag flög hem från USA för 15 år sedan...

Jag skulle råda dig att undvika skomanövern, även om det säkert är möjligt att lyckas. Det låter som en hög risk för en ganska liten potentiell vinst.
Citera
2015-07-19, 23:52
Medlem
Har man inte kontakter på flygplats, tullen strunta i att ens tänka på att smuggla, om du inte vill åka fast(nej, har aldrig testat eller åkt fast) men bär man reser , besöker olika länder, kollar på tv som den Australiska serien, det är riktigt dumt att ens försöka komma på tankar för att inte ens nämna försöka sig på riktigt.

För mig big no no, bara om min familj blivit kidnappad av maffia från såna ökända länder...men de vet också hur man fraktar o transporterar. Nyckel ord: kontakt och pengar.
Citera
2015-07-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dr Martens modell 1919 har i alla fall stålhätta och dom ger utslag. Sist jag flög så tog det både mig och säkerhetspersonalen säkert fem minuter innan vi kom på att jag har tåhättor. Har jag haft sneakers har jag fått behålla dom på.

Jag gissar att det inte är en klassad skydssko utan mer en mode-grej, därav faller den bort gällande skydssko. Men självklart finns det skor med metall i, dock är det ett undantag när det gäller skor som man vanligen kallar som "stålhätta".
Citera
2015-07-20, 14:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Zazzio
Jag gissar att det inte är en klassad skydssko utan mer en mode-grej, därav faller den bort gällande skydssko. Men självklart finns det skor med metall i, dock är det ett undantag när det gäller skor som man vanligen kallar som "stålhätta".
Martens är inga skyddskor nej, inte min modell i alla fall men likförbannat är det stål i hättorna, ingen plast. Annars hade dom ju inte gett utslag i metalldetektorn.
Citera
2015-07-20, 14:24
Medlem
Hur är det om man vill gömma rökat i sitt bagage/resväska..
Tror ni att någon xray maskin kan hitta det om jag gömmer det i någon utav resväskorna eller vanlig väska?
Med flyg alltså...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in