Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-27, 17:30
  #3169
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Hur tror ni det blir när öresundstågen får kameraövervakning nästa år?

http://thatstoday.de/article/4954203...en-far-kameror

tullen kan inte stå o kolla kamera film o hålla fast massa passagerare för att ta fast smugglare.. endast för personalens säkerhet
Citera
2011-11-28, 17:01
  #3170
Medlem
Tja,

tänkte dra till chris ngn gång innan jul vet inte när, jag har läst mkt i denna tråden men undrar endå
om ngn har ngt sista tips? Blir nog att ta tåget över bron eller är det värt att ta båten?

Vilken dag är bäst och vilken tid? Om det spelar ngn roll eller det bara är lotteri?
Och är där mkt civilare?

Tacksam för svar!
Citera
2011-11-28, 20:47
  #3171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aiza
Blir nog att ta tåget över bron eller är det värt att ta båten?

Vilken dag är bäst och vilken tid? Om det spelar ngn roll eller det bara är lotteri?
Och är där mkt civilare?

Tacksam för svar!
Sitter inte på någon tillförlitlig statistik här utan mer den bild jag fått av egna erfarenheter och andras påstådda.

Jag kan tro att tåget kontrolleras oftare efter cannabis än båten, å andra sidan som jag förstår det så är det större risk att åka dit med varorna kopplade till dig då tullen mer kontrollerar vid avstigning i kaj.

Tid och dag är svårt att säga, det finns olika argument för olika tider och dagar, men uppenbara tillfällen att hålla sig ifrån är när det är någon större festlighet/festival/konsert/publikdragande event i någon av städerna, nalkas det fest så nalkas det mer tullare.
I slutändan finns det inga säkra tider eller dagar, bara de där sannolikheten för dem är mindre, även om du måste ha otur för att råka ut för dem från första början.

Beror på vad du menar med civilare, om du tänker tull så är de flesta civilklädda tills de gör sina kontroller då de antingen tar på sig sin tullväst eller visar sitt tull-id. Vad jag uppfattat det som så ägnar de mest tid åt göra stickprov av folk som 'sticker ut' och passar deras profil för typiska misstänkta. Att se proper ut och att ha en avslappnad utstrålning är alltså av större vikt än att ta 'rätt' tåg/båt.

Lycka till!
Citera
2011-11-29, 20:29
  #3172
Medlem
seta23s avatar
Kom just på en sak. På tåg finns det ju såna här plastpåsar där man ska slänga skräp i. Kan man inte bara slänga sitt röka där och om hunden kommer nekar man bara. Det är ju trots allt en papperskorg.

Om tullen inte kommer så drar man bara av påsen när man är framme och knallar ut. Det borde väll funka?
Citera
2011-11-29, 21:49
  #3173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seta23
Kom just på en sak. På tåg finns det ju såna här plastpåsar där man ska slänga skräp i. Kan man inte bara slänga sitt röka där och om hunden kommer nekar man bara. Det är ju trots allt en papperskorg.

Om tullen inte kommer så drar man bara av påsen när man är framme och knallar ut. Det borde väll funka?

Ja, eller som jag gjorde

Du tar en snusdosa och fäster massa klibb på botten

Sedan så försöker du gå in först på tåget men detta kvittar egentligen

Sedan när du kommer till 4 sits stolarna så kommer ryggen av 4 sitsstolarna och ryggen av 2 sitsstolarna bredvid se ut så här /\ , då bara pregar du in snusdosan i det mellanrummet
Citera
2011-11-29, 22:53
  #3174
Medlem
Brevduvor var ju riktigt smart! Det svåra blir att träna dom. Men tänk, dom kan säkert ta minst 10 g. Om man har några duvor, så absolut!
Citera
2011-12-01, 16:31
  #3175
Avstängd
carllarsens avatar
Nu har det hänt igen!

Jag har varit över på Chris och handlat röka igen, 50 gram överfett marockan för (omräknat) cirka 100 SEK/gram. Jag lovar er, ni pallar bara e t t bloss på min haschpipa! Lungorna blir bedövade och det känns som man tog ett bloss för varje andetag efteråt, och det kittlar starkt i näsan! Oj, oj, vilket fett galär! Jävlar!

Jag gjorde mig inget besvär med att försöka gömma undan min rökbit för eventuella tullare. Med min erfarenhet känns sådant bara onödigt. Sannolikheten att tullarna skall hitta min rökbit på bara 6 - 8 minuter i ett helt tåg med resenärer och väskor bedömer jag som så liten att den knappt finns. Det är mitt sätt, men det passar kanske inte alla, och det är okay för mig, men så är det.

Jag menar bara, tänk om jag hade gjort mig besväret att värma upp haschklumpen så att jag kunde forma den och smuggla den i min ändtarm. Jag vill liksom inte göra mig till åtlöje och känna mig dum inför mig själv när jag sitter och skiter ut min rökbit helt i onödan varje gång. Det vägrar jag göra när det är rena barnleken att smuggla cannabis.

Jag reste hem sent på kvällen och jag var så gott som ensam i vagnen. Haschklumpen i min fick dröp av cannibolhatrz och efter en stund luktade det säkert cannabis i hela järnvägsvagnen men jag var inte orolig ett dugg. Hade tullen kommit med en haschhund hade det naturligtvis varit knas, men jag bedömde den risken så liten att den nästan försvann.

Hur stor är sannolikheten att tullen skall vara med på tåget egentligen?
Jag vågar utan vidare påstå att sannolikheten är mindre än att man drar t ex hjärter ess ur en kortlek med 52 kort. Sannolikheten är då 1/52=0,019, alltså 2 % risk att tullen är med på tåget. Men även om tullen är med på tåget så kan du ändå klara dig och du har alltså mer än 98 % chans att lyckas.

Hur vet jag det? Var får jag siffran 52 ifrån?
Sedan bron byggdes har jag rest över hundra gånger och köpt hasch och aldrig sett en tullare. Jag inte att dom inte finns, bara att jag inte har sett dem. Så, sett från min synvikel är risken mindre än 1/100, alltså mindre än 1 %. Men för att vara på den säkra sidan kan jag säga 2 %.

Man kan se det som en slags protest också från min sida när jag vägrar att gömma min rökbit. Då visar jag att deras narkotikapolitik inte fungerar, att jag inte har någon respekt för tullarna eller narkotikapolitiken, och att jag gör som jag vill i alla fall. Okay, dom kan ta min rökbit, men det är meningslöst. Det innebär bara att jag får åka och handla mer, sedan är det bra med den saken.

Historien kommer att döma dem.
Citera
2011-12-01, 16:33
  #3176
Avstängd
carllarsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjanton
Brevduvor var ju riktigt smart! Det svåra blir att träna dom. Men tänk, dom kan säkert ta minst 10 g. Om man har några duvor, så absolut!

Du vet nog inte så mycket om brevduvor, eller hur?
Citera
2011-12-01, 16:56
  #3177
Avstängd
carllarsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aiza
Tja,

tänkte dra till chris ngn gång innan jul vet inte när, jag har läst mkt i denna tråden men undrar endå
om ngn har ngt sista tips? Blir nog att ta tåget över bron eller är det värt att ta båten?

Vilken dag är bäst och vilken tid? Om det spelar ngn roll eller det bara är lotteri?
Och är där mkt civilare?

Tacksam för svar!

Båten? Vilken båt?
Du tar naturligtvis det enklaste, tåg över bron, och stiger av på Huvudbangården i Köpenhamn. Du kan vara på Chris 10 minuter senare om du tar en taxi, för mindre än 100 DKr. När du gjort dina inköp i lugn och ro inne på Chris och rökat en banan blir du flummig och vill kanske ta en promenad från Chris till Huvudbangården, kanske besöka Tivoli eller något.

Det spelar ingen större roll när du åker. Visst är det ett lotteri, men oddsen är goda, mycket goda vill jag säga. Oroa dig inte för civilare. Om det finns några civilare där så vet du ändå inte om det och kan inte göra något åt det. Men även om det finns civilare där så vet väl inte dom att du smugglar hasch så jag förstår inte vad dom skulle göra i så fall, såvida du inte sitter och skryter för dina medpassagerare att du smugglar cannabis.

Ett bra tips är att innesluta rökbiten i en, eller flera, kondomer eller gummihandskar, suga ut luften och knyta och dra till ordentligt. Det stoppar lukten effektivt den tid resan tar och du kan ha rökbiten i fickan som vanligt.
__________________
Senast redigerad av carllarsen 2011-12-01 kl. 17:00.
Citera
2011-12-01, 17:29
  #3178
Medlem
Tror nog att det är en chansning hur man än gör, och även om chansen är mindre än 2% så vill jag inte bli kopplad till grejerna så bara lägga det ifrån sig och kommer tullen så kommer dem och har dem en hund kommer det lukta nästan hur man än gör! Det är bara att slå in det så gott man kan och hålla tummarna och om tullen kommer så kanske hunden missar det endå!

Menade båten i helsingör-helsingborg!
Citera
2011-12-02, 13:00
  #3179
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aiza
Tror nog att det är en chansning hur man än gör, och även om chansen är mindre än 2% så vill jag inte bli kopplad till grejerna så bara lägga det ifrån sig och kommer tullen så kommer dem och har dem en hund kommer det lukta nästan hur man än gör! Det är bara att slå in det så gott man kan och hålla tummarna och om tullen kommer så kanske hunden missar det endå!

Menade båten i helsingör-helsingborg!

ja det finns civvare som hänger runt centralen i helsingborg. även personal tippsar polis/tull om de tycker personer ser misstänkt ut på båten..

https://hd.se/skane/2011/11/29/smugg...kilo-cannabis/

gäller även scandliens.. tro inte på allt vad fågelsnubben säger. är inte så riskfritt som ni kanske tror
Citera
2011-12-03, 12:38
  #3180
Medlem
CoopColas avatar
Tänkte höra angående sk Smelly Proof Baggie

Tänk att man köper ca 100-200g i Danmark, lägger in biten (hasch) i en sån påse, sen lindar myycket plastfolie kring biten så det blir som ett paket. Om man gör detta precis innan man ska passera bron (bil/buss i detta fall), finns det chans att tränade hundar kan missa lukten? Förstår såklart att det finns en chans, men är den realistisk eller är det bara slöseri med energi/tid att fixa speciella påsar etc?


(och ni som aldrig har stött på tullen och vill dumförklara mig kan hoppa över det, har åkt över bron två gånger och blivit stoppat en)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback