2012-08-12, 21:26
Medlem
Jarans avatar
har åkt med ryan air 7 gånger, en gång har jag sett 2 poliser, aldrig har jag sett en hund, senaste gången så tog jag med 4 g hash när jag flög in till Tyskland, tog inte med tillbacka eftersom jag inte ville chansa igen.

edit: ajuste skall påpeka att jag hade påsen i kalsongerna.
Citera
2012-08-12, 21:29
Medlem
breeze420s avatar
Skicka hem det med brev istället din dumma jävel. Ursäkta mitt språk men känns det verkligen värt att smuggla hem 5g? Vill du verkligen riskera att åka dit för narkotikasmuggling och ha det som stämpel i registret i flera år framåt?
Citera
2012-08-12, 21:31
Medlem
Skicka ett brev med biten hem till dig bara! Ungefär lika stor chans som att du torskar på flyget som att biten kommer hem. Fastar den i tullen på posten så neka bara, de kan inte göra något då. mvh
Citera
2012-08-12, 21:37
Medlem
Sjukt att ingen sagt till dig att skicka det med ett brev på posten.

Helst köper du en tom ziplock som det ej varit gräs (eller någon annan drog) i tidigare, tar på dig en plastpåse på handen medan du byter påse för gräset (så du inte får någonting på händerna), lägg påsen i ett kuvert och lägg det sedan på lådan med en gång.

Du vill alltså göra bytet av påse så sent som möjligt innan du lägger brevet på lådan.

Om det mot förmodan skulle fastna i tullen (liten chans) så är det bara att neka så kan du inte få något som helst straff jämfört med om du torskar i tullen på flygplatsen...

Lycka till!

Edit: Medan jag skrev mitt inlägg skrev 2 andra sina angående posten...
Citera
2012-08-12, 21:38
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Khan
Åkte från Spanien, Magaluf i Onsdags och hade haft 10g gräs i väskan totalt liggandes under veckan samt lite kokain och var livrädd för att det skulle lukta hemma för tullen.

Väl i Säve på flygplatsen stod det 6 snutar + 1 hundjävel och jag sket ner mig. Det är inte värt det

Samma sak för mig när jag kom från London. Inte värt det för en jävla femma. Inte värt det för någonting faktiskt. Hade dock bara en tröja på mig som fått utstå konstant rökning i 2 dagar och luktade bränd indian, men det brydde sig inte hunden om.

Posta det istället. Annars är du jävligt desperat och rent ut sagt dum i huvudet.
Senast redigerad av C8H11N 2012-08-12 kl. 21:43.
Citera
2012-08-12, 21:39
Medlem
Smarta människor kommer längre i livet. Det är inte smart att riskera narkotika brott i form av smuggling för en femma gräs.
Det är tillåtet att vara dum som tur är, annars hade vi inte fått läsa såna här roliga trådstarter på flashback Inget illa menat, jag dömer ingen. Men seriöst...
Citera
2012-08-12, 21:44
Medlem
Frågan är ju egentligen: Vad är straffet för 5g?
Om det är dagsböter varför hålla på att göra världens planering, det är bara att ha det i fickan och åker du fast så visa upp det. Vad händer sedan, någon som vet?
Citera
2012-08-12, 21:49
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskioslo
Frågan är ju egentligen: Vad är straffet för 5g?
Om det är dagsböter varför hålla på att göra världens planering, det är bara att ha det i fickan och åker du fast så visa upp det. Vad händer sedan, någon som vet?

Det är ju inte småsumman som man får i böter som är problemet utan stämpeln "ringa narkotikabrott" som man får stämplad i sitt register tack vare Sveriges lagar.
Citera
2012-08-12, 21:49
Medlem
Jag kom hem från Amsterdam igår och jag skulle utan några problem kunna ha fickorna fulla med gräs. Verkligen noll kontroll. Åkte med norwegian.

Jag skulle ha kunnat smuggla droger varje gång jag har flugit. Jag har aldrig sett en knarkhund på någon flygplats. Jag gissar att om du flyger 40 gånger med droger så åker du dit 1 gång. Om man åker dit på det är det pga tips, du ser supernervös ut eller en knarkhund markerar dig.

Självklart är det inte värt det. Testa att posta det istället. Varför gjorde inte jag det för?
Citera
2012-08-12, 21:52
Medlem
Traditions avatar
Citat:
lägg gräset i en kådis som du sedan lägger i en schampoflaska

Det där låter nog som det bästa alternativet. Gräset i en kondom, och sedan ner i en tom schampoflaska, som du sedan fyller med schampo så att gräset kommer underst. Vakterna kommer knappast hälla ut schampot och kika där.
Citera
2012-08-12, 21:57
Medlem
SunWukongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradition
Det där låter nog som det bästa alternativet. Gräset i en kondom, och sedan ner i en tom schampoflaska, som du sedan fyller med schampo så att gräset kommer underst. Vakterna kommer knappast hälla ut schampot och kika där.
Ifall han inte tar schampooflaskan i handbagaget förstås. Och blir av med allt på studs
Citera
2012-08-12, 21:57
Medlem
Mr_currys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradition
Man får inte ha med sig mer än 100ml vätska på flyget och det är ganska välkänt att schampoflaskor och dylikt blir beslagtaget. Fick inte ens ha med oss kolasås när vi flög från Paris t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in