2012-07-02, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il
Narkotikaroteln och tullen tackar och tar emot uppgifterna.

http://image.bayimg.com/eapjlaadh.jpg

Ägd

TS, du kommer att torska fast ganska snabbt om du försöker bygga värsta nätverket. SNuten är rätt smarta. Det är inte värt att sitta 1 år för 2 kilon eller dylikt men sen är straffen för cannabis löjligt låga, sett till hur mycket jävla resurser de slänger på drogen. Om du är ostraffad och står med mössan i hand framför domaren så kan du få villkorligt men då kan du åka in för att ens röka en joint eller gå mot röd gubbe:P Dessutom: Lycka till med att plocka ihop ditt liv straffad.

Sluta drömma om Scarface livet.

Om du ska ta båt så tänk efter lite och lyssna. Det är inte bara att åka och köra. Man måste veta vad man gör.

Du kommer att inse när du är typ 25 att livet inte går att slösa bort. Tiden är dyrbar. Att sitta 1 år kanske inte känns särskilt stort, men tänk så här: Du kommer vakna varje morgon i finkan och tänka, idag kunde jag gjort det..det..det men du kan inte.

Det är inte värt konsekvenserna.
Citera
2012-07-02, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulnamn
Helsingborg-helsingör är fullt av tung trafik, containerfartyg mm. Det är inte roligt att gå över där, även om det bara tar 35 min.
Ta tåget ned till Malmö, hyr en båt och dra över till Dragör, övernatta i den pitoreska gästhamnen, ta lokaltrafik till Köpenhamn, som för övrigt förkortas cph.
Åk inte med öresundståg och undvik både Malmö och cph centralstation.
Gör mattematiken, 1,5 kg säg 120:-/g = 180K säg att ni har tur och får ge 45K Dkk/kg (1dkk =1.2 Sek) ger ett inköpspris på 81K sek, då ligger vinsten på 99.000 kronor lägg till det två tågbiljetter tur och retur, säg 2000, båthyra, diesel, hamnavgift, 4000. Då är vinsten nere på 96.000 på två pers är det 48.000 var.
1,5kg över gränsen ger minst 2, mest 10 års fängelse, har ni tur och det blir två år ger det en "månadslön" på 2000:-

Åker ni å andra sidan tillbaks ned med era 180000 kanske ni kan få loss 5 kg för de pengarna, det ger 600K i vinst.
Så i sammanfattning: en vända är inte värt det, räknar ni på tre, kanske fyra vändor där ni bygger upp kapital, kontakter och en rutin på hur det går till väga, så kan ni nog göra riktiga pengar.

Det är alltså inte så lukrativt...

Att tillägga: Ni FÅR INTE köra i tex Stenas färjeled osv, eller färjan över sundet osv. Då kommer KB att stanna er. Det finns regler på havet och man får inte korsa öresund på vissa platser. Du får tex inte bara hej vilt landa i Helsingborgs containerhamn hur du vill.

Kusten är ditt enda alternativ. Allt annat kommer se rätt misstänkt ut.
Citera
2012-07-02, 11:25
Medlem
darjeengs avatar
Det vore ju ganska smart om du hade fiskar i samma lådan som gräset, men bara på överst. För då ser det ut som det är en låde full med firrar och ni är ju fiskare så det vore ju dölugnt om kustbevakningen skulle öppna den!
Citera
2012-07-02, 11:37
Medlem
stonerfuzzs avatar
Helt ärligt så tror jag mer på tåg mellan Stockholm och Köpenhamn. Släng skiten i nån soptunna på tåget och plocka upp innan ni går av
Citera
2012-07-02, 12:05
Medlem
Sliskas avatar
Känns lite som "Requiem for a dream". Jag önskar er all lycka, men tveksamt om det kommer gå. Det känns ju inte som en Charles "Sickan" Jönsson plan utan mer som lite drömmar efter att ha köpt dyrt gräs på söder. Men klart ni ska köra, hejar på er!
Citera
2012-07-02, 12:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Christiania ligger vid vattnet, ni kan köra båt ända fram.
Citera
2012-07-02, 12:37
Bannlyst
Det går turistbåtar från Köpenhamn till Ven, där går ni av och tar nästa färja som går till Landskrona.
Därmed så undviker ni tullen då de inte finns mellan Ven och Landskrona, eller Köpenhamn - Ven.
Varsågoda, där fick ni den perfekta smuggelplanen.
Citera
2012-07-02, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Christiania ligger vid vattnet, ni kan köra båt ända fram.

Ja, det vore ju diskret. Finns säkert ingen som tänkt på det tidigare, så det är nog en helt obekant plats för eventuella spanare.
Citera
2012-07-02, 13:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Ja, det vore ju diskret. Finns säkert ingen som tänkt på det tidigare, så det är nog en helt obekant plats för eventuella spanare.

Det var bara ett tips, jag påstod inte att det var ett bra tips.
Speciellt en hyrbåt är ju väldigt diskret, helst kanske av fabrikatet Smuggler.
Citera
2012-07-02, 13:28
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stonerfuzz
1. Kustbevakningen i helsingborg är ute många gånger om dagen.
2. Dom kör hundar mellan helsingör - kbhvn
3. 20 min tar färjan mellan hbg - helsingör, så nåt sånt cirkus

jag har kanske åkt mellan Köpenhamn och helsingör ca 30-40 gånger den här året, har aldrig sett hundar förutom på sträckan Köpenhamn - Malmö/Lund. Frågade min tjejkompis som pendlar mellan Köpenhamn och Louisiana varje dag, hon har inte heller sett hundar i den sträckan. Betyder förstås inte att det inte finns hundar men tyckte det var lite konstigt. Däremot i Helsingborg finns det hundar, ser inte varför hundar ska patrullera inom själva landet, som att tullen skulle arbeta aktivt med hundar i en sträcka som Eskilstuna - Stockholm.
Citera
2012-07-02, 16:32
Medlem
Bluebeast72s avatar
Planen är brilijant, kör i medvind o ge er av redan ikväll. Se till att röka ner er redigt innan o gärna ngr bärs så håller ni formen.

Lycka till pojkar!
Citera
2012-07-02, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tanker
grovt går på 2,5 kg. Har alltid varit så.
Vet inte om jag uppfattar dig helt rätt nu, men ifall du menar att grovt alltid har varit på 2,5 kilo så har du fel. För ett par år sedan var det 2 kilo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in