2012-09-23, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Varför vill du att ni/du torskar? Öka risken genom att göra det du skriver, skrik gärna "MARIJUANA IS FREEDOM!" när ni passerar tullen.
Ehh va? Jag vill inte torska.
Citera
2012-09-23, 14:13
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janitori
Ehh va? Jag vill inte torska.

Du frågade om hur stor chansen är att ni torskar...

Om ni åker tåg så se till att vara helt cleana och inte har några fingeravtryck eller liknande på kakan och ha den inte i närheten av er om tullarna kommer, så tar ni den när ni går av.

Det borde vara mindre risk att torska om ni åker bil med tanke på hur många bilar som passerar dagligen.
Citera
2012-09-23, 14:50
Medlem
Citat:

Om ni åker tåg så se till att vara helt cleana och inte har några fingeravtryck eller liknande på kakan och ha den inte i närheten av er om tullarna kommer, så tar ni den när ni går av.

Det borde vara mindre risk att torska om ni åker bil med tanke på hur många bilar som passerar dagligen.
Sådär ja, så ska ett bra svar se ut. Tack!
Citera
2012-09-23, 17:23
Medlem
Citat:

Chansen är betydligt större att åka dit om man tar bilen, just sayin'
Citera
2012-09-28, 01:22
Medlem
st0keds avatar
Ska snart åka iväg till det kära grannlandet med några polare. Vi har såklart planerat att röka där, och kanske till och med ta med oss hem.
Om man tar med sig ca 10g grönt i en lufttät burk eller liknande, sedan lägger det i en väska som man lägger på ett annat ställe än där man sitter på tåget. Om man nu blir tagen, hur stor är chansen att dom förstår att det är ens eget?
Citera
2012-09-28, 01:57
Medlem
Cedergrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ked
Ska snart åka iväg till det kära grannlandet med några polare. Vi har såklart planerat att röka där, och kanske till och med ta med oss hem.
Om man tar med sig ca 10g grönt i en lufttät burk eller liknande, sedan lägger det i en väska som man lägger på ett annat ställe än där man sitter på tåget. Om man nu blir tagen, hur stor är chansen att dom förstår att det är ens eget?

Vill bara poängtera att tullen kan fråga resten av folket i vagnen vems väska det är och då har dom sett dig/er lägga dit den. Tänk på det.
Citera
2012-09-28, 14:48
Bannlyst
Har åkt över till Chris sedan 2003 så har en del erfarenheter att dela med mig av.
Just 2004-2005 åkte jag flera gånger utan att aldrig se en enda tullare, dum nog som jag var brukade jag bara hålla biten jag tog med mig hem i handen men hade alltid tur.
Runt 2005 förfinade vi vår metod (enligt oss) och började att ha slängarna som vi smugglade under tungan dock skulle en hund antagligen känna lukten ändå men en polare till mig svor på den här metoden dock.

Runt 2008 torskade jag första gången. Går inte in i detalj men hade runt en 5a på mig och polaren kanske runt 10 i en ryggsäck fylld med kaffe för att maskera doften.
Tullarna hade ingen hund men gick runt och intervjuade folk om var dom hade varit och så.
Lyckades att mindtricka tullarna till att min polares nervösa sätt berodde på att vi hade fel sorts biljett. Dom frågade vart vi skulle vidare och lämnade oss sedan ensamma.
Vår nojja tog dock över och vi hoppade av på Malmö central, detta la dom märke till och tog oss sedan civilklädda på stationen.
När jag frågade vad de var som hade avslöjat oss (tullarna var ganska sjysta faktist, kändes som att alla bara gjorde sitt jobb och ingen egentligen dömmer dig) sa dom att vi hade sagt att vi skulle åka vidare men vi hoppade av helt plötsligt... Bummer.

Runt 2009 åkte vi igen med min dåvarande flickvän...Hon tog allt under sin BH. Hjärtat satte sig upp i halsgropen när vi plötsligt hörde hundarnas flämtande kommandes i vagnen.
Det kom tre tullare och en hund och dom passerade oss, phuu här pustade man ut, MEN plötsligt vänder dom igen och kommer tillbaka, passerar oss ytterligare en gång för att sedan vända igen. Hunden lägger märke till ett par hip hoppar ungdomar lite längre fram och markerar dom genast, tullarna sammlas kring dessa och det är ganska uppenbart att dom är stenade också.
Jag ber till Gud i det här läget och tjejen och jag hoppar av tåget och klarar oss oskadda.
One in a million situation.

Runt 2010-2011 ser jag tullen allt oftare, många gånger har jag dock inget med mig men lägger ändå märke till att dom även dyker upp oftare runt rusnings tid, 17-19 när tågen är fullpackade med folk som kommer hem ifrån jobbet.
Turen vänder och varenda gång vi åker ser vi tullare, antar att jag valde fel tider.
När vi tar bilen märker jag dock att det aldrig är tullare där, speciellt på natten.
Det optimala vore väll nästan att skicka en bil som kör före som kollar in läget, för att sedan ringa och informera bilen bakom.

Och det finns ingen metod som funkar 100 % för smuggling, det bästa man kan göra är att antingen lyckas eller att i alla fall inte bli dömd för smuggling. Tullen får sitt byte och du slipper åka i finkan/böter, win win situation. Hemligheten ligger i att det inte ska kunna kopplas till dig.
PMa mig för mer info.
Citera
2012-09-29, 17:34
Medlem
Är ganska ny på flashback, jag vet inte om jag kan fråga en fråga i den här tråden bara. Men jag gör det så förlåt om jag inte får

Jag är en tjej som skriver från min pojkväns konto, han sitter bredvid mig hela tiden och han godkänner det.

Så iallafall, jag är med i ett projekt i skolan där vi ska ha en person från Barcelona hemma hos oss i två veckor, sen ska vi åka och bo med denne Spanjoren hemma hos dom i två veckor. Och det jag då tänkte var ifall jag kan ta med mig två spliffar om man gömmer dom bra?

Jag är som sagt tjej, och vi åker med 4 lärare så jag tror inte dom ser oss som misstänksamma

Jag tänkte om man lägger dom i resväskan och lägger dom djupt inne, i en massa plast och kläder

För jag tänkte bara som gå ut när dom chillar och röka dom när jag har tråkigt så jag vill inte ta med mycket. Och på frågan varför jag ska smuggla knark TILL Barcelona som jag fick i en annan tråd säger jag: Ja för att jag kan ju inte köpa något där då jag har 4 lärare nära nästan hela tiden, och en spanjor också, fast han är runt hela tiden, han är som min guide där.

Så tror ni att det går? och i vad ska jag då packa dom? eller är det bättre om jag tar med biten bara?
Citera
2012-09-29, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cOount
Är ganska ny på flashback, jag vet inte om jag kan fråga en fråga i den här tråden bara. Men jag gör det så förlåt om jag inte får

Jag är en tjej som skriver från min pojkväns konto, han sitter bredvid mig hela tiden och han godkänner det.

Så iallafall, jag är med i ett projekt i skolan där vi ska ha en person från Barcelona hemma hos oss i två veckor, sen ska vi åka och bo med denne Spanjoren hemma hos dom i två veckor. Och det jag då tänkte var ifall jag kan ta med mig två spliffar om man gömmer dom bra?

Jag är som sagt tjej, och vi åker med 4 lärare så jag tror inte dom ser oss som misstänksamma

Jag tänkte om man lägger dom i resväskan och lägger dom djupt inne, i en massa plast och kläder

För jag tänkte bara som gå ut när dom chillar och röka dom när jag har tråkigt så jag vill inte ta med mycket. Och på frågan varför jag ska smuggla knark TILL Barcelona som jag fick i en annan tråd säger jag: Ja för att jag kan ju inte köpa något där då jag har 4 lärare nära nästan hela tiden, och en spanjor också, fast han är runt hela tiden, han är som min guide där.

Så tror ni att det går? och i vad ska jag då packa dom? eller är det bättre om jag tar med biten bara?

Be din kille stoppa upp jointarna i fittan på dig tösabit
Tror nog risken att dom skulle kolla svenskar är minimal, Spanien är ju ett drog transit land så dom har nog andra problem att ta hand om.
Citera
2012-09-30, 01:17
Medlem
Och pallar inte läsa igenom hela tråden så detta har kanske postats tidigare. Jag var i Sverige på besök för ett par veckor sen och jag tog tåget ifrån Köpenhamn till Malmö. Jag tror det bästa stället att gömma cannabiset är vid hatthyllorna, alternativt vid lysrören (det finns en liten lucka där). Det är bra att komma så långt ifrån hundens nos som möjligt.
Citera
2012-09-30, 13:53
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Båt-Smuggling från Christiania infogad.

/Mod
Citera
2012-10-01, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Janitori
Om man åker 2 pers och båda ser "städade" och normala ut, vi klär oss inte med kläder som kan förknippas med ganja. Hur stor är chansen att dom plockar just oss då?

Det är ingen bra idé att åka tillsammans. Jag förstår att ni är nojade och behöver varandras stöd men om en av er väcker misstankar, då torskar ni bägge. Åk gärna tillsammans, men sitt på olika platser under resan så har ni större chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in