2015-05-19, 21:40
Medlem
Någon som har varit med om röntgen i tullen flygplats? genom hela kroppen. Tydligen något nytt stötte på detta förra året. Tog givetvis metallröntgen istället. Men skulle ändå vilja veta vad dom ser ifall dom ser ifall man rövar eller sväljer
Citera
2015-05-19, 22:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tictac3
Hur mycket hade du med? ja tänker kanske 15g
20 gram som mest tror jag.
Citera
2015-05-21, 16:52
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Hur är det att smuggla från malmö till köpenhamn? Inte tvärtom alltså. Ska smuggla över typ en gubbe kola som jag köper i Skåne men ska sen festa i köpenhamn.
Citera
2015-05-21, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Hur är det att smuggla från malmö till köpenhamn? Inte tvärtom alltså. Ska smuggla över typ en gubbe kola som jag köper i Skåne men ska sen festa i köpenhamn.

Inget problem, Men finns bättre gatu kola i köpenhamn än i gatan här i sverige! och billigare.
Citera
2015-05-21, 23:01
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitys
Inget problem, Men finns bättre gatu kola i köpenhamn än i gatan här i sverige! och billigare.

finns även ren piss på gatan..
Citera
2015-05-21, 23:03
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Okej! men om du var mig, skulle du välja färjan eller bron ?

Med kikare och en polare som kan hålla utkik från Malmö hållet, så är risken noll.

Finns bra utsiktsplatser.
Citera
2015-05-22, 00:59
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitys
Jo kanske det men har en polare med bra kontakter i Malmö.
Citera
2015-05-22, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jo kanske det men har en polare med bra kontakter i Malmö.
dom kollar aldrig en när man åker från sverige till Danmark.
Citera
2015-05-22, 16:31
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pardeus
dom kollar aldrig en när man åker från sverige till Danmark.
Blev stannad så tidigt som i Mars 2015, så visst kollar dem upp folk som åker.
Citera
2015-05-23, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Blev stannad så tidigt som i Mars 2015, så visst kollar dem upp folk som åker.

Med hund? såg du misstänksam ut?

jag undrar om dom gör det på random eller dom som ser lite pundiga ut?
Citera
2015-05-23, 02:13
Medlem
Hej, jag knarkar inte och jag har inga planer på att börja och inte på att börja smuggla heller för den delen men tycker detta är sjukt intressent. Har några idéer som ni gärna får ge synpunkter på.

(1) Har under hela min uppväxt seglat på somrarna med min familj. Mestadels Sverige men även Tysklan, Danmark och Norge. Aldrig någonsin sett glimten av någon tull eller polis, iaf inte någon polis som letar knark. Kan tänka mig att en liten motorbåt med 3 knarkare i kanske drar på sig lite mer misstänksamhet än en 15m segelbåt med barnfamilj ombord men över vattnet måste väl ändå vara det absolut säkraste vägen? Bara att lasta över i ny båt när man kommer över gränsen och som tidigare nämnts så kan man alltid dumpa skiten i havet om man skulle få problem.
Dock så tror jag det finns ett bättre sätt: Man går ner till en gästhamn i utlandet, letar upp en svenskflaggad segelbåt modell större och börjar snacka med ägarna. Alla båtar har sin hemmahamn skrivna i aktern så man är trevlig och frågar vart dom är påväg (om dom är på väg hem). Om dom är det så tar man på sig badkläderna på natten, dyker ner och fäster ett kilo eller två runt kölen. Sätter sig på tåget hem till Sverige, åker till båtens hemmahamn, väntar på att båten seglar in, dyker ner och plockar upp skiten. Helt riskfritt och samtidigt får man någon dags semester utomlands.

(2) Är utbildad pilot och har flugit till Danmark i Småplan men polare ett par gånger. Självklart har tanken att smuggla slagit mig. Reglerna tror jag säger (var 10 år sedan jag utbildade mig så kan ändrat eller minnas lite fel) att en flygplats måste vara tullad vid flygningar utomlands (EU reglerna har jag inte riktigt koll på) dock så tullar dom typ ALDRIG småplan, har aldrig hört talas om det iaf. Hursomhelst flyger man till ett litet obemannat gräsfält i Danmark (finns hundratals) Lastar planet fullt sedan dumpar man skiten i svenska skärgården innan man landar. Och om man mot förmodan skulle bli tullad är det ju lugnt. Pluggade med en norsk som funderade på att finansiera sina utbildningsflygtimmar genom att flyga till tyskland och fylla ena vingen(tanken) med vodka och sedan sälja i norge. Vi räknade lite på det och kom fram till att han hade kunnat få hela utbildningen gratis på det sättet.

Vad sägs?
Citera
2015-05-23, 12:24
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Med hund? såg du misstänksam ut?

jag undrar om dom gör det på random eller dom som ser lite pundiga ut?
Med hund, nej jag hade inget på mig så var lugn och sansad.
De tog några före mig som verkligen såg ut som pundare.

Så med andra ord en ren rutinkontroll, då jag stack ut med min klädsel (röda byxor).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in