2012-07-02, 18:40
Medlem
skoningens avatar
Jasså Nibbler is back?!

Ja, antingen så gör du som ni skrivit eller så köper du det i Stockholm för samma pris som det kostar dig i Chris eller om du nu gillar att åka tåg, billigare i Malmö.
Citera
2012-07-02, 18:50
Medlem
HooG.psykopats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulnamn
Helsingborg-helsingör är fullt av tung trafik, containerfartyg mm. Det är inte roligt att gå över där, även om det bara tar 35 min.
Ta tåget ned till Malmö, hyr en båt och dra över till Dragör, övernatta i den pitoreska gästhamnen, ta lokaltrafik till Köpenhamn, som för övrigt förkortas cph.
Åk inte med öresundståg och undvik både Malmö och cph centralstation.
Gör mattematiken, 1,5 kg säg 120:-/g = 180K säg att ni har tur och får ge 45K Dkk/kg (1dkk =1.2 Sek) ger ett inköpspris på 81K sek, då ligger vinsten på 99.000 kronor lägg till det två tågbiljetter tur och retur, säg 2000, båthyra, diesel, hamnavgift, 4000. Då är vinsten nere på 96.000 på två pers är det 48.000 var.
1,5kg över gränsen ger minst 2, mest 10 års fängelse, har ni tur och det blir två år ger det en "månadslön" på 2000:-

Åker ni å andra sidan tillbaks ned med era 180000 kanske ni kan få loss 5 kg för de pengarna, det ger 600K i vinst.
Så i sammanfattning: en vända är inte värt det, räknar ni på tre, kanske fyra vändor där ni bygger upp kapital, kontakter och en rutin på hur det går till väga, så kan ni nog göra riktiga pengar.

Rolig kille du köper du för 1000 danska kommer du ner i pris direkt! typ 60-70 kr/grammet.
Ska d köpa 1.5kg så gissar jag på 30-50kr/g:et, danska då såklart...(priset beror ju oxå på vilket val av kvalité d väljer)
Ts låter inte speciellt smart, men om han ska fullfölja så tycker jag ni ska åka
mellan malmö-dragör istället. O när ni ändå är ute på sundet, tycker jag ni ska stanna o
försöka dra upp nån torsk oxå
Senast redigerad av HooG.psykopat 2012-07-02 kl. 18:59.
Citera
2012-07-02, 19:03
Medlem
Med tanke på hur pass mycket TS verkar kunna om ämnet så fick jag bara en blick av hur detta kommer se ut i tidningen:

"Man tagen strax utanför västkusten i en kanot med 15gram cannabis."

Hoppas det går bra för dig!
Citera
2012-07-02, 19:06
Medlem
skoningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HooG.psykopat
Rolig kille du köper du för 1000 danska kommer du ner i pris direkt! typ 60-70 kr/grammet.
Ska d köpa 1.5kg så gissar jag på 30-50kr/g:et, danska då såklart...(priset beror ju oxå på vilket val av kvalité d väljer)
Ts låter inte speciellt smart, men om han ska fullfölja så tycker jag ni ska åka
mellan malmö-dragör istället. O när ni ändå är ute på sundet, tycker jag ni ska stanna o
försöka dra upp nån torsk oxå

Kan garantera dig att ingen kommer sälja i närheten av 30DKK/g för bra gräs där. Ligger på i princip det dubbla.
Citera
2012-07-02, 19:16
Medlem
HooG.psykopats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoningen
Kan garantera dig att ingen kommer sälja i närheten av 30DKK/g för bra gräs där. Ligger på i princip det dubbla.

beror på vad man har för kontakter... själv har jag bara handlat mindre mängder
(100-200g), o då betalade vi ungefär 45dkr/g(brunt), o jag rökar bara bra grejor...
Jag bor själv i malmö så jag har lite koll på läget
Citera
2012-07-02, 19:21
Medlem
skoningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HooG.psykopat
beror på vad man har för kontakter... själv har jag bara handlat mindre mängder
(100-200g), o då betalade vi ungefär 45dkr/g(brunt), o jag rökar bara bra grejor...
Jag bor själv i malmö så jag har lite koll på läget

I Chris behöver man inga kontakter, det är alltid dyrt där.
Brunt är billigare än grönt(fick för mig det var grönt vi pratade om?). 45DKK är också = strax över 55SEK (forex just nu)
Citera
2012-07-02, 20:14
Medlem
Om du inte är van vid sjön är det såklart säkrare att ta bron eller färjan över h-h. Tullen och kustbevakningen kan såklart inte vara överallt men det är inte bara dom som har ögon längst kusten. Svenskar brukar vara misstänksamma och kommer det någon turk som inte kan köra båt, baxar tunga väskor eller överhuvudtaget inte ser ut att passa in i idyllen är ett samtal till tullen inte långt borta. Det finns skyltar om smuggling på i princip varenda småbåtshamn längs kusten så det brukar alltid finnas med i mångas bakhuvuden att ha koll.
Citera
2012-07-02, 20:18
Medlem
Hypokondrias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilL
Hej Nibbler den retarderade verisonen!
Lite lätt ot: Fasiken, saknar också Nibbler & hans kioskrån, denna ts påminner en hel del om honom
Citera
2012-07-03, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darjeeng
Det vore ju ganska smart om du hade fiskar i samma lådan som gräset, men bara på överst. För då ser det ut som det är en låde full med firrar och ni är ju fiskare så det vore ju dölugnt om kustbevakningen skulle öppna den!

Kb FÅR INTE och ÖPPNAR INTE..NÅGOT. Fan vad alla är stört tröga. KB har inte de mandaten. De ringer i så fall polisen. Det är snuten som får göra rannsakan på båt och det efter åklagarbeslut. Det KB kan göra är att tvinga in er till land men då måste ni har tafflat er ordentligt.

Så till alla här: KB är inte stasi och de är inga poliser.
Citera
2012-07-03, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Det går turistbåtar från Köpenhamn till Ven, där går ni av och tar nästa färja som går till Landskrona.
Därmed så undviker ni tullen då de inte finns mellan Ven och Landskrona, eller Köpenhamn - Ven.
Varsågoda, där fick ni den perfekta smuggelplanen.

Tullen kör visserligen skytteltrafik (rond) eftersom de inte har personal till alla leder men de kollar alla ingångar till Sverige, om det så är en jävla promenadbro. Men chansen är sjukt liten att det är kontroll, de har inte resurser. De spenderar den mesta tiden i Biltrafiken. Men har man otur...
Citera
2012-07-03, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
jag har kanske åkt mellan Köpenhamn och helsingör ca 30-40 gånger den här året, har aldrig sett hundar förutom på sträckan Köpenhamn - Malmö/Lund. Frågade min tjejkompis som pendlar mellan Köpenhamn och Louisiana varje dag, hon har inte heller sett hundar i den sträckan. Betyder förstås inte att det inte finns hundar men tyckte det var lite konstigt. Däremot i Helsingborg finns det hundar, ser inte varför hundar ska patrullera inom själva landet, som att tullen skulle arbeta aktivt med hundar i en sträcka som Eskilstuna - Stockholm.

Man kan inte tänka så om man är smugglare. Dessutom så har hundarna inte med det att göra. Tullen haffar ofta ungdomar på tågen, de går civila ibland också osv. De har all rätt att tömma dina fickor och då behöver de bara be dig att plocka upp allt. Hunden använder de oftast till bilar osv och sällan på tågen. Men de kan i princip göra som de vill.

Att sitta 4 ungdomar med ett flak öl och lite väskor är att be att bli tullad. Tyvärr kan inte folk förstå det att man inte kan få allt. Om man ska smuggla, ska man:

1. Se ut som en affärsman, dvs GOTT klädd.
2. Vara nydushad och inte stinka cigg/cb rök
3. Inte sitta och flamsa och skratta och klirra med flaskor.
4. Bete sig som om man precis varit i Chris.

Tullen SER och VET vilka det är de ska kontrollera. Om man beter sig och ser ut som någon helt vanlig resenär så minskar den risken oerhört.

Det och att man inte ska ha något på sig, utan gömma det på tåget tills man går av. Men ibland står de vid perrongerna också. Att då gå ut med rastaflätor och rycka till = busted.
Citera
2012-07-03, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Ja, det vore ju diskret. Finns säkert ingen som tänkt på det tidigare, så det är nog en helt obekant plats för eventuella spanare.

Men FAN vad ni är P12!

Spanarna arbetar med ANDRA SAKER. De sitter inte som kling och klang med kikare. Stora saker, såsom 10 kilo Heroin är spanarnas arbete.

Tullen skiter i var i helvete båten lägger till eller vem som åker med den så länge ni är i Danmark, för svenska tullen får inte arbeta där, men det kanske ni här inte fattar.

Ni kan inte ens hålla en riktig jävla diskussion för ni vet ju fan inte vad som är rätt och fel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in