2010-10-17, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R.R
Tullen i Malmö jobbar dygnet runt och det finns ingen fast tider, rutiner som de är på tåget.
Ja civilklädda och uniformerade finns på tåget.
Om du lägger den på hatthyllan och andra ser dig eller en tågvärd så kan det vara litet knipit. Att man hittar spår av knark på dig betyder inget, så länge inte fingeravtrycken på grejerna tillhör dig.

Det jobbiga är om man får ett span på dig och listar ut vad du sysslar med och låter dig gå av med grejerna och plockar dig utanför med grejerna, busted på bar gärning.

Kanske en ide att ni är 2 st?

Oavsett hur du packar är det en tidsfråga innan hundarna får ett nys på den så ser du en hund kan du räkna med att det upptäcks oavsett om den är på hatthyllan eller på dig.

Inte om man ompaketerar. Om man lägger stashet i en burk innan man går på tåget tar det kanske en timme eller mer innan lukten tränger sig igenom burken, så det går visst även fast en hund går förbi.

Ingen som har laggt koks på tåggolvet så fitthundarna blir höga?
Citera
2010-10-17, 17:01
Medlem
BattleSmurfs avatar
Citat:
Tullen i Malmö jobbar dygnet runt och det finns ingen fast tider, rutiner som de är på tåget.
Ja civilklädda och uniformerade finns på tåget.
Om du lägger den på hatthyllan och andra ser dig eller en tågvärd så kan det vara litet knipit. Att man hittar spår av knark på dig betyder inget, så länge inte fingeravtrycken på grejerna tillhör dig.

Det jobbiga är om man får ett span på dig och listar ut vad du sysslar med och låter dig gå av med grejerna och plockar dig utanför med grejerna, busted på bar gärning.

Kanske en ide att ni är 2 st?

Oavsett hur du packar är det en tidsfråga innan hundarna får ett nys på den så ser du en hund kan du räkna med att det upptäcks oavsett om den är på hatthyllan eller på dig.
Fyfan för civilklädda.

Är det vanligt att de kollar fingeravtryck om det är så lite röka som t.ex. 5-10 gram? Det är ju bara för eget bruk som jag tar hem lite, jag hade ju inte tänkt sälja vidare eller nåt.

Och jag vet att det är svårt att lura hundar, därför vill jag att det de eventuellt hittar inte kan bindas till mig.

Om man blir plockad på perrongen på bar gärning, ska man kuta utav bara helvete då eller?
De lär ju inte skjuta en i ryggen precis.

Och utveckla gärna det med att man är två stycken, hur skulle det hjälpa? Det är säkert något uppenbart men jag kommer inte på det.
Citera
2010-10-17, 17:13
Medlem
adets avatar
Igår när jag skulle gå in på en nattklubb i södra sverige. Så såg jag en sak jag aldrig varit med om innan. Vakterna tittade på slumpmässigt utvalda personers mobiltelefoner, de tittade igenom meddelande och dylikt för att försöka sätta dit folk för langning osv antar jag. Aldrig varit med om detta innan. Är det ens juridiskt rätt? Och har ni varit med om det här förut?
Citera
2010-10-17, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KlasKalas-
Inte om man ompaketerar. Om man lägger stashet i en burk innan man går på tåget tar det kanske en timme eller mer innan lukten tränger sig igenom burken, så det går visst även fast en hund går förbi.

Ingen som har laggt koks på tåggolvet så fitthundarna blir höga?
Bullshit.
Om det vore så enkelt så skulle de flesta aldrig torska på små mängder. Det är frågan om några minuter innan lukten har kommit igenom, om ens det.

Du kan ompaketera hur många gånger du vill, även vakuum förpackningar kommer svika dig.
Citera
2010-10-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleSmurf
Fyfan för civilklädda.

Är det vanligt att de kollar fingeravtryck om det är så lite röka som t.ex. 5-10 gram? Det är ju bara för eget bruk som jag tar hem lite, jag hade ju inte tänkt sälja vidare eller nåt.

Och jag vet att det är svårt att lura hundar, därför vill jag att det de eventuellt hittar inte kan bindas till mig.

Om man blir plockad på perrongen på bar gärning, ska man kuta utav bara helvete då eller?
De lär ju inte skjuta en i ryggen precis.

Och utveckla gärna det med att man är två stycken, hur skulle det hjälpa? Det är säkert något uppenbart men jag kommer inte på det.
Eftersom DU inhandlar för personligt bruk så blir ju det ringa narkotikabrott. Straffskalan för narko brott/smuggelbrott i olika deler i Sverige är olika.
Tex är åklagare i Skåne mer "snällare" när man delar ut straff för säg tex 1 hekto röka, än om du skulle torska vid gränsen till Norge, vid Hån.
Omständigheter som förmildrar ditt brott och ger lägre straff är tex
Hur våldsam du är vid gripandet.
Hur sammarbetsvillig du är.
Om det är för eget bruk eller för försäljning.
Om du har haft missbrukar problem alt sökt hjälp innan.
Ålder, kön.
Under vilka förhållande du lever både ekonomiskt och socialt.
Citera
2010-10-17, 18:08
Medlem
Citat:
Bullshit.
Om det vore så enkelt så skulle de flesta aldrig torska på små mängder. Det är frågan om några minuter innan lukten har kommit igenom, om ens det.

Du kan ompaketera hur många gånger du vill, även vakuum förpackningar kommer svika dig.

Never got busted again. Han har varit narkotikapolis i flera år och han berättar att det funkar om man paketerar innan man åker, luften går inte igenom på ett par timmar så visst fan går det.
Citera
2010-10-17, 18:30
Medlem
Balonzos avatar
Om det kommer en hund, så kommer den ju lukta på mina fingrar att jag har pillat på hasch/marijuana, vad gör tullen då? Jag kommer inte ha något (ganja) på mig så dem kan ju inte haffa mig för smuggling. Att lukta marijuana är inte olagligt, right?
Citera
2010-10-17, 18:32
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Om det kommer en hund, så kommer den ju lukta på mina fingrar att jag har pillat på hasch/marijuana, vad gör tullen då? Jag kommer inte ha något (ganja) på mig så dem kan ju inte haffa mig för smuggling. Att lukta marijuana är inte olagligt, right?
Ja det är olagligt att lukta gott...tänk efter själv för i helvete
Citera
2010-10-17, 18:36
Medlem
BattleSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Om du inte är påverkad eller har några mätbara mängder på dig kan du nog inte bli straffad.
Men de lär ju söka igenom dig och rota i dina väskor, förhöra dig mm. Alltså allmänt göra dina närmaste timmar ganska jobbiga, men mer än så kan de nog inte göra.
Citera
2010-10-20, 07:05
Medlem
Fråga:
Jag hade tänkt att dra ned till holland och därifrån skicka hem lite grönt till sthlm. Har läst runt nu och förstår att chansen för brevet att komma fram är mindre om man skickar från just holland jämfört med andra ställen. Det jag funderar på nu är att skippa amsterdam och istället besöka köpenhamn eller prag eller nått, just därför. Nån som har en befogad åsikt om hur lämpligt detta verkar, ur sannolikhetssynpunkt? (gärna efter erfarenhet hellre än teorier)
Citera
2010-10-20, 09:34
Medlem
blommigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corliss
Fråga:
Jag hade tänkt att dra ned till holland och därifrån skicka hem lite grönt till sthlm. Har läst runt nu och förstår att chansen för brevet att komma fram är mindre om man skickar från just holland jämfört med andra ställen. Det jag funderar på nu är att skippa amsterdam och istället besöka köpenhamn eller prag eller nått, just därför. Nån som har en befogad åsikt om hur lämpligt detta verkar, ur sannolikhetssynpunkt? (gärna efter erfarenhet hellre än teorier)

varför välja köpenhamn eller prag istället för _amsterdam_ när du bara ska skicka hem _lite_ grönt?
kör en sjuhelvetes resa och lev livet i amster
Citera
2010-10-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blommigt
varför välja köpenhamn eller prag istället för _amsterdam_ när du bara ska skicka hem _lite_ grönt?
kör en sjuhelvetes resa och lev livet i amster

För att inte ödsla pengar i onödan - om weedet inte kommer fram förspills även några tusen ju. Men visst, en sjuhelvetes resa till amsterdam skulle ju sitta rätt fint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in