2012-07-01, 18:23
Medlem
Hittade en video om en hasch smugglare med samma teknik som ovan

http://www.youtube.com/watch?v=O6XRN...eature=related

Rätt intressant faktiskt
Citera
2012-07-02, 00:27
Medlem
Båt-Smuggling från Christiania

Jo har nu suttit och funderat på ett sätt att Smuggla från Christiania.Lite avancerat men säkert. Har även lite småfrågor och hoppades ni kunde besvara dem.

Nåja. Starten börjar börjar i Stockholm. Temat är att vi ska vara Fiskare. Så vi har Fiskespön och hela köret och ser ut som fiskare. Det är jag och en till som vill utföra operationen. Vi kommer bila ända ner till Helsingborg. Sen därifrån har jag hyrt en båt för 2 dagar,Hyfsat snabb båt. Bilen parkeras vid marinen och sedan åker vi med båten från Helsingborg till Helsingö marinen. Sen här har jag ett Problem. Hur tar man sig ner till Christiania från Helsingö? Finns det några Bussar/tåg som kan ta en ner? Nåja på nåt sätt tar vi oss ner. Vi hoppas på att få ett bra pris på 1,5 Kilo weed bra röka. Vi tillbringar dagen i Chris, Men kl 07:00 nästa dag ska vi vara vid Marinen igen. Sen så åker vi tillbaka till Helsingborg igen och hoppas på att man inte stöter på Kustbevakningen. När vi är framme i Helsingborg så hoppar vi in i bilen och åker till tåg-Centralen. Där kommer jag gå av och åka tåget till Stockholm och polaren åker med bilen.
Varför vi gör så är för att den långa resan med bil och 1,5 kilo i väskan känns väldigt risktabelt. Med tåg så har vi större chans att komma till Stockholm utan några konsekvenser. För i Stationen tror jag inte dem går runt med Hundar och skit.

Kommentera gärna vad ni tycker om denna Operation. Är det säkert tycker ni?

Nu till mina frågor..
1.Hur är Kustbevakningen Helsingö Marinen till Heslingborg-Marinen? Åker dem runt mycket där.
2.Hur är det med polisen från Chrstiania till Helsingö. Händer det ofta att snuten hoppar in och kollar inne i bussen? Själv så tror jag inte att detta blir ett problem, är fortfarande inne i danmark.
3.Hur länge tror ni båtresan kommer att ta?
Senast redigerad av Victorflumdum 2012-07-02 kl. 00:55.
Citera
2012-07-02, 00:36
Medlem
stonerfuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victorflumdum
Jo har nu suttit och funderat på ett sätt att Smuggla från Christiania.Lite avancerat men säkert. Har även lite småfrågor och hoppades ni kunde besvara dem.

Nåja. Starten börjar börjar i Stockholm. Temat är att vi ska vara Fiskare. Så vi har Fiskespön och hela köret och ser ut som fiskare. Det är jag och en till som vill utföra operationen. Vi kommer bila ända ner till Helsingborg. Sen därifrån har jag hyrt en båt för 2 dagar,Hyfsat snabb båt. Bilen parkeras vid marinen och sedan åker vi med båten från Helsingborg till Helsingö marinen. Sen här har jag ett Problem. Hur tar man sig ner till Christiania från Helsingö? Finns det några Bussar/tåg som kan ta en ner? Nåja på nåt sätt tar vi oss ner. Vi hoppas på att få ett bra pris på 1,5 Kilo weed bra röka. Vi tillbringar dagen i Chris, Men kl 07:00 nästa dag ska vi vara vid Marinen igen. Sen så åker vi tillbaka till Helsingfors igen och hoppas på att man inte stöter på Kustbevakningen. När vi är framme i Helsingborg så hoppar vi in i bilen och åker till tåg-Centralen. Där kommer jag gå av och åka tåget till Stockholm och polaren åker med bilen.
Varför vi gör så är för att den långa resan med bil och 1,5 kilo i väskan känns väldigt risktabelt. Med tåg så har vi större chans att komma till Stockholm utan några konsekvenser. För i Stationen tror jag inte dem går runt med Hundar och skit.

Kommentera gärna vad ni tycker om denna Operation. Är det säkert tycker ni?

Nu till mina frågor..
1.Hur är Kustbevakningen Helsingö Marinen till Heslingborg-Marinen? Åker dem runt mycket där.
2.Hur är det med polisen från Chrstiania till Helsingö. Händer det ofta att snuten hoppar in och kollar inne i bussen? Själv så tror jag inte att detta blir ett problem, är fortfarande inne i danmark.
3.Hur länge tror ni båtresan kommer att ta?

1. Kustbevakningen i helsingborg är ute många gånger om dagen.
2. Dom kör hundar mellan helsingör - kbhvn
3. 20 min tar färjan mellan hbg - helsingör, så nåt sånt cirkus
Citera
2012-07-02, 00:39
Medlem
chrilLs avatar
Hej Nibbler den retarderade verisonen!

Avråder dig från denna "operation" då du verkar helt jävla efterbliven. Helsingö??? Helsingfors???

Kul att sitta och spåna när man är bränd dock, vilket du är mr flumdum.

Allvarligt gör det inte, ni kommer åka fast.
Citera
2012-07-02, 00:53
Medlem
Hur vet du det? Bor du i närheten. Känns lite överdrivet flera gånger om dan. Okej om vi smugglade i Marocko områderna då kan det vara fler gånger om dan. Men vad fan Skandinavien har världens sämsta Kustbevakning.
2. Dom kör hundar mellan helsingör - kbhvn-Vad är kbhvn
3. 20 min tar färjan mellan hbg - helsingör, så nåt sånt cirkus- Tack för infot.

chrilL

Vad menar du med Helsingfors och Helsingö?
Citera
2012-07-02, 01:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

chrilL menar troligtvis att du på ett ställe i din text skrivit Helsingfors (Finlands huvudstad) istället för Helsingborg samt att du konsekvent skriver Helsingö när orten heter Helsingör. Dessutom fattar du inte att kbhvn är en förkortning för Köbenhavn.

Utan att själv ha någon erfarenhet av kustbevakning och smuggling så tycker jag ändå att din plan är allt annat än bra. Förmodligen har du aldrig fiskat eller kört motorbåt. Att vara helt eller delvis sjöovan och ge sig ut på havet i ett vältrafikerat område (fartygsleder) som patrulleras av kustbevakningen och inte vara storfiskare utan istället 2 haschande låtsasfiskare kommer med all säkerhet att sluta mindre bra för er. Kalla mig för pessimist - själv vill jag kalla mig realist.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2012-07-02 kl. 01:23.
Citera
2012-07-02, 01:24
Medlem
Ni behöver knappast maskera er för detta och det absolut dummaste du kan säga är ju var du ska börja resan; alltså var du bor, hur du ska åka osv.

Kustbevakningen skiter fullkomligt i cannabis, de ser till så att du håller hastighetsbegränsningarna i farlederna. Det och lanternor osv.

Du ska naturligtvis åka på natten om du ska åka och ta kustvägen västerut för att sedan ta långa sträckan längs säg västkusten och landa lite ovanför bältet. Dvs åk utanför kustbevakningens patrulleringsområde på "öppet hav" så är det ingen som bryr sig.

Däremot om du bränner av i 50 knop i din yacht rakt över sundet hamn till hamn så kommer du garanterat dra till dig uppmärksamhet.

Se det som en semesterresa

Men det dummaste du kan göra är ju att sitta här stenbäng och skriva om det, särskilt som ni pundare fått idén från mig

Och dessutom; ska ni köra båt så är det nykterhet hela vägen som gäller, det finns grund, stenar, kobbar osv. En GPS och Ekolod är ju måsten och någon som kan använda dem.
Citera
2012-07-02, 01:27
Medlem
chrilL menar troligtvis att du på ett ställe i din text skrivit Helsingfors (Finlands huvudstad) istället för Helsingborg samt att du konsekvent skriver Helsingö när orten heter Helsingör.

Utan att själv ha någon erfarenhet av kustbevakning och smuggling så tycker jag ändå att din plan är allt annat än bra. Förmodligen har du aldrig fiskat eller kört motorbåt. Att vara helt eller delvis sjöovan och ge sig ut på havet i ett vältrafikerat område (fartygsleder) som patrulleras av kustbevakningen och inte vara storfiskare utan istället 2 haschande låtsasfiskare kommer med all säkerhet att sluta mindre bra för er. Kalla mig för pessimist - själv vill jag kalla mig realist.

Men vafan, han vet åtminstonde vad jag menar. låt han kicka 15 gram så får vi se ens om han kan skriva Hej.

Jodå. Motorbåt har jag kört väldigt mycket faktiskt. Fiske nja,när man var mindre så var det roligt.
IFALL kustbevakningen kommer vilket inte jag tror så löser jag det på något sätt. Sätter fast gräset på ankaren eller nånting. Välförpackat och kollar så den inte lossnar också.
Kanske det inte ens finns ankare.. Men det känns att det är det minsta problemet i alla fall.
Vältrafikerat vet jag att det är. Inte så att jag ska röka mig så stenad att jag ska krocka med båt-jävlarna:P
Citera
2012-07-02, 01:28
Medlem
malmo1910s avatar
Citat:
Hur vet du det? Bor du i närheten. Känns lite överdrivet flera gånger om dan. Okej om vi smugglade i Marocko områderna då kan det vara fler gånger om dan. Men vad fan Skandinavien har världens sämsta Kustbevakning.
2. Dom kör hundar mellan helsingör - kbhvn-Vad är kbhvn
3. 20 min tar färjan mellan hbg - helsingör, så nåt sånt cirkus- Tack för infot.

chrilL

Köpenhamn, du är väll medveten om att Christiania ligger i Köpenhamn?
Citera
2012-07-02, 01:43
Medlem
Ni behöver knappast maskera er för detta och det absolut dummaste du kan säga är ju var du ska börja resan; alltså var du bor, hur du ska åka osv.

Känns dock bättre att vi är maskerade. När vi är i chris så ser vi ut som Fiskare inte några jävla Pot-Heads:P

Kustbevakningen skiter fullkomligt i cannabis, de ser till så att du håller hastighetsbegränsningarna i farlederna. Det och lanternor osv

Är det sant!! Då var ju den nojjan borta..

Du ska naturligtvis åka på natten om du ska åka och ta kustvägen västerut för att sedan ta långa sträckan längs säg västkusten och landa lite ovanför bältet. Dvs åk utanför kustbevakningens patrulleringsområde på "öppet hav" så är det ingen som bryr sig.

Jag tänkte kl 07:00 på morgonen.. Så fort vi får weedet så åker vi iväg. Vi får se när det blir. Men lite mörkt skall det vara iaf.

Däremot om du bränner av i 50 knop i din yacht rakt över sundet hamn till hamn så kommer du garanterat dra till dig uppmärksamhet.

Nej vad fan. Det är en hyrbåt. Så dum är jag inte. då är det STÄMPLAT smugglare på min panna.

Men det dummaste du kan göra är ju att sitta här stenbäng och skriva om det, särskilt som ni pundare fått idén från mig

Har inte alls fått denna ide från dig. Har legat i min sköna säng och funderat under flera dagar.

Och dessutom; ska ni köra båt så är det nykterhet hela vägen som gäller, det finns grund, stenar, kobbar osv. En GPS och Ekolod är ju måsten och någon som kan använda dem.

Kan inte köra utan Medicinen fan . Annars så blir det ett jävla liv på mig. Men ska röka 2-3
innan vi åker. Men under resan nej.
GPS kan jag hantera men en Ekolod har jag aldrig hört talas om , vad är det?
Citera
2012-07-02, 01:54
Medlem
Något säger mig att du aldrig sett en båt:P Än mindre hav.

Vad är ett ekolod?

Jo grabben, ett ekolod är en manick som skickar ut ljudstötar ner i havet och fångar upp dessa, på så sätt så "ser man botten" elektroniskt. Detta för att undvika smyggrund osv. Ett främre ekolod kan även tex upptäcka saker på ytan, elle strax under. Ett ekolod är ovärderligt, särskilt om du ska ut på öppet hav.

Du behöver ett sjökort och någon som kan läsa det. Du behöver också lära dig navigera och så vidare, så att du vet VAR på HAVET du är..:P

Och "medicinen" kommer garanterat att göra åkandet mycket svårare då det är arbete hela tiden med att hålla koll på ekolod, fart osv.

Att dessutom vara bäng när kustbevakningen stannar er för kontroll (fylla tex) är ingen bra idé. Det gäller också att ni vet hur man bemöter det och att ni inte ballar ur fullständigt. De gör standardkontroller, särskilt om ni åker utanför farlederna, men idén här är ju att ni ska åka långt från sundet och på natten så att KB inte ser er.

Men släck inte lanternorna, det är olagligt.

Som sagt; något säger mig att detta kommer att sluta i katastrof.

Ser er kapsejsade i ett fiskenät skithöga och arga kustbevakare som bär er över relingen när ni frågar: Varrråå..finns det fisk här..mohahahaha...faaaan...FEEEESKKKK!!..ahahahaha ha...

Hela propellern är invirad i fiskenätet och motorn helt förstöröööööörd. :P

Och jo..

Ni måste se till att ha en rejält god mekaniker med er om motorn skulle stanna och än mer, något sätt att kontakta tex kustbevakningen om ni nu skulle råka få motorstopp mitt på havet. Strömmarna som går från land och i havet kan föra er rakt ut i Atlanten och då är ni ganska döda....
Citera
2012-07-02, 02:01
Medlem
dolladollas avatar
Hahaha den här tråden gav mig ett gott skratt så här på söndags natten! skulle önskat jag var med dig "in the moment" när du sitter och kokar ihop dom här planerna!!

Tips: Hyr en u-båt och dyk upp utanför grand hotell / slottet i stockholm! och så har ni en flykt bil som väntar på er i kungsträdgården!

mvh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in