2009-11-11, 14:46
Medlem
Softzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanorvillviha
Han behöver inte vara något troll bara pga det inlägget, jag såg det faktiskt som ganska smart då han förmodligen ljuger om tiden och har tullen koll på FB så kommer dom ju satsa allting på just det tåget som han "säger" att han "ska åka med"

vilket gör det enklare att ta över det vid en annan tidpunkt t.ex.

precis
Citera
2009-11-11, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Asså ingen är så dum att den skriver att den ska ta över ett kilo IDAG och med vilket tåg han kommer med, sorry

Dock en av de få gånger man uppskattar troll (:

Jag har personligen varit med och lurat tullen ett flertal gånger genom "tips" som inte alls stämmer, som gjort att kompisar med större mängder har kunnat åka över bron och med tåget själv så visst kan man allt göra såhär.

Det är t.om mycket smartare att göra så än många verkar tro.
Citera
2009-11-11, 19:48
Medlem
Bente Bents avatar
Åkte ner till Frankrike med buss förra vintern, hade med mig 25g Northern lights i en stickdeoderant, hade tur att bussen inte blev genomsökt och snacka om att rökat smakade bra när man kom ut i backarna.
Citera
2009-11-12, 14:21
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassaGrejer
Tjena, har en fråga till er här. Ska smuggla över 1kg grymt gräs idag som jag ska få för en billig slant av min kontakt i danmark. Vad är smartast, att hoppa av på malmö c eller svågertorp? Ska ta tåget 1803 från köpenhamn, om det har någon betydelse?
vore mycket intressant om någon faktiskt var på tåget och såg tullare.
Citera
2009-11-12, 15:02
Medlem
Kiwees avatar
Var i criss igår och köpte lite brunt, och skulle ta färjan över från Helsingör till Helsingborg och lägger rökat i en kondom som jag i sintur lägger i en tom coca cola burk och självklart står en hundpatrull i HBG så jag "dricker" upp rökat och ställer burken vid ett fönster och en Polis kommer fram till mig och säger att jag får gärna kasta burken i Papperskorgen.
Fyfan vart livrädd när han började prata med mig
Men tog burken och sa "självklart ska jag göra det" och sen gick jag därifrån med hjärtat i halsen
Senast redigerad av Kiwee 2009-11-12 kl. 15:05.
Citera
2009-11-17, 21:51
Medlem
KPisce89s avatar
Någon som vet hur det ser ut på båten till Gotland?
Citera
2009-11-18, 08:13
Medlem
famiglias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KPisce89

Säpo sköter den gränskollen
Citera
2009-11-18, 13:36
Medlem
trippens avatar
Citat:

det är innom sveriges gränser . så det är ingen fara med tull.
Citera
2009-11-22, 10:08
Bannlyst
Citat:
Varannan på båten är tullare.
Citera
2009-11-22, 14:49
Medlem
racerkatts avatar
Är det någon som sitter på info om gränsbevakningen uppe i norr? Det borde ju gå att köra över gränsen och genom Finland till Ryssland för att köpa billigt röka. Eller är det stenhård tull uppe i norra Finlands gräns mot Ryssland?
Citera
2009-11-23, 00:28
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racerkatt
Är det någon som sitter på info om gränsbevakningen uppe i norr? Det borde ju gå att köra över gränsen och genom Finland till Ryssland för att köpa billigt röka. Eller är det stenhård tull uppe i norra Finlands gräns mot Ryssland?
De är vanligtvis hårda. Men ryssarna är ju kända för att vara lättmutade.
Ibland är köerna lååånga då de brukar krångla med lastbilarna så det kan ta lite tid att komma över gränsen vissa dagar.
Citera
2009-11-23, 01:48
Medlem
ChkChkChks avatar
Smuggling av frön.

Hej!

Kan någon som har kunskap eller erfarenhet berätta hur man på smidigaste och diskretast sätt får med sig frön via flyg utan att bli upptäckt. Då det antagligen finns spårhundar och andra hinder som kan sätta stop.
Och har frön i sig samma starka cannabis arom som jämnfört med rökat i sig har? En fråga av ren nyfikenhet.
Och vad kan det finnas för andra faktorer av att man åker fast?

Och detta blir Sverige till utlandet.

Tack i förtid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in