2010-02-10, 01:47
Medlem
Komyteas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankel
Skönt att höra! Men om vi kollar på den andra frågan då, kan man röka på vägen upp på ett av stoppen? Det skulle ju i så fall innebära att man är tvungen att bryta vukuumförpackningen på väg upp..

Alltså det är helt lugnt! Speciellt om det är natt-tåg.
Citera
2010-02-11, 12:34
Medlem
Tq_Crews avatar
Hej alla glada!
Är det någon som varit över till Christiania nyligen och sen tagit tåget hem?
Hur är det med tullen nu? Är det lika aktiva som för ett par veckor sedan för då råkade jag och min polare ut för tullen tre gånger på tre resor! Klarade oss visserligen men man blev ju lite nojjig ! Nu är lagret av det härliga gröna slut och det e snart dags för en resa igen så svar uppskattas! Och btw vilka är era bästa tips gällande gömställen på tåget!?
Senast redigerad av Tq_Crew 2010-02-11 kl. 12:40.
Citera
2010-02-11, 13:24
Medlem
Gammeljudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammeljuden
Har hört att det finns skor med hemliga fack / utrymmen där man kan lägga skosnören och andra trevliga saker, någon som kan visa vart man kan få tag i dessa?

Bumpar det jag skrev för ett tag sen, har inte fått något svart på det än... vet att någon här tidigare i tråden har skrivit om skor som dessa, någon som kan upplysa mig?
Citera
2010-02-11, 17:34
Medlem
fairyfellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammeljuden
Bumpar det jag skrev för ett tag sen, har inte fått något svart på det än... vet att någon här tidigare i tråden har skrivit om skor som dessa, någon som kan upplysa mig?

Det är inte alls ovanligt, väldigt många skateskor är utrustade med den där geniala fickan (som inte är så genial längre eftersom den har funnits så pass länge, många snutar brukar be om att få kolla där). Osiris-pjuck brukar ha sådana fickor, eftersom väldigt många av de som var sponsrade av Osiris på 90-talet öste rätt så hårt med alla möjliga droger.
Citera
2010-02-11, 23:08
Medlem
Kolatonys avatar
Hur är bäst att ta ta över 2-3hg grönt via sundet? Ryggsäck genom passagerarfärjorna känns säkrast, eller posten kanske?
Citera
2010-02-11, 23:20
Medlem
rootswallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolatony
Hur är bäst att ta ta över 2-3hg grönt via sundet? Ryggsäck genom passagerarfärjorna känns säkrast, eller posten kanske?

absolut säkrast måste vara med privat båt. man borde kunna hyra en "fiskebåt" i malmötrakten.
Citera
2010-02-12, 08:55
Medlem
Kolatonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootswaller
absolut säkrast måste vara med privat båt. man borde kunna hyra en "fiskebåt" i malmötrakten.
Jo är nog sant, men tänkte om man åker kommersiellt så att säga. Fått intrycket att färjorna från Helsingör som bara tar passagerare är säkrast, men å andra sidan, skulle tullen vara på plats är det ändå rätt stor risk att dem kollar en. Bil över bron måste vara rätt säkert med, hur många bilar kollar dom om dom är där ungefär? Var 20e? 100e?
Citera
2010-02-12, 10:50
Medlem
Svensson910221s avatar
Citat:
Jo är nog sant, men tänkte om man åker kommersiellt så att säga. Fått intrycket att färjorna från Helsingör som bara tar passagerare är säkrast, men å andra sidan, skulle tullen vara på plats är det ändå rätt stor risk att dem kollar en. Bil över bron måste vara rätt säkert med, hur många bilar kollar dom om dom är där ungefär? Var 20e? 100e?

har åkt ett x antal rundor med tåg, aldrig varit med om tull, samma med båt och bil, skulle gissa på att det e minst chans med bil, sen tåg, sen båt
Citera
2010-02-12, 10:56
Moderator
Dretskols avatar
Citat:

Borde inte öresundstågen vara relativt smuggelsäkra?
Citera
2010-02-12, 11:42
Medlem
Kolatonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson910221
har åkt ett x antal rundor med tåg, aldrig varit med om tull, samma med båt och bil, skulle gissa på att det e minst chans med bil, sen tåg, sen båt
Senast jag åkte tåg över bron träffade jag på tullare, var väl nåt år sen. De hade ingen hund med sig dock. Hade gömt rökat på toaletten så gick bra ändå.

Men nu på senare tid har man ju läst att tullen ökat sin aktivitet på tågen, så tänkte om det är säkrare med färjorna istället.
Men att lägga grejerna i en ryggsäck som man lägger på hatthyllan på tågen, och sätter sig en bit ifrån måste ju vara ganska säkert också, sålänge ingen medpassagerare uppmärksammar detta och skvallrar ifall tullen skulle hitta väskan.
Citera
2010-02-12, 14:09
Medlem
melonfarmer90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson910221
Är typ 99% säker att det är större chans att torska på tåget, än färjorna i Helsingör. Sett flera tullare varje gång i Malmö. Btw, har någon åkt över färjorna vid Helsingör-Helsingborg på senaste tiden? Någon tullaktivitet?
Citera
2010-02-16, 00:00
Medlem
Tq_Crews avatar
En liten fråga! Säg att man tar sin påse med CB och sen placerar denna i en annan påse eller annan behållare, t.ex. en burk, fylld med aktivt kol! Skulle detta på något sätt minska risken (eller helt ta bort risken) för att en hund skulle kunna sniffa upp CB i en väska eller liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in