2011-12-29, 05:05
Bannlyst
Skräm inte upp folk med tullare på Öresundstågen!
Det är hur lugnt som helst.
Åk själv och se.
Citera
2011-12-29, 06:15
Medlem
tankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Jaså, du har sett tullare, som varit civilklädda, hoppa på ö-tåget i Tårnby?
Hur kunde du då veta att det var tullare när dom var civilklädda?

Det spelar ingen roll var tullarna hoppar på tåget därför att dom kan inte göra någonting förrän tåget är på den svenska sidan (mitten av Öresund). Då har dom cirka sex minuter på sig att söka igenom tåget innan Fosie station, sen är det kört, om man tar i beräkning att alla smugglarna stiger av vid Fosie. Det är en hopplös uppgift, och det vet tullarna.

Ja, det är klart att tullarna är trevliga. Varför skulle dom inte vara det?

Men hur skall dom kunna hitta din haschbit på bara sex minuter om dom inte har några misstankar?
Efter Fosie station kan det nämligen finnas passagerare ombord på tåget som INTE har varit i Köpenhamn och hur skall tullen veta helt säkert vem som stigit på vid Fosie? Efter Fosie är det alltså inte smuggling (nödvändigtvis) utan bara innehav och det är inte tullens uppgift att visitera passagerare som inte varit i Köpenhamn.

Närvaron av tullare är i sig inte särskilt riskfyllt såvida dom inte har en riktig narkotikahund med sig, och det händer knappast någon gång. Riktiga narkotikahundar sätts inte in mot människor utan bara mot döda föremål. Men även om det är en riktig narkotikahund så räcker det att du har din rökbit innesluten i två kondomer och har knutit åt väl. Det stoppar effektivt all luktspridning, åtminstone de 25 minuterna resan tar, och du kan lugnt ha rökbiten i din ficka. Så länge hunden inte markerar kommer tullarna inte att visitera dig, så vad skall dom göra ... ?

Det är en barnlek att smuggla hasch idag.

1.Kanske för att de tar på sig sina tull västar efter tåget avgår från kastrup.
2.Nästa station är hyllie.
3.Dom letar direkt efter tåget åker från kastrup, tåget behöver inte vara på den svenska sidan, nästa station efter kastrup är hyllie Sverige, och det tar cirka 15 min.
4. falska narkotika hundar vad snackar du om? har dom också plastbatonger för att skrämmas?
5. du är en komplett IDIOT
Citera
2011-12-29, 12:38
Medlem
Citat:
Skräm inte upp folk med tullare på Öresundstågen!
Det är hur lugnt som helst.
Åk själv och se.

instämmer till fullo och bygger det på åtminstonde 25 resor i år och ingen tullare!
Citera
2011-12-29, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tanker
1.Kanske för att de tar på sig sina tull västar efter tåget avgår från kastrup.
2.Nästa station är hyllie.
3.Dom letar direkt efter tåget åker från kastrup, tåget behöver inte vara på den svenska sidan, nästa station efter kastrup är hyllie Sverige, och det tar cirka 15 min.
4. falska narkotika hundar vad snackar du om? har dom också plastbatonger för att skrämmas?
5. du är en komplett IDIOT

Jaså, jag är en komplett idiot bara för att jag tycker att det är en barnlek att smuggla hasch idag och inte tycker samma sak som dig? Du, som inte ens kan föra en vanlig diskussion utan att gå till personangrepp.

Så lågt sänker i alla fall inte jag mig utan jag respekterar folk även om dom har andra åsikter.

Du vill uppenbarligen inte att det skall vara en barnlek att smuggla hasch, eller hur? Du vill få det till att det är svårt och farligt med tanke på alla tullarna som finns på tågen, va? Om någon säger att han aldrig sett några tullare på ö-tågen och att det är lätt att smuggla hasch, då är han en lögnare och idiot enligt dig. Det visar hur seriös du är.
Citera
2011-12-29, 13:03
Medlem
Har blitt stoppa på öresundstoget, så javisst det finns tollere der, men er du kald og ikke virker nervös er sjansen heller liten vil jeg tro... derimot om du kjörer bil shit värje gong... er det bare jeg som ser suspekt ut..? dock aldri blitt busta... knock knock..
Citera
2011-12-29, 13:34
Bannlyst
Jag åker över sundet 3-4 gånger om året och på ungefär en av dessa brukar jag se tullare med hund. Så har det varit de senaste 10 åren. Nu har jag aldrig smugglat något så om jag skulle blivit upptäckt om jag haft en bit på mig står skrivet i stjärnorna.
Citera
2011-12-29, 16:38
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Jaså, du har sett tullare, som varit civilklädda, hoppa på ö-tåget i Tårnby?
Hur kunde du då veta att det var tullare när dom var civilklädda?

Det spelar ingen roll var tullarna hoppar på tåget därför att dom kan inte göra någonting förrän tåget är på den svenska sidan (mitten av Öresund). Då har dom cirka sex minuter på sig att söka igenom tåget innan Fosie station, sen är det kört, om man tar i beräkning att alla smugglarna stiger av vid Fosie. Det är en hopplös uppgift, och det vet tullarna.

Ja, det är klart att tullarna är trevliga. Varför skulle dom inte vara det?

Men hur skall dom kunna hitta din haschbit på bara sex minuter om dom inte har några misstankar?
Efter Fosie station kan det nämligen finnas passagerare ombord på tåget som INTE har varit i Köpenhamn och hur skall tullen veta helt säkert vem som stigit på vid Fosie? Efter Fosie är det alltså inte smuggling (nödvändigtvis) utan bara innehav och det är inte tullens uppgift att visitera passagerare som inte varit i Köpenhamn.

Närvaron av tullare är i sig inte särskilt riskfyllt såvida dom inte har en riktig narkotikahund med sig, och det händer knappast någon gång. Riktiga narkotikahundar sätts inte in mot människor utan bara mot döda föremål. Men även om det är en riktig narkotikahund så räcker det att du har din rökbit innesluten i två kondomer och har knutit åt väl. Det stoppar effektivt all luktspridning, åtminstone de 25 minuterna resan tar, och du kan lugnt ha rökbiten i din ficka. Så länge hunden inte markerar kommer tullarna inte att visitera dig, så vad skall dom göra ... ?

Det är en barnlek att smuggla hasch idag.
min fetstil,

- Ganska lätt att veta att de är civila tullare om de visar upp sin bricka på tåget sen?
- De är Hyllie stationen heter.
- Det kan de visst göra, de har visiterat mig.

edit: 2a på bollen där, kan vara bra att läsa hela tråden innan man skriver, men lite tillägg till vad som skrevs lite längre upp.
Senast redigerad av D3an 2011-12-29 kl. 16:40.
Citera
2011-12-29, 17:14
Medlem
tankers avatar
Citat:
Jaså, jag är en komplett idiot bara för att jag tycker att det är en barnlek att smuggla hasch idag och inte tycker samma sak som dig? Du, som inte ens kan föra en vanlig diskussion utan att gå till personangrepp.

Så lågt sänker i alla fall inte jag mig utan jag respekterar folk även om dom har andra åsikter.

Du vill uppenbarligen inte att det skall vara en barnlek att smuggla hasch, eller hur? Du vill få det till att det är svårt och farligt med tanke på alla tullarna som finns på tågen, va? Om någon säger att han aldrig sett några tullare på ö-tågen och att det är lätt att smuggla hasch, då är han en lögnare och idiot enligt dig. Det visar hur seriös du är.
Ja har följt denna tråden länge och dina inlägg har ja inte missat för de är så missvisande och vilseledande.

Du träffar inte ens rätt på vilken station som kommer efter kastrup, men du kan säga att tullen har 6 min på sig att jaga smugglare på tåget, ja som åker så ofta ser dom prata med folk ändå till tåget är inne i Malmö C och det tar 20 min från Kastrup.
Du åker så ofta och aldrig sett en tullare på de tågen du har åkt och vad är det för tågtider du åker på?
Ja har sett dom tidig morgon, sen kväll och nätter och ja åker ö-tåg varann dag, ja har sett folk bli avplockade som ja aldrig hade trott att de var smugglare för att hundar markerat på dom.

Ja har bekanta som har åkt fast med mer avancerade metoder än ditt kondoms tips för en hasch bit.

Att smuggla ska inte vara en barnlek för om det var det skulle de dumma inte åka fast men nu är det så att folk gör allt för att minimera risken att åka fast och då är denna tråden bra. Den kan ge tips och info om vad som gäller men såna som du bidrar inte med ett skit bara massa påhitt.

Vet du vad man ska göra med en sådan gammal idiot som dig? det är att sätta dig på ett av Caremas äldreboende, så kan du berätta dina sagor där.
Citera
2011-12-29, 18:36
Medlem
Playahs avatar
Snabb fråga:
Vad blir straffet (som tidigare ostraffad) ifall tullen plockar dig på tåget med ett hekto?
Big love
Citera
2011-12-29, 20:25
Medlem
Det är väl ganska uppenbart att carllarsen trollar?
Citera
2011-12-29, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tanker
Att smuggla ska inte vara en barnlek för om det var det skulle de dumma inte åka fast men nu är det så att folk gör allt för att minimera risken att åka fast och då är denna tråden bra.

Jaså, du vill att de dumma skall åka fast? Varför det? Det är ju ren illvilja om du vill att människor skall åka fast i tullen. Vad har du för glädje av det? Det skall inte vara en barnlek att smuggla hasch, tycker du. Du vill att det skall vara svårt och riskfyllt. Varför det? Vill du inte att folk skall resa till Köpenhamn och köpa röka? Är det därför du sprider dina lögner om tullarna?

Men oavsett om du förstår det eller inte så ÄR DET EN BARNLEK ATT SMUGGLA HASCH PÅ Ö-TÅGEN!
Att du inte vill att det skall vara så förändrar inte detta faktum.
Citera
2011-12-29, 21:20
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Jaså, du vill att de dumma skall åka fast? Varför det? Det är ju ren illvilja om du vill att människor skall åka fast i tullen. Vad har du för glädje av det? Det skall inte vara en barnlek att smuggla hasch, tycker du. Du vill att det skall vara svårt och riskfyllt. Varför det? Vill du inte att folk skall resa till Köpenhamn och köpa röka? Är det därför du sprider dina lögner om tullarna?

Men oavsett om du förstår det eller inte så ÄR DET EN BARNLEK ATT SMUGGLA HASCH PÅ Ö-TÅGEN!
Att du inte vill att det skall vara så förändrar inte detta faktum.
Jag har en bättre fråga, varför vill du att folk ska skita i försiktighetsåtgärder och åka dit för det?

Efter du har svarat på den frågan så kan du läsa genom träff ett och tre på min sökning om ämnet
Fast sydsvenskan fabricerar väl nyheter för tullen finns inte på tågen alls och inga beslag görs där

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...los-vaska.html

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...rsaljning.html

Har du nått att tillägga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in