Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-23, 14:22
Hur bra koll har Norge på sin post som kommer ifrån Sverige?
Citera
2008-11-25, 23:41
Medlem
Fleggards avatar
Hur är det med Metadon? Är hundjävlarna duktiga på att upptäcka det?
Citera
2008-11-27, 01:32
Medlem
Jag har planerat att ta bussen ifrån Göteborg till Oslo. Och nu undrar jag lite över tullen där?

Blir bussarna stannade ofta? Jag menar bussen som jag tar, kommer ursprungligen från Köpenhamn, större risk att dem stannar just den?

Vad gör tullarna egentligen, låter dem bara hunden gå igenom alla passagerare och bagage, eller börja dem rota i väskorna med?

Hur funkar det med idén att lägga allt skit i en omärkt väska och sedan vissla lite oskyldigt ifall de hivar upp den?

Inadvertans
Citera
2008-11-27, 02:03
Citat:
Ursprungligen postat av Inadvertans
Jag har planerat att ta bussen ifrån Göteborg till Oslo. Och nu undrar jag lite över tullen där?

Blir bussarna stannade ofta? Jag menar bussen som jag tar, kommer ursprungligen från Köpenhamn, större risk att dem stannar just den?

Vad gör tullarna egentligen, låter dem bara hunden gå igenom alla passagerare och bagage, eller börja dem rota i väskorna med?

Hur funkar det med idén att lägga allt skit i en omärkt väska och sedan vissla lite oskyldigt ifall de hivar upp den?

Inadvertans

Av egen erfarenhet så har 3/8 av de gånger jag åkt bussen fastnat i tullen.
Hunden sniffar på alla passagerar och man måste legitimera sig, och de frågar en vad man ska göra i Norge osv.
De kan ju aldrig binda dig till rökat om det ligger t.ex på toaletten.
Men du kan räkna med en extra utfrågning och en längre visit hos tullverket än i vanliga fall.
Så mitt tips är att skita i det. Speciellt om jag åker bussen samtidigt som dig
De flesta bussarna som stannar i Göteborg och ska till Oslo kommer från Köpenhamn om jag inte har helt fel för mig.
Citera
2008-11-27, 02:34
Medlem
Jag åkte från Oslo till Karlstad med 20 g, jag var bryskt nojjig, men det var också roligt.

Egentligen är det ju inte värt det. Jag har en smart teknik dock (funkar bara med brunt): köp något doftstarkt snus (t.ex. catch eu), ta ut allt, du får ner ca 5-15 g i en snusdosa beroende på hur mycket du orkar hugga upp det; proppa ner så mycket snus du kan efter detta, så att det täcker det bruna.

Hundarna känner det säkert, men det är ju ett bra försök.
Citera
2008-11-27, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andweas
Av egen erfarenhet så har 3/8 av de gånger jag åkt bussen fastnat i tullen.
Hunden sniffar på alla passagerar och man måste legitimera sig, och de frågar en vad man ska göra i Norge osv.
De kan ju aldrig binda dig till rökat om det ligger t.ex på toaletten.
Men du kan räkna med en extra utfrågning och en längre visit hos tullverket än i vanliga fall.
Så mitt tips är att skita i det. Speciellt om jag åker bussen samtidigt som dig
De flesta bussarna som stannar i Göteborg och ska till Oslo kommer från Köpenhamn om jag inte har helt fel för mig.

Ahh okej, men de börjar inte rota i väskor och skit? Jag kommer ha en av mina väskor proppad med vodka och champagne. Inför nyår

Går för sig om de tar haschet, bara de lämnar spriten ifred, för den är inte min egen.

(kommer såklart att ha det i olika väskor)
Citera
2008-11-27, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inadvertans
Ahh okej, men de börjar inte rota i väskor och skit? Jag kommer ha en av mina väskor proppad med vodka och champagne. Inför nyår

Går för sig om de tar haschet, bara de lämnar spriten ifred, för den är inte min egen.

(kommer såklart att ha det i olika väskor)
Ta en ryggsäck och lägg ned lite handdukar och skit samt lägg knarket där i, så om de hittar den kan du ändå inte bli bunden till den. Problemet löst
Citera
2008-11-27, 23:45
Medlem
åk ner dit, köp ett flak vanliga öl. Gör så kallade "stash cans" med ganska exakt vikt som motsvarar en ölburk, kanske 2-3 st på ett flak får du in ganska mycket både gräs och hasch. om en tullman kollar är det ju oöppnade öl och se till att tvätta burkarna med allt ni kan hitta, sprit, desinfektion osv osv osv
Citera
2008-11-28, 16:56
Medlem
brevlåda

Har satt upp en brevlåda vid en nyfunnen "brevlådsklunga". Det fanns 4 brevlådor på samma gatuadress och brevbärarna lägger även i andras post i min brevlåda.
Så kan tänka mig att också mina brev kan hamna i någon annans brevlåda.

Så jag satte upp ett b efter adressen.

ex. svensson v. 23b

bör min post komma fram nu? Om jag skickar till just den adressen?
eller skickar jag till en adress som inte existerar i nått form av data register och iden faller redan där??

Kan man registrera brevlådor etc....

//kot
Citera
2008-11-30, 22:39
Medlem
SpeedyWeedys avatar
Hur noga kollas bagaget som åker med på flygplanet? Är det möjligt att lägga i typ 30-40 gram hasch i resväskan utan att det märks? Om man formar haschet till små gubbar så det inte syns att det är hasch så borde det väll inte märkas?
Eller har dom massa knarkhundar som luktar på väskorna innan dom transporteras till flygplanet?

Tacksam för svar!
Citera
2008-12-01, 16:01
Medlem
Incabuloss avatar
om man köpt lite svamp av en kille inrikes, hur stor är chansen då att man blir busted? paket är ganska stort för jag köpte en tekniskt pryl av han samtidigt, så det kommer som postförskott.

paketet skulle ha kommit idag men har ej gjort det. så jag har blivit lite nojjig nu.

det var ju inte mycket svamp, men hur stor chans är det att det blivit upptackt
Citera
2008-12-01, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incabulos
om man köpt lite svamp av en kille inrikes, hur stor är chansen då att man blir busted? paket är ganska stort för jag köpte en tekniskt pryl av han samtidigt, så det kommer som postförskott.

paketet skulle ha kommit idag men har ej gjort det. så jag har blivit lite nojjig nu.

det var ju inte mycket svamp, men hur stor chans är det att det blivit upptackt
Chansen är nog mycket liten, tror inte dom gör kontroller på inrikespost, såvida det inte ser ruskigt suspekt ut med ett stort ganjalöv på paketet eller liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in