2011-01-02, 21:53
Medlem
Nu vet jag att det är praktiskt taget helt omöjligt att gömma doft från hundar men! något alternativ måste fungera. Vad skulle vara den perfekta lösningen?

Lufttät burk, tejpad runt öppningen med eltejp, i ett vattentätt fodral från coolstuff, http://www.coolstuff.se/Vattentata_fodral, i återigen lufttät burk, tejpad återigen?
Givetvis kommer handskar att användas och kasseras efter hantering i första burken. Ej röra kanter pga oljorna.

Handlar om brunt, runt 10g.
Är inte intresserad av att höra att det inte är lönt osv, det är en smaksak.
Tips mottages!
Citera
2011-01-02, 22:02
Medlem
vetickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remembeer
Nu vet jag att det är praktiskt taget helt omöjligt att gömma doft från hundar men! något alternativ måste fungera. Vad skulle vara den perfekta lösningen?

Lufttät burk, tejpad runt öppningen med eltejp, i ett vattentätt fodral från coolstuff, http://www.coolstuff.se/Vattentata_fodral, i återigen lufttät burk, tejpad återigen?
Givetvis kommer handskar att användas och kasseras efter hantering i första burken. Ej röra kanter pga oljorna.

Handlar om brunt, runt 10g.
Är inte intresserad av att höra att det inte är lönt osv, det är en smaksak.
Tips mottages!

Har tänkt i liknande banor, funderar på att dra till fristaden och köpa lite gött en vacker dag.

I alla fall, lär väl hålla doften borta i några timmar om allt görs rätt liksom. Kanske att man inte behöver förvara väskan där man sitter heller, samtidigt är det skönt att ha den under uppsikt.

Frågan är hur lång tid det kan tänkas ta innan en tränad hund känner av det?

Well, tips mottages gärna här med.
Citera
2011-01-02, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veticke
Har tänkt i liknande banor, funderar på att dra till fristaden och köpa lite gött om ett par månader.

I alla fall, lär väl hålla doften borta i några timmar om allt görs rätt liksom. Kanske att man inte behöver förvara väskan där man sitter heller, samtidigt är det skönt att ha den under uppsikt.

Frågan är hur lång tid det kan tänkas ta innan en tränad hund känner av det?

Håller det doften bort i 2-3 timmar så är allt kalle. Kan även tänka mig att köra några plastpåsar runt sista burken bara för att safea extra mycket.
Alternativt två vore väl att köra det i munnen och sen svälja tillsammans med dryck om det kommer oväntat besök. Funkar kanske inte om man ska köpa mycket, kanske inte ens med 10g. Lär riva lite gott i halsen.
Citera
2011-01-02, 22:10
Medlem
Erikons avatar
En vanlig båt lär väll funka vid Öresundsbron?

Kommer ihåg från min barndom när ett par åkte ut till en ö ute i Mälaren, tog på mig en plastanka och spände fast på huvudet, simmade ut till ön, tog all Alkohol och stoppade ner i Ica kassar, simmade tillbaka till fastlandet, med påsarna runt midjan eller på släp, sen kunde man köra deras kväden från ön när de såg att alkoholen var borta, Samma sätt kan nog användas för att få saker över sundet.
Citera
2011-01-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
En vanlig båt lär väll funka vid Öresundsbron?

Kommer ihåg från min barndom när ett par åkte ut till en ö ute i Mälaren, tog på mig en plastanka och spände fast på huvudet, simmade ut till ön, tog all Alkohol och stoppade ner i Ica kassar, simmade tillbaka till fastlandet, med påsarna runt midjan eller på släp, sen kunde man köra deras kväden från ön när de såg att alkoholen var borta, Samma sätt kan nog användas för att få saker över sundet.

klintehamn
Citera
2011-01-07, 14:32
Medlem
Från Danmark till Sverige

Tjenare, imorgon ska jag åka till Danmark och köpa gräs har jag tänkt. Kommer att åka tåg, hur ofta går polisen med hundar? Behöver jag oroa mig alls? Jag har tänkt att resa på natten, ska jag tänka på något mer?
Citera
2011-01-07, 15:17
Medlem
fulnylles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oroarn
Tjenare, imorgon ska jag åka till Danmark och köpa gräs har jag tänkt. Kommer att åka tåg, hur ofta går polisen med hundar? Behöver jag oroa mig alls? Jag har tänkt att resa på natten, ska jag tänka på något mer?

https://www.flashback.org/t533890

https://www.flashback.org/t508423

Det är väl inte supersmart att skriva att du planerar att smuggla knark imorgon natt. Lycka till!
Citera
2011-01-07, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulnylle
https://www.flashback.org/t533890

https://www.flashback.org/t508423

Det är väl inte supersmart att skriva att du planerar att smuggla knark imorgon natt. Lycka till!

Tack för svaret
Citera
2011-01-09, 18:41
Medlem
Ta med sig godsaker hem från Amsterdam!

Ska åka tåg till amsterdam och tillbaka och jag funderar att diskret ta hem lite skönt grönt, någon som har erfarenhet av detta just på tåg? Sist jag åkte från Amsterdam hem så kolla dom inte igenom något. Men det va med en förälder så kanske var annorlunda.

Hur ofta kollar dom igenom tågresenärers innehåll? Tänkte att man kunde placera en väska längst fram och sitta så man ser den, sen om någon hittar den så kan dom inte knyta just väskan till mig.
Citera
2011-01-09, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpitfireSweden
Ska åka tåg till amsterdam och tillbaka och jag funderar att diskret ta hem lite skönt grönt, någon som har erfarenhet av detta just på tåg? Sist jag åkte från Amsterdam hem så kolla dom inte igenom något. Men det va med en förälder så kanske var annorlunda.

Hur ofta kollar dom igenom tågresenärers innehåll? Tänkte att man kunde placera en väska längst fram och sitta så man ser den, sen om någon hittar den så kan dom inte knyta just väskan till mig.

du måste vara dum!

köp droger i sverige istället för att ta med från ett annat land. det är inte värt det!
Om det är souvenirer du snackar om? så är det lungt

Men att smuggla knark till ett annat land är inte så smart!
Citera
2011-01-09, 18:53
Medlem
CMasters avatar
Jag tror inte att risken är så stor att de kollar tågen, jag har inte upplevt det iallafall Men det räcker att dom tar med sig en knarkhund på just ditt tåg för att du ska få spendera år i fängelse. Är det värt det ? Jag hade inte tyckte det men du gör som du vill.
Citera
2011-01-09, 18:54
Medlem
NaturalBornChillers avatar
Svälj det gröna i kondomer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in