2009-11-23, 01:55
Medlem
racerkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChkChkChk
Hej!

Kan någon som har kunskap eller erfarenhet berätta hur man på smidigaste och diskretast sätt får med sig frön via flyg utan att bli upptäckt. Då det antagligen finns spårhundar och andra hinder som kan sätta stop.
Och har frön i sig samma starka cannabis arom som jämnfört med rökat i sig har? En fråga av ren nyfikenhet.
Och vad kan det finnas för andra faktorer av att man åker fast?

Och detta blir Sverige till utlandet.

Tack i förtid!
Frön är lagligt i många länder som jag förstått det. Till vilket land ska du smuggla?
Citera
2009-11-24, 17:56
Medlem
ChkChkChks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racerkatt
Frön är lagligt i många länder som jag förstått det. Till vilket land ska du smuggla?

Oj, det är för riskabelt att säga så här offentligt på flashback. Så jag tar helst inte den risken, ursäkta.
Citera
2009-11-26, 11:10
Medlem
Snapcounts avatar
Det är ju frågor om hur det är att ta "godis" till Norge lite nu och då i tråden.

Nåväll på tullstationen i Svinesund finns det 6 rena narkotikahundar + 1 flerbrukshund. Trodde inte tullen skulle ha så många

Hela artikeln här : http://www.abcnyheter.no/node/100216
Citera
2009-11-26, 11:12
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är ju frågor om hur det är att ta "godis" till Norge lite nu och då i tråden.

Nåväll på tullstationen i Svinesund finns det 6 rena narkotikahundar + 1 flerbrukshund. Trodde inte tullen skulle ha så många

Hela artikeln här : http://www.abcnyheter.no/node/100216
uuhhh damn, det var en fin liten påse
Citera
2009-11-26, 15:03
Medlem
Super-Hermans avatar
radiostyrda båtar över helsingör-helsingborg vore nåt
Citera
2009-12-01, 02:31
Bannlyst
Hur stor chans ar det att en individ stoppas av tullen pa en flygplats, givetvis kan ingen saga exakt hur stor chans, men har ni sjavla blivit stoppade ngn gang t ex ?

Allt beroende pa hur han beter sig och ser ut osv ..

Nar ni blev stoppade, kollade de igen era klader och sa eller bara kollade igenom era vaskor ?

Ar det valdigt beroende pa vart man kmr ifran kanske, jag menar om man aker ifran t ex Bulgarien, Sunny Beach eller Phuket, Thailand jamfort med JFK, USA eller Heathrow, England ??

Det som vederborande har i sin resvaska forutom klader och liknande ar foljande:

3 stiletter

Sa ja det som jag fragar ar vall egentligen om jag skulle aka fran usa dar jag inkopt alla dessa och aka igenom hela landet fran Kalifornien till New York och sedan hem till Sverige igen, hur ar det med tullen, de har inte sa stor koll pa flyg fran USA tanker jag eftersom att man redan har gatt igenom extensiva kontroller dar, scannar de vaskorna vid ens slutdestination ocksa ?
Citera
2009-12-02, 16:25
Medlem
Posta hem cannabis från thailand

Hej

Liksom ni flesta andra som "hänger här" älskar jag att röka...Min favorit är thai weed, därför:

Har jag lite planer på att få hempostat en liten mängd, typ 10g. Problem: Jag befinner mig i Swe så min vän måste gå till postkontoret och jag vill absolut inte utsätta henne för någon risk....

Vilka risker tar hon när hon traskar in på ett postoffice i bangkok med en shampoo/parfymflaska samt lite småkrams och ska posta det som julklapp till sverige? Hur fungerar proceduren? Vilket är det bästa sättet för att lyckas få hem min fina julklapp?
Citera
2009-12-02, 16:29
Medlem
Big Bres avatar
Om hon skickar det anonymt så borde det inte vara några problem.
Om tullen ringer dig för att hundarna har fått spatt är det nog bara att neka, och säger att du inte väntade dig någonting.

Se till att hon inte skickar något viktigt eller något som kan knytas till er.
Citera
2009-12-02, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Bre
Om tullen ringer dig för att hundarna har fått spatt är det nog bara att neka, och säger att du inte väntade dig någonting.

Ok så hon kan skicka det anonymt menar du, hur översätts det till fackspråk? Ja menar det e ju lite suspekt att säga "jag vill posta detta till sverige ANONYMT" Innebär detta sätt att postpersonalen inte kommer vara o gräva i grejjerna ?

Ska man använda något annat än en shampoo/parfym flaska att skicka med ? Vad är det bästa sättet enligt din uppskatting ? ELLER hur skulle du gå till väga
Citera
2009-12-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Bre

Ok så hon kan skicka det anonymt menar du, hur översätts det till fackspråk vad säger man till post-personalen? Ja menar det e ju lite suspekt att säga "jag vill posta detta till sverige, ANONYMT" Vidare innebär detta sätt att postpersonalen inte kommer vara o gräva i grejjerna ?

Ska man använda något annat än en shampoo/parfym flaska att skicka med ? Vad är det bästa sättet enligt din uppskatting ? ELLER hur skulle du gå till väga?
Citera
2009-12-02, 16:44
Medlem
Galadrins avatar
Poliserna är mycket stränga i bangkok. det är ochså postkontoren. det är 2% kjangs på att brevet kommer att komma i din brevlåda.
Citera
2009-12-02, 16:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugMnGud
Hej

Liksom ni flesta andra som "hänger här" älskar jag att röka...Min favorit är thai weed, därför:

Har jag lite planer på att få hempostat en liten mängd, typ 10g. Problem: Jag befinner mig i Swe så min vän måste gå till postkontoret och jag vill absolut inte utsätta henne för någon risk....

Vilka risker tar hon när hon traskar in på ett postoffice i bangkok med en shampoo/parfymflaska samt lite småkrams och ska posta det som julklapp till sverige? Hur fungerar proceduren? Vilket är det bästa sättet för att lyckas få hem min fina julklapp?

Varför ska du utsätta din vän för denna risk. Thailändska polisen är inte känd för att hantera langare med silkesvantar. Det blir många år för henne att fundera över er vänskap på ett av världens hårdaste fängelse.

Risken att hon åker fast är mycket större i Thailand än i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in